Övrigt♥ Kärlekstråden ♥

man kanske ska sikta in sig på andra faktorer än delade intressen? jag hade nästan noll gemensamt med min brutta när vi träffades, vi har ju såklart fått massa gemensamma intressen nu men behöver ju inte va det som startar. obs lite full, hoppas det är detta ni pratar om.
Ursprungligen postat av ormish
joo det gör det, men du måste möta nån halvvägs. du kan liksom inte förvänta dig att inte kompromissa alls, vilket jag ibland av dina inlägg ibland fått intrycket av att du inte är villig att göra.
Utöka citat
Vet inte varifrån du har fått för dig att jag inte kompromissar? Jag är ett mellanbarn. Kompromisser är en genetiskt inprogrammerad överlevnadsstrategi i en sån som mig =D

Ursprungligen postat av rick_star
Jag är ju absolut noll hjälp
Utöka citat
Kanske för att hitta en lösning, men din beskrivning var väldigt nära min egen situation så nog känns det lite bättre att veta att man inte är ensam med sitt dilemma i alla fall =)
Ursprungligen postat av farbrorn
man kanske ska sikta in sig på andra faktorer än delade intressen? jag hade nästan noll gemensamt med min brutta när vi träffades, vi har ju såklart fått massa gemensamma intressen nu men behöver ju inte va det som startar.
Utöka citat
Hmm, kan det vara hemligheten tro? Verkar lite udda att inte ha någonting gemensamt men det kanske är något man lärt sig fel sedan barnsben? Inte som att man har något att förlora på att testa =)
ok, klart man har en del saker gemensamt. men kan inte påstå vi delade samma smak/intressen då (i guess: film, spel, musik etc., har/hade inte så avancerade intressen :p). är ju genom andra grejer man connectar. tycker aldrig det är så jättespännande att stöta på nån med samma smak/intressen, ser inte vad man kan hämta av mötet då. så sök dig utanför utanför.. vart du nu letar... så kan du säkert hitta potentiella babes/drakar.
Jag börjar aningens känna att de som inte är upptagna vid ungefär min ålder är det sannolikt något fel på dessutom, plus att jag har så duktigt nischade (och passionerade) intressen så att casual-hitta någon som faller mig i smaken är väl typ nål i höstack-scenario.
Utöka citat
Folk i våra generationer slår väl sig generellt inte ned föräns en bra bit senare, eller inte alls. Helt övertygad om att du kan hitta en vettig brud på random dejtingsajt t.ex. Sålänge man är medveten om att det endast är typ top 20% killarna som har utrymme att vara riktigt petiga, så ere lugnt. I kinda want to rant about den enligt mig  ofta låga ointressanta nivån på average-kvinnans personlighet också men jag skippar det. Hursom, som många här redan nämnt tidigare: fysisk attraktion + inte helt skogstokig = kör

Good fucking luck att hitta en av de där brudarna som är både söt och delar dina nördigare intressen på riktigt (och inte är taken yet).
Apropå intressen så har jag precis träffat på den första människan som har typ exakt samma musiksmak som jag. En liten finska i min klass som jag började prata med första rasten och nu snackar vi typ varje dag. Hade jag varit 19-20 hade jag ju slukat henne och aldrig släppt taget men nu känns det där med delade intressen inte lika viktigt längre.
Inlägget har tagits bort av en moderator.
Ursprungligen postat av Fockilicious
Hursom, som många här redan nämnt tidigare: fysisk attraktion + inte helt skogstokig = kör
Utöka citat
+miljarden
Jag är ju absolut noll hjälp, men mitt stora problem är ju att jag inte naturligt träffar nya människor längre. Eftersom jag inte går ut på danskrogen har mina alternativ i princip alltid enbart varit studier eller jobb, och sedan jag sade upp mig från jobbet och började plugga på distans satte jag ju effektivt stopp för båda grejerna där. Jag börjar aningens känna att de som inte är upptagna vid ungefär min ålder är det sannolikt något fel på dessutom, plus att jag har så duktigt nischade (och passionerade) intressen så att casual-hitta någon vars mentala tillstånd finner acceptans (och gärna någon form av fascination) är väl typ nål i höstack-scenario.

what to do, what to do. är liksom för lat/stolt för att orka engagera mig (inbillar jag mig).
Utöka citat
Tror inte du behöver känna så, i dagens samhälle går ju folk ur och in i förhållanden hela tiden, i alla åldrar.  #kd2018
Senast redigerad av JFG den 26 september 2014 08:36.
Ursprungligen postat av Jackie
men nu känns det där med delade intressen inte lika viktigt längre.
Utöka citat
+1
Good fucking luck att hitta en av de där brudarna som är både söt och delar dina nördigare intressen på riktigt (och inte är taken yet).
Utöka citat

Hade ihop det med en sån, gjorde väl varken till eller från för relationen.
min sjejj drog hem till sina päron för en natt igår, jag tänkte nice nu kan jag få lite quality ensamtid, jag spelar tv-spel, äten onyttigare än vanligt, lyssnar på musik, dricker några öl och myser i min ensamhet. 

hon blir så klart galen för att jag inte hör av mig på något sätt på hela kvällen och när klockan är nära tolv får jag ett långt tråkigt sms där hon skriver att hon är besviken på mig bla bla. jag orkar inte svara, men ringer henne nu på morgonen, då är hon jätte besviken och ledsen för att jag ignorerat henne och inte "tänkt på henne" på hela kvällen. asså så mycket onödig drama, vad skall jag göra? 
Ursprungligen postat av mazerfaka
hon blir så klart galen för att jag inte hör av mig på något sätt på hela kvällen och när klockan är nära tolv får jag ett långt tråkigt sms där hon skriver att hon är besviken på mig bla bla. jag orkar inte svara, men ringer henne nu på morgonen, då är hon jätte besviken och ledsen för att jag ignorerat henne och inte "tänkt på henne" på hela kvällen. asså så mycket onödig drama, vad skall jag göra?
Utöka citat
Det var nog inte bara det som var grejen.
Hon vill nog att du ska bry dig om henne lite mer allmänt och "uppvakta" hen eller nåt liknande osv.
Om hon tycker det är viktigt så får du väl göra nåt nice för henne men sen kan du ju samtidigt säga att du tycker det är viktigt att du får ha din hobby också.
Ursprungligen postat av Box
Det var nog inte bara det som var grejen.
Hon vill nog att du ska bry dig om henne lite mer allmänt och "uppvakta" hen eller nåt liknande osv.
Om hon tycker det är viktigt så får du väl göra nåt nice för henne men sen kan du ju samtidigt säga att du tycker det är viktigt att du får ha din hobby också.

Edit:
Annars kan du ju alltid göra slut :)
Utöka citat
oklart vad som hände med min post.
Utöka citat
men å, seriöst jobbigt att detta måste ske hela tiden.

Annars kan du ju alltid göra slut :)
Utöka citat
då kommer det ju bli as mycket drama :/
Skriv en låt till henne så är det nog lugnt sen! Då har du minst 3 veckors gaming framför dig.
Säg ba att du inte bryr dig -> gör slut -> kiss and make up -> lova att ni ska bättra er bägge två = profit
Classic Exxx. Dumpa dirr. 
idag hade jag och min hen den första gången där vi var tillsammans och gjorde olika saker. det kändes som att vi var ett folk som vakade. det var bra.
Vad för saker utförde ni tillsammans? :)))

Jag vill berätta för playan att det går stadigt frammåt med hennen jag träffar. Träffades igår igen och det slog rejäla gnistor :S det är baskemig okontrollerad eld, det är   Pjår passion, en huvudetförstneddykning i kärleken :O är väldigt glad för hon är så jäkla fajn på alla sätt å vis.  Ska träffas ikväll igen :)
Inlägget har tagits bort av användaren.
jätteglad för din skull
ha så jävla kul
ha så kult!
Jätteglad för din knul. Ha så jävla kuk
+1
ha så knult på restaurangen
Will do tackar alla :)
Hitta söt brud med hjärtsmältande smile och till synes nice pesonlighet på dejtingsida .
Suddenly remember that i am a dysfunctional neurotic depressed wreck.
Welp
som dysfunktionellt, neurotiskt och deprimerat vrak kan jag intyga att det går utmärkt att få folk på kroken trots psykiska tillkortakommanden.
Hitta söt brud med hjärtsmältande smile och till synes nice pesonlighet på dejtingsida .
Suddenly remember that i am a dysfunctional neurotic depressed wreck.
Welp
Utöka citat
man vänjer sig efter ett tag :(

insåg för ett par år sen att jag inte har något att erbjuda andra människor 
  • Tråden är låst och går inte att svara på

« Tillbaka till Off-topic