ÖvrigtTråden för random frågor

Ursprungligen postat av de_leon
Fast det är väl det man kan optimera genom att köra stora mängder fall?
Utöka citat
det är vad man gör, man har beroende på applikation mellan ~1000 till miljontals träningsexempel som man bygger upp en statistisk modell av. i vissa fall har datorn blivit bättre än människan, men trots den extrema mängd träningsexempel är människan fortfarande bättre än maskinen i 999 fall av 1000.

vad jag menar alltså är att det är extremt icketrivialt, det ligger extremt mycket forskning bakom det, det spottas ut forskningsartiklar som lovar mycket med tveksamma metoder, ibland går saker framåt, men det är långsamt.
Senast redigerad av Kanin den 14 oktober 2017 12:09.
Allright @Kanin, mycket intressant input :)
Jobbar du med sånt eller har du bara bra koll?
Allright @Kanin, mycket intressant input :)
Jobbar du med sånt eller har du bara bra koll?
Utöka citat
typ min utbildning, fast för textdata främst. hoppas kunna få syssla med det om ett tag på mitt nya jobb också!
man borrar väl bara ett hål och pressar in de?
hålet finns redan :)

ska testa om de bara går att trycka in den.
Ursprungligen postat av Pressansvarig
Ska räcka med handkraft
Utöka citat
Gjorde de inte :) gick bra med lite lätt hamrande dock.
Var en clips där jag inte fick in piggen, men den sitter underifrån så det var svårt att se att man träffade hålet ordentligt.
Lite konstigt dock att själva clipset gick i.
hålet finns redan :)

ska testa om de bara går att trycka in den.
Utöka citat
Nice
Bra jobbat !
När börjar på spåret 2017/18 ??
Om man köpt en grej på nätet o man har fått sina grejer, pengarna har dragits från kontot men sen 2v senare kommer pengarna tillbaka.
Jag kontaktar dom o undrar vad som hänt, dom ber mig skicka tillbaka grejerna o lägga en ny beställning. Men jag har ju redan använt grejerna  o kastat kartonger etc, så jag ställde en fråga till dom om det inte bara skulle gå att göra en ny betalning.

Härifrån vill dom inte svara längre o det har gått 3 veckor nu sen dom svarade sist. Har försökt få kontakt 2 gånger till utan lycka. 

Vad kan hända med mig om jag inte betalar nu när dom tydligen inte vill svara. 

@giffox?
Du ska betala tillbaka pengarna men de kan inte kräva något annat. Köpet är genomfört - de kan inte "ångra sig". Om de inte svarar så får du väl behålla pengarna tillsvidare. Om det rör sig om mycket pengar som du skulle ha svårt att "hålla på tillsvidare" så får du nog anstränga dig lite mer, annars skita i dem.
Fan va sjukt ändå. Undrar vad deras skäl är att göra på det viset? Får man fråga vad för vara det handlar om @Makaron ?
Alright! Tack för svar. 

@Oddrose det är en rift jag köpte i somras. Jag såg pengarna (43xx kr) dragna från kontot för att sen 2-3veckor senare vara tillbaka. Hade då haft min rift hemma i minst 1 vecka.

Köpte även en extra sensor från dom o den har det inte varit nå problem med. 
Så jag vet inte vad som hänt.

Funderar mest på om jag fick en rift gratis eller om dom kommer o biter mig i röven sen
Deras support verkar ju lite rörig ibland (men dom var snabba och korrekta när jag behövde kontakta dom) så skulle inte förvåna mig om du skulle få den gratis.
vad har ni för favorit-playing-meme?

kom precis att tänka på MISTAR SHOPAR och brast ut i ett tyst, men ändock, skratt
Ursprungligen postat av ctrlalttdc
kom precis att tänka på MISTAR SHOPAR och brast ut i ett tyst, men ändock, skratt
Utöka citat
brukar tänka på den titt som tätt. men nikdfurys femton minuts sinkanade av motvind och gessys seriestrip till det är nog peak playing
Mistar Shopar låter bekant. Vilken var det?

Jag gillade Torell till vänster.
var väl @Trocadero som trodde att mystery shoppar var en titel, som mistar shoppar, och föreställde sig en indier som kom in på mediamarkt och kollade runt
hahaha just det. Classic Lars
Jag och @Giffox skrattade gott åt Mr. Shoppar-memet förra veckan när hans fru förklarade hur hon (i egenskap av jurist) går runt i vissa butiker som värsta detektiven och undersöker produkter.
morfars bög, tigerskärpet och äkta cinema, är saker som ofta ploppar upp i skallen
overwatch är som quake va kul
nä, det en störig kille som hette spyro. han hade sett nån riktig criterionrulle, typ något av tarkovskij eller fellini, och så uppdagades det att han hade kopierat sin prettotext från något lifestyleforum och efter det loggade han aldrig in igen
Chaz = sköldpadda
Doc
u/ibotens noveller
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic