BilderTag kort på din mat

Forumklassiker revived.Jag behöver tips om mat till soire på söndag för två personer. Inga begränsningar gällande ingredienser. Jag lovar ett foto som tack.
Vad brukar ni göra såhär på kvällskvisten som kan ersätta middagen? Det behöver inte vara enkelt, men det ska gå snabbt och vara gott!
Kvarg
kan de inte åtminstone byta namn på skiten? kvarg låter ju sjvidrigt ):
Trodde det var bebisspya :(
Gjorde doughnuts idag á la Niklas Ekstedt (typ med turkisk yoghurt i). Sjukt gott!Referensbild:

Citat från Rultkulla
Vad brukar ni göra såhär på kvällskvisten som kan ersätta middagen? Det behöver inte vara enkelt, men det ska gå snabbt och vara gott!
Utöka citat
Gröt.
färdig Nasi Goreng från lidl (19:90, 750g)

SJN, räcker till tre matlådor.
Drömde att jag käkade havregrynsgröt och det var svingott. Måste börja mecka det till frukost.
http://pici.se/p/iYNwWkZBR
Påsk-lunch i föräldrahemmet i Stockholm. Gick loss med salsiccia, färskpotatis och ägg. Och tabasco och lättöl.

http://pici.se/p/tUQloABfE  
Besökte Göteborg och gjorde hemmagjord Sushi. Det var första gången för mig och hon som lärde mig kallade sig själv för "Sushi king" men var inte riktigt det. Men gott ändå.
min pappa gjorde en jättegod kycklingsallad som vi åt alldeles nyss i solskenet
Ett par kvällsmackor (ja, det finns bröd under skinkskivorna...)
Grym frulle!
Ser riktigt gott ut. Jag har havregrynsgröt och kvarg på bordet. :( (ja, jag äter frukost nu...)
Åt nyss hemgjord bulgogi (typ iaf, svenskifierat) och chokladmuffins.
Citat från Alter ego
(ja, jag äter frukost nu...)
Utöka citat
Hehe jag tog bilden när jag åt också, runt samma tid som jag postade den. Du är inte ensam:D
Citat från Alter ego
ja, jag äter frukost nu..
Utöka citat
Efter klockan 12 heter'e brenner!
Ena sidan: brieost och hjortronsylt.Andra sidan: choklad, banan och kanel.Rekommenderas varmt! Fast lite i det sötaste laget efter ett par bitar faktiskt.
Brieost? Lite väl experimentellt kan tyckas...och det gör jag.
Citat från smile
Ena sidan: brieost och hjortronsylt.Andra sidan: choklad, banan och kanel.
Utöka citat
Vad...

Helvete...
jag kan inte ta cred, för det var inte min idé (förutom bananen till chokladen), men det var GOTT. Lovar.
Behöver tips på take-out nånstans runt mariatorget. Tack!
Alltså banan på pizza är illa nog. Att sen slänga choklad och KANEL på skiten. Vad helvete?! Blir arg på riktigt
Iofs. Chili hade nog varit en mer passande krydda.

SNÄLLA?!
Diggar din stil smile, du verkar helt jävla galen!!!!

tjugotvå tummar upp
Citat från smile
Ena sidan: brieost och hjortronsylt.
Andra sidan: choklad, banan och kanel.
Utöka citat
Detta skall provas! Det låter faktiskt gott på riktigt!
Banan och curry på pizza är ju välbeprovat. Gott!
Den där pizzan är värre än allt chaz och jago någonsin postat =(
Citat från smile
jag kan inte ta cred, för det var inte min idé (förutom bananen till chokladen), men det var GOTT. Lovar.
Utöka citat
Hmm...jag kan nog tänka mig vem det var som tänkte utanför lådan. There can be only one!
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic