Film/tvSenaste film du såg

Älskar social network. Agito har typ listat allt som är så jävla nice som reznor, sorkins manus, klippningen allt är så jävla snyggt och väl utfört. Dissen i början är på nått sätt så jävla skönt oxå:

"You're gonna go your whole life thinking that girls dont like you cause you are a nerd. I want from the bottom of my heart tell you that it is not true. They wont like you cause you're an asshole"
bästa tråden på forumet hands down
Die hard 3
Die hard 1
Die hard 2

(en sexig naken yoga-scen ger en extra dimension som höjer filmen något)

allt är egentligen totalt kiss men den gamla actionfilmsauran har fortfarande sin charm, och yngre Bruce e alltid skön.
Ursprungligen postat av Agitopop
1) Det är ingen här som vurmar ohälsosamt inför Die Hard. 2) Vad jag kan se är du den enda som verkar ha nästan psykopatiskt starka åsikter om de filmerna. 3) Eftersom de är barnfilmer så är självklart favoriten den man glodde på som mest när man var liten. Trean kom när jag var femton, så obviously känner jag inte lika mycket för den. 4) Sluta basera dina åsikter på vad andra tycker om saker. Det är sjuuuukt töntigt.
Utöka citat
Ingenstans här finns en motivation om varför inte 3:an bör räknas in i serien :/. Jag är förövrigt den mest självständiga åsiktsskaparen på forumet det är sen gammalt.

Ursprungligen postat av de_leon
nja, inte riktigt om du läser mina inlägg ;)
Utöka citat

Läste om dina inlägg och förstår inte vad du menar att jag missat men whatever nu ska jag dricka öl.
Låter vettigt!
har ni förträngt att justin timberlake är med i social network?
inb4 'ängslig lr'
Ursprungligen postat av blastjocke
@Neatless  kommer du in ett par ggr i veckan och recenserar en film för oss? hur kommer det sig?
Utöka citat

Haha ja, det är väl ungefär så det går till. Jag är inte så aktiv utöver det men jag läser det mesta ni skriver. Och jag gillar forumet! Tro inte något annat @mooltipahs , jag har hängt här i över tio år och läst. Sen har ni ju en chatt-jargong som det kanske är lite svårt att komma in i men jag kastar in en kommentar då och då - ska försöka bli mer aktiv nu efter sommaren när jobbet är över.
Ursprungligen postat av movado
Utöka citat

Timberlake har faktiskt vunnit över mig med sitt skådespel. Han är absolut inte fantastisk på något sätt utan bara bra/helt okej - men den avsky jag kände för honom i början har gått över.
Utöka citat
lol i min boll på att dissa timberlake men ha haft macklemore som i top 10 över årets skiva häromåret
Filmtråden på playan:
Ursprungligen postat av BIG_JIM_RENNIE
lol i min boll på att dissa timberlake men ha haft macklemore som i top 10 över årets skiva häromåret
Utöka citat
Är detta sant? Jesus
japp, så jävla roligt
nej det är inte sant

timbz är så otroligt ansträngd framför kameran, som en busig mellanstadieelev. totalt outhärdlig att glo på
inb4 'ängslig lr'
Utöka citat
Drygt att skriva sådär så att jag inte kan replikera.
Ursprungligen postat av BIG_JIM_RENNIE
Utöka citat
Veckans dokumentärtips: Waco: The Rules of Engagement (1997)

Kom inte emellan en kristen fanatiker och hans vapen, för då smäller det. När den kristna grenen Davidianerna 1993 började samla på sig en duktig arsenal av tunga vapen på sin avlägsna ranch i Waco, Texas ringde varningsklockorna hos myndigheterna. Dessutom leddes de av domedagsprofeten David Koresh som hävdade att han stod i kontakt med Gud och var utvald att avla fram en arme som skulle styra världen under apokalypsen - vilket han gladeligen gjorde med de många minderåriga fruar han styrde över i lägret. Med Jonestownsmassakern 15 år tidigare i minnet bestämde sig myndigheterna för att agera.

Den första "dörrknackningen" gick sådär: en två timmar lång eldstrid lämnade fyra agenter ihjälskjutna och fem Davidanier. De hade inte förväntat sig så hårt motstånd. Därefter följde den berömda 51 dagar långa belägringen som slutade i tragedi när FBI till slut satte in stridsvagnar som gasade ranchen - en våldsam eldsvåda utbröt och i askan hittades senare 76 personer döda, många kvinnor och barn, och David Koresh.

Men vad hände egentligen? Kan vi lita på den officiella utredningen eller är FBI direkt ansvariga för mord - varför hade en del kroppar skottskador? Den här dokumentären innehåller intervjuer med överlevande, privata filmer inifrån ranchen och en noggrann analys av allt videomaterial från belägringen och den ödesdigra räden. Frågan är också vad Davidanierna egentligen gjorde för fel? Visst var ryktena om barnövergrepp något som behövde undersökas - men att äga en massa vapen är i sig inte olagligt. Många såg det här som onödig provokation av myndigheterna.

Något tung till en början med en oändlig massa gubbar som vittnar framför kongressen, den är ganska steril i sitt berättande överlag, men det tar sig och blir riktigt intressant när vi får veta mer om Koresh och förhandlingarna med honom där han vägrar ge upp. Ensidig - men det är mycket som behöver dras fram i ljuset här och allt stämmer helt klart inte med vad FBI hävdar, videomaterialet ljuger inte.

Nästa år kommer en tv-serie om händelserna med Michael Shannon och Taylor Kitsch, något att hålla utkik efter.

Finns på Youtube.
SSF: Kong: Skull Island (2017) | 1/5 |

Under Vietnamkrigets slutskede så bestämmer sig USA för att utforska en mystisk och otillgänglig ö i Stilla Havet efter påtryckning från monsterjägaren Bill Randa som misstänker att något maffigt lever där. En brokig skara äventyrare ger sig av, och väl på plats inser de att mistakes were made - det här är Kong's territorium och han är inte förtjust i oväntat besök.

Mistakes were made också från min sida. Jag tänkte att den skulle duga som popcornsundehållning men inte ens det mäktar den här kalkonen med. Det är så mycket som är dumt och substanslöst i den här filmen att irritationen hela tiden stiger. Tippar på att 95% av budgeten las på CGI, 4% på manus och 1% på kokain - för någon måste ha varit hög någonstans för att godkänna sörjan.

Det positiva är att den är snygg och att de inte mesar med Kong - han är äntligen massiv, stor som ett berg och heligt förbannad. Ön känns också livsfarlig, i de läckra miljöerna lurar faror överallt. Men det blir aldrig spännande eller läskigt för karaktärerna är så fruktansvärt jävla platta. Det är närmast oförståeligt hur man kan slösa bort så mycket talang. Brie Larson, nybliven Oscarsvinnare, det enda man minns av henne är att hon tog bilder - jag tror det var hon. Tom Hiddleston ska vara vår klassiska hjälte men han anstränger sig verkligen minimalt för att leverera något minnesvärt. Och Samuel L Jackson som krigskåt befäl är bara kliché och korkad.

Scener är staplade på varandra utan någon som helst dynamik eller tanke, vi haltar oss bara vidare i en förutsägbar historia. Från A till B strösslat med datoranimerad action och lite dialog skriven av en filmpraktikant däremellan. Soundtracket är bra däremot - svårt att misslyckas med 70-talsrock liksom men det känns också som mer smink för att dölja manuset. White Rabbit och Creedence i en Vietnamfilm är det ju däremot lag på så det är glädjande att de följer den.

En genomgående usel film. När John C. Reilly i lortskägg börjar vifta med ett samurajsvärd är kalkonkacklet öronbedövande och det får sammanfatta Kong: Skull Island.
Raw, 4/5
elle, 4,5/5
the handmaiden 5/5
the levellinh 4/5
logan 3,5/5
är femte elementet värd att se ikväll?
Ja, lätt.
SSF: Alien: Covenant (2017) | 1.5/5 |

Ett koloniseringsskepp med 2000 embryon ombord är på väg mot planeten Origae-6 för att skapa ett nytt hem för mänskligheten. En olycka väcker besättningen i förtid, och efter att katastrofen avstyrts så upptäcker dem en mystisk signal från en närliggande planet. Detta måste undersökas! Planeten visar sig vara väldigt lik jorden, men de upptäcker snart att den fantastiskt vackra miljön ruvar på obeskrivlig ondska.

Alltså, den är egentligen en fullt godkänd rymdskräckis med framförallt visuellt ögongodis och gott om blodiga scener att vältra sig i, men det går inte att komma ifrån att det här är gjort av Ridley Scott - mannen bakom mästerverket Alien (1979) - med intentionen att skapa något liknande, att tillfredsställa fansen med en lika terrorfylld upplevelse efter den svaga Prometheus (2012). Har man det i åtanke är det direkt smärtsamt att lida sig igenom Covenant.

Om man är någorlunda känd med mytologin så kan man lista ut handlingen med lillfingret, så redan där dör mycket av spänningen. Sen är karaktärerna hemskt tråkiga där ingen sticker ut eller väcker någon sympati - tydligen är de alla gifta par men när de skriker "neeej min fru/man!" när någon dör så blir jag mest överraskad, för hela den aspekten är väldigt oklar och jag vet inte ens vem det var som dog (och bryr mig inte heller). Karaktärsuppbyggnaden är ett skämt, och en skymf mot det Alien (1979) gjorde så bra.

Xenomorphen är mest tråkig som datoranimerad och skapar ingen nerv alls när den trotsar alla fysiklagar. Fassbender är en bra skådis och klarar sig bäst på den fronten, men hans android-karaktär orkar jag bara inte med. Dialogen är så extremt skitnödig med sina filosofiska funderingar och hans agerande väcker så många frågor angående tidigare filmer och mytologin - de logiska luckorna gör att man till slut bara ger upp på allt. Det mest irriterande kanske ändå är hur korkat man kan utforska en okänd planet?! Helvete alltså, ni förtjänar nog att bli uppätna inifrån.

Rekommenderas om man inte vet ett dyft av mytologin sen innan och bara vill se en hjärndöd skräckis med mycket blod och en alldeles för lång flöjtscen.
Ursprungligen postat av Neatless
SSF: Alien: Covenant (2017) | 1.5/5 |
Utöka citat
Nejnejnejnej vägrar tro dig. Har fortfarande inte sett denna, fan ta dom om den är så dålig.

Va tyckte du om prometheus ?
Ursprungligen postat av mooltipahs
Nejnejnejnej vägrar tro dig. Har fortfarande inte sett denna, fan ta dom om den är så dålig.

Va tyckte du om prometheus ?
Utöka citat

Prometheus är snäppet bättre, men bara knappt godkänd. Den präglas också av otroligt korkade beslut av personer som ska vara mycket smartare än så, det tar bort all trovärdighet för mig. Men den hade åtminstone en välgjord karaktär i Elisabeth Shaw, något som Covenant saknar.
Har fortfarande inte sett denna, fan ta dom om den är så dålig.
Utöka citat
Den är kass som fan.
The Monster Project (2017)

3/5
Senast redigerad av Neon_Workout den 20 augusti 2017 20:09.
Baywatch (2017)

Sämre än jag hade förväntat mig vilket nästan är en bedrift för en film där Alexandra Daddario springer runt i en bikini.
Ursprungligen postat av Giffox
Den är kass som fan.
Utöka citat
:/ 6.6 i betyg på IMDB minskade mina förhoppningar statistiskt sett att tillhöra en av dom som ändå kan uppskatta den här filmen trots:
Ursprungligen postat av Neatless
Den präglas också av otroligt korkade beslut av personer som ska vara mycket smartare än så, det tar bort all trovärdighet för mig
Utöka citat

Prometheus hade ett bra koncept enligt mig. Där fanns jobbiga comic reliefs och vissa otroligt korkade grejer, men de lyckades inte förstöra illusionen helt för mig i slutändan. 

Har förstått att Covenant är same shit fast värre, får väl helt enkelt se den. Tråkigt att den antagligen kommer suga ! :(
Senast redigerad av mooltipahs den 20 augusti 2017 21:35.
lol, 2 recensioner på cdon. "En av de bästa filmerna i alien-serien". Antagligen en p12 som räknar in alien vs predator filmerna i franchisen. Well oavsett.. bara ettan och tvåan (o prometheus!) som är sebara så hans statement säger ingenting ändå!
Senast redigerad av mooltipahs den 20 augusti 2017 21:45.
:/ 6.6 i betyg på IMDB minskade mina förhoppningar statistiskt sett att tillhöra en av dom som ändå kan uppskatta den här filmen trots:

Prometheus hade ett bra koncept enligt mig. Där fanns jobbiga comic reliefs och vissa otroligt korkade grejer, men de lyckades inte förstöra illusionen helt för mig i slutändan. 

Har förstått att Covenant är same shit fast värre, får väl helt enkelt se den. Tråkigt att den antagligen kommer suga ! :(
Utöka citat

Njaa inte direkt same shit. Efter det ljumma mottagandet av Prometheus så skrotade Ridley Scott planerna på att Covenant skulle fortsätta utforska de stora frågorna - vart vi kommer ifrån etc etc. Istället ville han göra fan service och Covenant mer liknande Alien med ren skräck och en enklare historia.

Eller du kanske menar same shit med comic reliefs och ologiska handlingar? jo... där fortsätter Covenant traditionen tyvärr.
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic