Film/tvSenaste film du såg

ängslig lr
har inte sett någon av de förr, såg ettan förut idag och ser tvåan nu, känner väl någon hype för den nya, vill se danny mcbride på vita duken men måste ju få med mig loren
Tror du kommer gilla Prometheus @mazerfaka !
Prometheus var en snygg film med galet manus. Då var var Alien Covenant bra mycket bättre och rankar den som god trea efter Aliens och Alien.

Aliens 10/10
Alien 9/10
Alien Covenant 7/10
Prometheus 6/10
Alien 3 5/10
Alien Resurrection  5/10
Senast redigerad av Cameltoe den 22 maj 2017 08:20.
Covenant: horribel.

nice, men inte lika bra som första, bill paxton som vanligtvis är skitbra var bara jobbig.

hoppar på prometheus nu(?)

6.5/10
Ressurection är fett med cheese men ändå 100 ggr bättre än alien 3 då den lyckas medföra ett visst obehag. Samma obehag återfinns i prometheus och, jag gissar, covenant. Även till viss del i Aliens vid queen bae-scenerna.
Ursprungligen postat av mazerfaka

hoppar på prometheus nu(?)
Utöka citat
har du glömt gårdagen?
Ursprungligen postat av movado
har du glömt gårdagen?
Utöka citat
just det var det resurrection nu?
nice, men inte lika bra som första, bill paxton som vanligtvis är skitbra var bara jobbig.
Utöka citat

Wtf!? Jag vet att man har olika åsikter osv men tvåan är ju topp 3 av världens bästa filmer...
och Bill paxton är rent jävla magisk! 

Sen tycker jag faktiskt du ska se trean och hoppa över fyran!
uppskattade alien 3 betydligt mer i vuxet tillstånd än när jag va yngre! Tycker dom gör ett rätt bra annorlunda koncept (retar mig dock lite på början och vilka som inte är med i filmen) och med tanke på kaoset bakom kameran så tycker jag det blev rätt bra ändå!
fyran som jag tyckte var lite småcool förr är bara en smörja, trean avslutade serien så bra...
Skulle isåfall drömt hela Alien 3 eller något istället för kloning och skit, örk
Senast redigerad av Nightmare den 18 maj 2017 22:39.
Ursprungligen postat av Nightmare
Jag vet att man har olika åsikter osv men tvåan är ju topp 3 av världens bästa filmer...
Utöka citat
Cheesy action feat. ett irriterande barn och snubben från mad about you. Da "perfect organism" blir nerslaktad typ tusen gånger av vanliga vapen. MASTERPIECE.
Ursprungligen postat av Nightmare
Sen tycker jag faktiskt du ska se trean och hoppa över fyran!
uppskattade alien 3 betydligt mer i vuxet tillstånd än när jag va yngre! Tycker dom gör ett rätt bra annorlunda koncept (retar mig dock lite på början och vilka som inte är med i filmen) och med tanke på kaoset bakom kameran så tycker jag det blev rätt bra ändå!
fyran som jag tyckte var lite småcool förr är bara en smörja, trean avslutade serien så bra...
Skulle isåfall drömt hela Alien 3 eller något istället för kloning och skit, örk
Utöka citat
okej! tack för utförlig input! kör både tre och fyra helt enkelt! trean står näst på tur! (:

gillar verkligen mystiken och allt i alien, speciellt första som sagt. skall bli spännande att hoppa på trean imorgon, vågar ej se nu pga sent och mörkt osv.
alien > aliens 

behöver ej diskuteras. 
Senast redigerad av kin den 22 maj 2017 08:20.
Covenant: ganska dålig film
Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark

Första Indiana Jones-filmen jag sett. Charmig!

väldigt annorlunda från första alien, inte alls läskig utan mer atmosfär och lore på något sätt, gillade fängelseplaneten.

dock störde jag mig på att alla där var football hooligans som skrek wanker hela tiden, och att de byggdes upp som absolute mad men (som även försökte rapa henne en gång) men sen efter de var de chill och cool af.(?) varför var de bara farliga en liten stund i början? hade vart mer skräckinjagande om hon var tvungen att frukta fångarna (eftersom att hon knappt fruktade 'alien' längre).

slutet var bra och plotwisten var cool ändå, gillade att xenomorphen tog formen av kossan eller vad de var och fick dennes attribut, värsta mardrömmen vore om den tog en orm som host, ryser av tanken. 

skall bli spännande att se fyran nu, undrar om ripley ens är med med tanke på hur den här slutade.

7/10
@jsf nice spoiler :(
Undra inte då
Vet inte om det räknas som spoiler att avslöja att en films stora affischnamn är med i filmen.
Ursprungligen postat av Agitopop
Vet inte om det räknas som spoiler att avslöja att en films stora affischnamn är med i filmen.
Utöka citat

så ser den ut på iTunes hade ingen aning haha men men
Här är en till spoiler: Arnold Schwarzenegger är med i Terminator 2.
Ursprungligen postat av Agitopop
Här är en till spoiler: Arnold Schwarzenegger är med i Terminator 2.
Utöka citat
hehe, sett den hundra gånger typ.
Spoiler alert: Mazerfaka är med i nästa radio taco
spoiler alert: nästa radio taco kommer sändas på engelska
nice spoiler :(
Utöka citat
det är ingen spoiler, och jag spoilermarkerade dessutom
spoiler alert: nästa radio taco kommer sändas på engelska
Utöka citat
Ska din fästmö vara med?
Senast redigerad av ti4 den 22 maj 2017 00:35.
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic