ÖvrigtTråden för random frågor

Det här är som alla vet tråden där man kan skriva random frågor.Ehm, jag börjar.Vet någon någon dokumentär om något alternativt bränsle till bensin och olja? Måste se idag för att snabbare och lättare kunna skriva om det (ska vara klart imorgon och har inte börjat som vanligt :/ ). Tack för svar.
Citat från Trocadero
Vet någon någon dokumentär om något alternativt bränsle till bensin och olja? Måste se idag för att snabbare och lättare kunna skriva om det (ska vara klart imorgon och har inte börjat som vanligt :/ ).
Utöka citat
kolla ted.com. finns garanterat nåt om det där.
Okej ska göra det, tack.Om någon annan vet några fler sidor eller dokumentärer så kan ni också säga, behöver fler. EDIT: Tar en till frågaMin mamma köpte något och fick med

Pride and
Glory fast i ett litet pappfodral. Så jag skulle vilja skriva ut
pappret som man har i fodralet, fram och baksida för att sedan sätta det i ett riktigt fodral och jag undrar hur stort
papper man behöver för det vad för papper som man kan använda? Och sen
vart man kan få tag på sånna som man kan skriva ut.
Citat från Trocadero
Så jag skulle vilja skriva ut pappret som man har i fodralet, fram och baksida för att sedan sätta det i ett riktigt fodral och jag undrar hur stort papper man behöver för det vad för papper som man kan använda? Och sen vart man kan få tag på sånna som man kan skriva ut.
Utöka citat
Okej, men vad för papper kan man använda. Blir ju helt dåligt om man använder vanligt papper. Har skrivare som man kan skriva ut fotobilder och shit på så funkar att skriva ut på sånt papper om man måste ha någon speciell.
Citat från Trocadero
Okej, men vad för papper kan man använda. Blir ju helt dåligt om man använder vanligt papper. Har skrivare som man kan skriva ut fotobilder och shit på så funkar att skriva ut på sånt papper om man måste ha någon speciell.
Utöka citat
Vandligt papper kan bli bra om du har en fin skrivare med fin färg. Annars skulle jag tippsa om att du går till din lokala Clas Ohlson och införskaffar nån typ av laminerat fotopapper, för finast tryck. Samt att de är A4 som gäller.
Är det för fler än mig som MSN inte funkar ikväll?
inte för mig heller!
om man i tyngdlöst tillstånd knäpper på en elvisp, hur skulle den då uppföra sig?
Citat från nikeplektrum
Fast en elvisp har väl 2 vispar som roterar åt olika håll?
Utöka citat
ja, det var ju det som jag funderade över.
Borde väl vara rätt stabilt då? Inte kommit så långt i mekanik att jag kan det helt!
hur kommer det sig att de två ledande bokhandlarna på webben är helt värdelösa? och varför har de valt samma nisch (dålig bokhandel med extremt överdrivna leveranstider), för att konkurrera om samma kunder? borde inte någon av dem komma på att när den andra kör det racet så skulle man kunna öka på sin konkurrenskraft genom att vara en bra bokhandel? det borde liksom inte vara så svårt att höja bokpriserna med en tia eller något, och sedan slippa tvinga kunderna att vänta typ 40-50 dagar på sina böcker.
Citat från dödskobran
hur kommer det sig att de två ledande bokhandlarna på webben är helt värdelösa?
Utöka citat
tja Amazon exv. finns inte i Sverige så det är väl logiskt att det tar tid att få sakerna därifrån ;)Nej men skämt åsido... adlibris vet jag exv. har inget eget lager och beställer böcker från förlagen när någon besällt en bok. Det blir extra fördröjningar på alltihopa där helt enkelt. Jag tror de flesta onlinebokhandlarna arbetar så faktiskt.
Kan någon moderator ta bort autoinloggningen på kontot som ni bannade (qa2pir)?
Hur ska det se ut om man kan ladda ned någons musik från myspace?
Går det inte att publicera bara ETT foto på facebook via iPhoto?När jag markerar(endast markerar, inte dubbelklickar) en bild i iPhoto och klickar på facebook-ikonen så frågar den mig om jag vill publicera "kamerapics", som är hela albumet.Jag kan inte hitta hur man bara publicerar ett foto, men det måste väl gå eller?
Vad hände med min avatar?
varför går det inte att ändra sina privacy settings på fb? blir tokigggggvill t ex ändra från "only friends" till "everyone", men vart finns "save settings"-knappen jag uppenbarligen verkar missa. för om man byter inställningar och sedan ba' uppdaterar sidan så återkommer ju gamla inställningarna

hjälp
för mig sparas det automagiskt!
var kan man få tag på nå slags förvaringsgrej för vanliga audio-kassetter? blocket? loppis? myrorna?
Citat från empo
blocket? loppis? myrorna?
Utöka citat
Ja.
Var uppe nån gång i gamla mat-tråden, men fick inget svar som kändes särskilt vettigt.

Frågan: I massa recept står det att man ska ha kvar t.ex. cocktailtomaterna på kvisten när man tillagar dem i ugn. Varför?! Stör mig som fan på det. Kan ju liksom inte tillföra något vettigt
Men om vi säger att tomaterna ligger på en köttfärslimpa eller potatismos eller whatever lite halvmjukt, kanske kvisten hindrar tomaterna från att sjunka ner och bli gegga utan stannar kvar vackert ovanpå moset/limpan!(Kvalificerad gissning bara).
Citat från Yiep
Frågan: I massa recept står det att man ska ha kvar t.ex. cocktailtomaterna på kvisten när man tillagar dem i ugn. Varför?! Stör mig som fan på det. Kan ju liksom inte tillföra något vettigt
Utöka citat
jag antar att det bara är för "looks".
thepiratekkskahhga: Känns inte så kvalificerad nej :/

Citat från Trappmonstret
jag antar att det bara är för "looks".
Utöka citat
Men det är ju inte ens snyggt?
Det är fan snyggt!
Vem vill tillaga hela tomater i ugn?
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic