Battlefield 3

Citat FZ.se:Dice bekräftar att Battlefield 3
är under utveckling. Dices informationschef Jenny Huldschiner säger
till FZ att uppgiften stämmer, men att man i nuläget inte ger några
fler kommentarer.

Uppgiften dök upp under ett finansmöte i går, då EA-chefen John Pleasants, kanske av misstag, förklarade att han har sett spelet på Dices kontor i Stockholm.

Jag har haft förmånen att kika på Battlefield 3
hos Dice i Sverige jag är mycket imponerad av det sätt som teamet
jobbar med produkten. Spelet kommer förstås inte ut det här budgetåret,
men det är en produkt som ser mycket bra ut.
Det mesta är i nuläget oklart kring Battlefield 3 - vi vet inte vilka
plattformar det utvecklas till, vilken miljö det är förlagt till eller
när det kan tänkas vara färdigt. Hösten 2007 ryktades om strider i en nära framtid, kanske i Mellanöstern-miljö, men huruvida det ligger någon sanning i de ryktena vet vi inte.

Pleasants menar att spelet ska försöka plocka spelare från Call of Duty-seriens rikliga spelarskara skriver Gamespot.

Vi har flera spel i shootersegmentet och det
har inte undgått oss att Call of Duty har en betydande del av spelarna.
Vi lägger stor kraft på dessa titlar. Battlefield råkar vara en av
dem...
Dice släppte Battlefield 2
för fyra år sedan och efter det har det flera gånger ryktats om en
regelrätt uppföljare. Men företaget har svarat att man inte kommenterar
rykten och istället annonserat flera andra titlar i Battlefield-serien,
till exempel förra sommarens Battlefield: Bad Company och inom kort Battlefield 1943. Och alltså Battlefield 3, när det nu kan bli.---Nu hoppas vi på inga jävla konsolportningar till eller från pc. Vad mera?

*klad*

Citat från Mabec

Nu hoppas vi på inga jävla konsolportningar till eller från pc. Vad mera?

Ord

-Mer realism

Eftersom min dator inte kommer kunna hantera bf3 hoppas jag på konsol. Synd att splittra communityn, men vad gör man! Väldigt efterlängtat för min del. Pratade med några kompisar härom dagen om att det borde komma en riktig uppföljare snart. Hoppas på samma miljö som i bf3. Framtid och ww2 känns väldigt ohett.

Jag hoppas också på konsol, men det får faaaaaaaaan inte bli konsolskadat som BF:BC eller BF 1943.

Nej fan tillbaka till grunden med Frostbite 2...alt. 3 och allt vad PC-BF innebär.

Citat från Trappmonstret

Jag hoppas också på konsol, men det får faaaaaaaaan inte bli konsolskadat

Stor chans att det inte blir konsolskadat om det kommer till konsoll ;)

Ge mig ett PC-exklusivt BF3!! Det har ni fan råd med DICE, kanske, bara kanske säljer det tillräckligt mycket ^_^

Citat från HLmaster

Stor chans att det inte blir konsolskadat om det kommer till konsoll ;)

alltså jag menar att de inte skall göra det mindre avancerat än BF2 elelr att de anpassar spelet till en casualpublik.

Jo, såg detta idag, orkade inte lägga upp. Jag leder och startar Playing-squad asap vid spelets release, ser fram emot detta lite för mycket, speciellt utan att ha någon info överhuvudtaget. Angående PC-exklusivitet, det är nog fan en möjlighet. BF2 sålde löjligt bra för att vara ett PC-spel, något som jag inte direkt tror de glömt, ingen piratkopierar ju direkt BF.Kan nog räkna med en nutidssetting och ungefär samma stuk som BF2.

WW2. Kom ihåg var ni läste det först.

WW2 så här direkt efter bf1943 känns ganska konstigt. Du har fel Mabec.

Du glömmer Bad Company.

PC-exklusivt vore guld... :)

Citat från Lovejoy

WW2 så här direkt efter bf1943 känns ganska konstigt. Du har fel Mabec.

Citat från Mabec

Du glömmer Bad Company.

Då blir det framtid då!

Ett nytt bättre om vietnamkriget skulle äga tycker jag!Eller om korea =)

Samtlig WW2 spel går bort för mig fyfan vad jag är trött på det uttjatade jävla kriget med dess uttjatade jävla vapen......Hoppas hoppas det inte blir det

Citat från Mabec

i en nära framtid

får det jätte gärna utspela sig, dvs inga laservapen, men högteknolgiska prylar som i Ghost Recon advanced warfighter 2 (vapen, prylar pansarfordon som kan komma att användas om si sådär 10-20 år eller nått)

Citat från Mabec

Nu hoppas vi på inga jävla konsolportningar till eller från pc. Vad mera?

Citat från Mabec

Pleasants menar att spelet ska försöka plocka spelare från Call of Duty-seriens rikliga spelarskara skriver Gamespot.

Dvs, allt inkl Wii, DS och PSP.$$$

Citat från Trappmonstret

får det jätte gärna utspela sig, dvs inga laservapen, men högteknolgiska prylar som i Ghost Recon advanced warfighter 2 (vapen, prylar pansarfordon som kan komma att användas om si sådär 10-20 år eller nått)

Det är väl det jag tror mest på, jävligt lätt att göra roligt med.Och COD4 har en rätt solid playerbase på PC.

Citat från Ertard

Det är väl det jag tror mest på, jävligt lätt att göra roligt med.

Skönt att jg inte är ensam då. En sak jag skulle vilja se är att Någon klass har den "ability" som kan göra att man ser det en utvald squadmember ser genom en speciell kamera och video feed.

Ge mig STORA banor (Tänk Battlefield Bad Company 2 rush-banor fast allt tillgängligt samtidigt o bredare.) och attackflyg (helikoptrar är iofs skoj men det är en speciell känsla av att flyga ett attackplan och spruta ner kuklor på marken mot ont anande infanteri.), då blir jag glad.

Citat från Mabec

Hmmmm... Kanske inte så otroligt med E3 and all.

Så vitt jag vet finns det inte mycket mer sagt om BF3 än vad som står i
tråden...men du väljer att tro möjlighet till bokning hos Webhallen
skulle ge någon kred till att det skulle visas på E3? Haha :D

Bara att man skriver 2010 får mig att tro att mer information står bakom krönet.

Att DICE inte har något annat på g efter BC2 får mig också å tro att det vore tillfälle att sparka igång det här på riktigt nu

DICE utvecklar ju multiplayer till Medal of Honor, såatteh. Plus ett eventuellt Mirror's Edge 2. Plus något helt annat. 

Eventuellt BF3.

May 26th, 2010

Battlefield 3 is coming 2011. An Electronic Arts executive has teased BF3`s existence last year and DICE actually has not been shy about the notion of another traditional installment in the series. Former DICE executive Fredrik Liliegren recently told Gaming Union the upcoming Battlefield 3 will blow people away when it’s eventually released. 
 Liligren was the CEO of DICE from 1988 to 2000 before becoming studio manager of DICE Canada from 2001 to 2006. DICE Canada was folded after EA fully acquired the company.
“What the PC version is going to be, Battlefield 3, I think it’s going to absolutely blow everyone away,” said Liligren. “But I can’t tell you what it is, but it will blow people away.”

Gammalt, men jag sa ju att det var på G, förhoppningsvis  nått under E3

Suck..

haaaaaaaaaaajp

Bad Company 2 Vietnam och Medal of Honor - tror nog BF3 dröjer.

http://planetbattlefield.gamespy.com/fullstory.php?id=163094

EA Adds Battlefield 3 Beta to Medal of Honor Limited Edition  [ 1 Comment  ]Friday, 30 July, 2010 at 12:42 PST | ^Scott^ | Print NewsEA sent out a press release announcing that people who order the Medal of Honor Limited Edition will receive beta access to the Battlefield 3 beta. Yes you read that right, Battlefield 3. No details about the actual game are offered (or even a logo) other than the beta could start up to 12 months after Medal of Honor releases. The small amount of info also says that Xbox Gold is required for Xbox users so it looks like Battlefield 3 will be a multi platform game. 

BATTLEFIELD 3 BETA DETAILSBeta offer is contingent on Beta availability within 12 months of Medal of Honor release. Beta will be available for a limited time only and offer expires upon close of Beta events. Participation in Beta requires acceptance of Beta Agreement. Must be 18+. Xbox GOLD membership required for Xbox users. Visit www.ea.com/beta for details, including availability.
Electronic Arts Inc. today revealed new details of the Medal of Honor Limited Edition that will be released in North America on October 12, 2010. The Limited Edition* features a host of weapons, powerful ammunition and camouflage. The weapons and camouflage give players a tactical gameplay advantage on day one. EA also announced today that people who own the Medal of Honor Limited Edition will receive an invitation to the beta** for another highly-anticipated EA shooter, Battlefield 3™. Battlefield 3 is the latest entry in the award-winning shooter franchise from DICE in Stockholm, Sweden.This Sunday August 1, be sure to check out an all-new Medal of Honor gameplay trailer directed by Linkin Park’s Joe Hahn. The trailer will feature never-before-seen in-game footage set to the band’s recently-announced single ‘The Catalyst’ atwww.medalofhonor.com/linkinpark. More details about the Battlefield 3 beta itself can also be found at www.medalofhonor.com/battlefield3.Medal of Honor Limited Edition also features special content out-of-the-box including the MP-7, a weapon utilized by real-world Tier 1 Operators in the field. With its light weight, high rate of fire as well as its ability to penetrate body armor, the MP-7 handles like a pistol yet allows targets to be engaged like a rifle. The Limited Edition also includes two powerful shotguns with custom slugs. These devastating shotguns and ammunition are ideal for close-range fights.For the first time in its 11-year history, Medal of Honor leaves the WWII theatre and enters the modern setting of war-torn Afghanistan. The game is told through the lens of a small band of fictional characters. Medal of Honor introduces players to the Tier 1 Operator, an elite warrior and relatively unknown instrument of the U.S. Military that operates under the National Command Authority to take on missions no one else can handle.Medal of Honor launches on Oct. 12, 2010 in North America and Oct. 15 in Europe for the PlayStation®3 computer entertainment system, Xbox 360® videogame and entertainment system and PC. Follow the game on Twitter at:http://www.twitter.com/medalofhonor or become a fan on Facebook athttp://www.facebook.com/medalofhonor.* The PlayStation 3 version of the Limited Edition also includes the classic, Medal of Honor Frontline™ completely remastered in HD. **Restrictions and conditions apply to Beta offer. See http://www.ea.com/beta for details.

för jävligt. konsollifierat.

Logga in! för att delta i diskussionen