The Last Of Us

http://www.lastofus.com/wallpapers/T...cecb5_o.jpgThe Last of Us is a genre-defining experience that blends survival and
action elements to tell a character driven story about a population
decimated by a modern plague. Abandoned cities are being reclaimed by
nature and the remaining survivors are killing each other for food,
weapons and whatever they can get their hands on. Joel, a ruthless
survivor, and Ellie, a brave teenage girl who is wise beyond her years,
must work together to survive their journey across what remains of the
United States.http://i.minus.com/ibqye2DUUzzKcv.gifNaughty Dog! <3Två rediga studios fulla med Naughty Gods... För bra för att vara sant. :ONeil Druckmann, Creative Director, and Bruce Straley, Game Director - Topphundarna ifrån Uncharted 2 håller i taktpinnarna.

Uncharted goes Resident Evil!!!!!

Sanslöst oväntat och definitivt en av de bästa överraskningarna ever!

Citat från gadwin

Helt mållös hur de ens kan ha hunnit med att producera två spel samtidigt. Som om det inte var omänskligt att pumpa ut Unchared 2 och 3 på två år vardera. :O

Fattar inget just nu, men det verkar som The Last of Us har varit under utveckling jämsides med U1, U2 och U3 om det påbörjades redan 2006?

I am legend möter Uncharted. 

Ser klart nice ut iaf. Naughty Dog <3

Citat från Ma-kasu

Sanslöst oväntat och definitivt en av de bästa överraskningarna ever!

VGA --------------->---------------> ---------------> E3 - confirmed!

Citat från Ma-kasu

Fattar inget just nu, men det verkar som The Last of Us har varit under utveckling jämsides med U1, U2 och U3 om det påbörjades redan 2006?

Nja, inte så länge. Det där Youtube-kontot är inte att lita på, årtalet alltså. Skulle inte förvåna mig om det har varit i utveckling i dryga två år och kommer att släppas nästa höst. Tre år är en rimlig tid för en ny ip med en relativt ny utvecklingsgrupp.

Nu förstår jag varför Uncharted 3 bitvis kändes lite trött och oinspirerat. (fortfarande ett sjukt bra spel!)

Men äntligen en ny IP igen!

Ju fler gånger jag ser trailern, desto mer tänker jag på Silent Hill snarare än Uncharted. Om det är någon som kan göra Silent Hill-konceptet rättvisa igen så är det Naughty Gods.

Alltså woooooow! Vill ha nu! Älskar ND!

Citat från gadwin

Tre år är en rimlig tid för en ny ip med en relativt ny utvecklingsgrupp.

Det var den tiden det tog att utveckla Uncharted tex. och då lekte man ju runt med PS3 hårdvaran också.

Är samma monster som Uncharted 1? =) Uncharted Year 2048 confirmed!

Citat från Guendolin

Det var den tiden det tog att utveckla Uncharted tex. och då lekte man ju runt med PS3 hårdvaran också.

Och nu byggde de en ny studio i studion. Uppåt tre år i utveckling där den första tiden var en ovanligt lång pre planning process. Om jag fick spekulera fritt.

Har inte orkst googla lunt nått men är det Ellen Page som gör rösten (och stått som modell) för tjejen i spelet?Det verkar hur som helst helt galet sweet. Onekligen något att hålla ögonen på [ = dag 1 köp]

Citat från mondo

Har inte orkst googla lunt nått men är det Ellen Page som gör rösten (och stått som modell) för tjejen i spelet?

Är vad alla trodde.Men det verkar inte så:

Har alltid fascinerats av mänsklighetens undergång och "sista människan på jorden"-scenarion. Älskade stämningen och atmosfären i exempelvis I Am Legend. Detta är seriöst mitt drömspel, speciellt nu när vi vet att Naughty Dog står bakom det. Kan knappt bärga mig.

Citat från Ma-kasu

Har alltid facinerats av mänsklighetens undergång och "sista människan på jorden"-scenarion. Älskade stämningen och atmosfären i exempelvis I Am Legend. Detta är seriöst mitt drömspel, speciellt nu när vi vet att Naughty Dog står bakom det. Kan knappt bärga mig.

+ 1Det här är.... stort.Och min tro på ND är så hög att jag förväntar mig att de inte ska slarva bort konceptet med för mycket monster-slakt. Fokus på karaktärer, överlevnad och stämning (har längtat efter något liknande sedan de gjorde den fantastiska monstersekvensen i UC1, det här skulle kunna bli riktigt läskigt om de så ville). Go go. GOTF.

Det ska bli intressant att se hur linjärt spelet är med tanke på att det verkar vara en stor spelvärld inblandad (hela USA?).

Så det är en svamp som infekterar människor så att de blir dessa... varelser. Grymt.

Jag måste säga att jag också är svag för "I am legend"-scenarion. Detta kommer bli grymt bra när Naughty Dog står bakom det. Det är jag säker på.

Citat från tln

Det ska bli intressant att se hur linjärt spelet är med tanke på att det verkar vara en stor spelvärld inblandad (hela USA?).

“We are excited to finally unveil The Last of Us, a project the team has
been working hard on for some time,” said Evan Wells, Co-President of
Naughty Dog. “Naughty Dog’s mission is to change the way people
experience videogames. We are confident The Last of Us will take a leap
forward in cinematic gaming and storytelling, providing gamers with an
experience unlike anything else in the industry.”Väldigt, skulle jag tro. Och framförallt hoppas!

Rejält trött på Zombies men ja najs med ND

De är inga zombies

Såg jääävligt bra ut! :)

Några undrade och jag kan bekräfta att det är samma magiska motor som drev Uncharted 3. Omgivningarna, ljussättningen <3333 Allt är to die for. Det här har god potential att bli gotf. Enda halvtrista är att det som vanligt är två karaktärer ur vit medelklass. Nåväl, manuset lär ju äga. Ska bli nice att få en ännu mer cinematisk upplevelse än Uncharted.

Citat från Jackie

Det här har god potential att bli gotf.

Slow down there cowboy! Du har fått se en icke-gameplaytrailer.

Viktigaste frågan imo: Openworld eller inte? Ledordet är ju survive, så hoppas på ett mycket mer slowpaced spel än uncharted.

Jag tror precis jag spräckte en ven i huvudet.. har nog aldrig sett fram emot ett spel så här mycket efter att ha fått så lite material.. Lever The Last of Us upp till hälften av mina förväntningar så är det världens bästa spel..

Citat från Snowsve

Viktigaste frågan imo: Openworld eller inte?

Personligen tror jag inte det. Inte med den fantastiska grafiken spelet kommer att ha. Det kommer förmodligen vara uppbyggt ganska så likt Uncharted-spelen. Men å andra sidan hoppas jag på ett betydligt längre spel, möjligtvis en gnutta mindre linjär bandesign och en illusion av att man vandrar och reser mellan stora områden. Men nej, inte open world, det tror jag inte.

Förr klyschfest á la Indiana Jones och hundratals andra "spännande" ävenyrsfilmer med 6.0 på imdb.

Nu har uppenbarligen RE och Silent Hill, men framförallt I Am Legend, The Walking Dead, Dead Island och deras egna Uncharted sparkat in så många klyschdörrar så att ND äntligen kan förstå och använda allt till att göra nästa klychfest till skitspel.

ser coolt ut, och tror inte naughty dog misslyckas direkt, om man säger så

fast jag är SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ ZOMBIES

enda anledningen för att det är så mycket zombies i spel är ju bara pga att man inte behöver särskilt avancerad ai för dem ---> kanske inte tråkig gameplay, men inte så utvecklad, rolig, som den skulle kunna vara...

edit: det var nog en fake-bild, tråkigt

Citat från gadwin

The Last of Us will take a leap forward in cinematic gaming and storytelling

Haha, fan vad b. Kan dom inte gör en film ist?

Logga in! för att delta i diskussionen