Film/tvSenaste film du såg

Nystart.Shutter Island - Heltrevlig mysfilm, men eftersom jag redan läst boken så gick överraskningsmomenten mig förbi. Ändock trevligt att se Leonardo DiCaprio göra något vettigt av sitt liv.2012 - Jag såg en timma och fyrtiofem minuter. Sedan kollade jag baksidan av fodralet och insåg att det var nästan en timma kvar av filmen. Ut med tramset ur spelaren.Alice in Wonderland - Mystrevlig sagofilm. Klassiker. För mycket datoreffekter och för lite Cheshire cat. Jag såg den i 3D vilket var helt onödigt.
Går igenom en lång period av gamla actionfilmer med en kamrat, nu senast såg vi Die Hard och Die Hard II: Die Harder (världens bästa undertitel?).

Die Hard: 4 av 5 Yippie-kay-yey

Die Hard II: 3 av 5 döda terrorister

Nostalgin är dock obetalbar :)
jag såg mitt liv passera framför mina ögon imorse när jag läste "playing.se drabbat av dataförlust"

2/5
Kollade på The Hurt Locker igår, den var bra tycker jag.4/5

I salute you James Cameron.

10/10
Citat från Jesus
Leonardo DiCaprio göra något vettigt av sitt liv.
Utöka citat
han borde verkligen sparka sin agent. tänk att ständigt få jobba med idioter som lasse hallström, sam mendes, scorsese, james cameron och nu senast i raden av talanglösa människor christopher nolan.
Hellre sitter man på internetforum som mig och Jesus, det är vettigt det!!
The Bounty Hunter (2010)Fullständigt meningslös film. Undvik.
Citat från KusseKurt
The Bounty Hunter (2010)
Fullständigt meningslös film. Undvik.
Utöka citat
Jag och brorsan glodde första 20 minuterna, olidligt dåligt..
The Fantastic Mr Fox helt underbar dockanimerad med George Cloney som huvudrollsröst 8/10
Jag såg The imaginarium of doctor Parnassus, den var mysig och underhållande! Bra skådespelare tycker jag, helt klart väldigt sevärd!Gillade den mycket, 4/5!
Citat från PSPwned
The imaginarium of doctor Parnassus
Utöka citat
Mycket bra film. Något mjäkig ibland, men på det stora hela en mycket trevlig upplevelse.
Såg Fantastic Mr Fox igår natt.Kändes som en typisk "Feel Good"-film. Fick mig att le och halvskratta lite då och då men inget som direkt fick mig att gapskratta rakt ut. Överlag mysig och snyggt gjord7/10
vem har kapat jesus konto?
glodde på end of days nyss med arnold schwartzenegger. arnold som slåss mot djävulen. AAAAAAAAAAAAAAAAAASBRA.
Gillade också Fantastic Mr. Fox!
Citat från Frost
Gillade också Fantastic Mr. Fox!
Utöka citat
Den är underbar.Till er som har sett den, ni måste ju fan gapskrattat i scenen när de stannar med bilen och ser vargen.
Citat från Agitopop
vem har kapat jesus konto?
Utöka citat
Till största delen scientologer.
Funny PeopleKändes som 6h1/5
Citat från Jesus
Shutter Island - Heltrevlig mysfilm, men eftersom jag redan läst boken så gick överraskningsmomenten mig förbi. Ändock trevligt att se Leonardo DiCaprio göra något vettigt av sitt liv.
Utöka citat
nu är ju iofs både the aviator och revolutionary road väldigt vettiga!
Citat från panthropos
nu är ju iofs både the aviator och revolutionary road väldigt vettiga!
Utöka citat
body of lies, blood diamond och the departed också.
Ja, då är det ju jättebra att han hittat rätt. Bra kille. Jag har dock inte sett någon av de filmerna.
Citat från Mårtifjun
gapskrattat
Utöka citat
rejält med comic relief där. en av de bästa scenerna, en av många. riktigt bra film även om den är en av de sämre Wes Anderson. gillar inte huvudkonflikten i filmen, mycket intressantare med Ash och Kristoffersen och Foxs relation med sin fru.
While the city sleepsTyvärr inte särskilt spännande Lang-film. Har några riktigt bra stunder under den sista halvtimman men i övrigt erbjuder den inte särskilt mycket hantverksmässigt eller estetiskt. Inte i närheten av resten av Langs amerikanska produktion.
AvatarDVDrip visserligen men... 3/5, möjligtvis 3,5/5
3/5 eller 6/10
från dagens dn:"peter stormare gör snusmumrikenfilm. I hollywoods 3d-produktion av Mumintrollen och kometjakten har mumintrollet och hans pappa lånat sina röster av alexander skarsgård och hans farsa stellan. helena mattsson gör snorkfröken och - möjligen något otippat - görs snusmumriken av peter stormare. den isländska sångerskan björk har skrivit musik till iflmen. för skådespelarna börjar inspelningarna i nästa vecka."allt förutom björk lär verkligen bli pannkaka
låter ju som ett gigantiskt fiasko
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic