Film/tvSenaste film du såg

Du e bara avundsjuk på likesen @Agitopop
jag skulle inte mobba adde om jag vore er. enligt our legacy är det exakt som honom man ska se ut om man vill vara cool:

Senast redigerad av peach den 12 oktober 2017 09:09.
jävligt alex cameron den där kollektionen

Ursprungligen postat av ormish
va?
Utöka citat

Det står att addek tycker du är dålig på att ringa in hans forumpersona
Ursprungligen postat av Box

Det står att addek tycker du är dålig på att ringa in hans forumpersona
Utöka citat
Lel

Ja, är nog rätt dålig på det
Det blev fel i systemet helt enkelt
Alla babbar är lika osv..., klassiker!
Jo ni har ju samma forumpersona också så det är inte lätt att hålla isär er
Typ samma avatar också
SSF: It (1990) | 1/5 |

Något terroriserar staden Derry. Något som lever i kloakerna och jagar barn. Efter en rad försvinnanden inser sju barn - The Losers Club - att de måste konfrontera sina största rädslor och stoppa monstret innan det stoppar dem.

Den har verkligen inte åldrats väl. Jag kan förstå att den skrämde och traumatiserade unga sinnen när den släpptes - för det är några genuint obehagliga scener, som blodet från fotoalbumet till exempel - men idag stinker den lågbudget, tv-produktion känsla, och det är svårt att finna någon behållning med den. Dåligt skådespel, hemska kulisser direkt från skolpjäsen, löjeväckande dialog (why does it have to be so mean!?) och effekter som gör ont att titta på.

Då återstår egentligen bara igenkänningsfaktorn om man läst boken och Tim Curry's briljans i rollen som Pennywise. Den följer boken troget. Även om det i 99% av fallen suger så är det kul att se hur de valt att tackla ikoniska scener från boken. De hade till och med med häxan som Beverly stöter på och det hade jag verkligen inte förväntat mig. Även om den inte kommer i närheten av bokens stämning så är det någorlunda intressant att bara se deras tolkning.

Tim Currys rolltolkning är det som kommer leva kvar av den här filmen, det enda av egentlig värde. De gånger han inte är ersatt av en hemsk specialeffekt så ändras filmens ton när han dyker upp. Fastän han är en tramsig clown så märker man att han tramsar bara för att jävlas - för att krydda upp en innan han slukar dig. Han känns oberäknelig, läskig och mystisk. Precis som i boken. Hade han bara backats upp av effekter som inte genast rycker ur en ur illusionen så hade det varit på hög skräcknivå.

En underkänd film/miniserie som inte ens en lysande Tim Curry kan rädda upp. Utsträckt över tre timmar är det alldeles för segt och för oengagerande för att man ska bry sig. Den avslutas dessutom hemskt med vuxendelen där inte en skådespelare känns rätt eller agerar trovärdigt utan det känns som en dålig såpopera med "läskiga" stunder. Har man clownfobi kan man möjligen skrämmas av det här.
alltid lika kul när hollywood uppmärksammar obskyra författare.
Life - 4/10. Sämsta filmen jag sett i år.

The Dinner - 9/10. Fattar inte bottenbetygen på samtliga filmsidor. Extremt gripande film med en slag-i-magen-träffande bild av mental ohälsa. Bästa filmen jag sett i år.
Life var rätt kass ja
the meyerowitz stories

ljuvlig rulle
alien covenant

så jäkla dålig att en börjar undra vad illuminati har gjort med den riktige ridley scott???
gillade ändå prometevs så det här var en 100% besvikelse.
diskuterades ju nyss av bla @mooltipahs , varför varnade du inte????

helt missat och såg den nu tillslut. rätt lamt tbh. trodde Louis skulle fixa till med att snacka med riktigt tokiga scientologer och ha en massor av obekväma samtal vilket alltid varit asnajs i allt han gjort. men det fick man inte mycket av, hela filmen består mest av hur amatör-skådespelare rekonstruerar påstådda verkliga scener inom scientologi-kyrkan. visst, intressant men det här är inte vad man letar efter i en Louis Theroux doku.

riktigt obekvämt dock när dom misstänker att en mullvad inom skådespelarna spionerar på dom åt scientologerna.
Senast redigerad av rhymez den 14 oktober 2017 17:05.
The snowman. Tankarna går till Hasse Alfredson som begravdes igår: "... men publik- och kritikerfiaskot "Vargens tid" (1988) tog Hasse Alfredson så hårt att han beslutade sig för att inte göra fler spelfilmer."
https://www.sydsvenskan.se/2017-09-1...-allra-storsta

Hoppas sonen är mer hårdhudad...
Senast redigerad av Tryne den 15 oktober 2017 00:22.
SSF: Breaking Away (1979) | 3.5/5 |

Det är den typiska coming-of-age filmen. Fyra vänner som efter high school står med ena foten in i vuxenlivet men är för rädda för att ta det andra. Undantaget är Dave som drömmer om att bli världens bästa cyklist. Han är besatt av tanken, till den grad att han utvecklat ett italienskt alter ego (eftersom italienare är bäst på cykel) som driver hans föräldrar till vansinne med sitt operasjungande och fräckheten att döpa om katten till ett italienskt namn.

Flera kända ansikten från tidigt i deras karriär - Dennis Quaid som arg, vilsen, före detta stjärn-quarterback, Daniel Stern som lustigkurren i gänget och Jackie Earle Haley som den förståndiga men som ändå tappar det fullständigt om någon kallar honom "shorty". Den som inte senare blev stjärna är huvudrollsinnehavaren Dennis Christopher som spelar Dave, men vi förlåter honom för det - han gör ett utmärkt jobb. Förutom Dave får vi egentligen bara ytligt känna karaktärerna. Faktum är att hela filmen känns ytlig och ofarlig utan något intresse att fördjupa något.

Jag älskar scenerna vid det vattenfyllda stenbrottet dit de återkommer för att bada och klaga över livets orättvisor, där prickar de ungdomskänslan perfekt. Men det är också något av en förutsägbar sportfilm och det blandar sig inte optimalt. I sportfilmer vet man exakt hur slutet kommer se ut och den här är inget undantag. Jag hade hellre sett en utvecklad konflikt mellan gänget och sportnördarna utifrån som kommit till staden för att studera, för det är riktigt underhållande när de börjar sno tjejer från varandra - när Dave ställer sig utanför skolan och sjunger en italiensk serenad till sin förälskelse blir hennes pojkvän INTE särskilt glad.

Den står i skuggan av andra, mycket bättre, coming-of-age filmer men det är svårt att inte gilla den här ändå. Det är en charmig liten film som man blir glad och inspirerad av. En lättsam tittning som är något ostig på sina ställen men som ger en skön känsla rakt igenom. Väl värd att kolla in.

svårt att hålla tillbaka tårarna när casper blev pojke och fick dansen/pussen i slutet och james fick träffa amelia igen, dock var amelia top evil som inte ens lät casper vara pojke två timmar extra eller inte ens låta han vara pojke för evigt eller varför inte få träffa sin pappa igen? sjukt irriterande.

7/10
Ursprungligen postat av mazerfaka

svårt att hålla tillbaka tårarna när casper blev pojke och fick dansen/pussen i slutet och james fick träffa amelia igen, dock var amelia top evil som inte ens lät casper vara pojke två timmar extra eller inte ens låta han vara pojke för evigt eller varför inte få träffa sin pappa igen? sjukt irriterande.

7/10
Utöka citat
Fan va fett
Veckans dokumentärtips: New York Doll (2005)

Basisten Arthur "Killer" Kane var en av grundare till det banbrytande punkbandet New York Dolls som på 70-talet väckte stor uppmärksamhet. Kanske inte så mycket för sin musik, utan mer för den androgyna och glammiga framtoningen som senare skulle inspirera (förpesta) band på 80-talet. Arthur var klippan i bandet som med sina basslingor drev fram hela maskineriet. Men interna bråk och dödsfall upplöste bandet bara fem år efter bildandet.

När alla andra bandmedlemmar gick vidare och rönte framgångar på eget håll - speciellt frontmannen David Johansen som även hoppade in i flera filmer, och förstås legenden Johnny Thunders - så hände det inte mycket för Arthur. Alla hans bandprojekt floppade, det blev tydligt att New York Dolls var höjdpunkten i hans karriär och när den insikten slog till föll han in i en djup depression. Han levde följande år i fattigdom och alkoholiserad. Efter att ha sett Johansen på tv och, återigen, blivit påmind om det liv han kunde ha levt kastade han sig ut ur ett fönster i ett självmordsförsök.

När dokumentären tar vid är det 30 år sedan New York Dolls. Arthur, som blivit mormon, är fortfarande utfattig och jobbar med att arkivera på ett bibliotek. Men ödet ska visa sig ha en överraskning för honom - artisten Morrissey vill återförena New York Dolls för en spelning i London. Drömmen lever! Nu gäller det bara att hitta pengar för att lösa ut basen från pantbanken och börja repa.

Dels en hyllning till New York Dolls där musiker som Mick Jones, Bob Geldof och Iggy Pop hyllar deras inflytande men främst är det berättelsen om ett tragiskt livsöde. Den timida Arthur får man direkt sympati för i detta personliga porträtt. Så snäll och varmhjärtad och nu ska han äntligen få smaka på framgång igen. Men frågan om hur kapabel han fortfarande är och reaktionen på att återse sina forna vänner/rivaler igen hänger i luften och gör det väldigt spännande - När David Johansen lekfullt börjar håna hans tro bara minuter innan spelningen fruktar man att känsliga Arthur ska göra något riktigt dumt.

En otroligt varm musikdokumentär och en av mina favoriter. Finns på Vimeo.

lätt en av de bästa dokumentärerna jag sett.
öppna en öl och se den bara.

9.5/10

uppenbara följdfrågan nu, vart hittar man alla cannon filmer?
På ett bibliotek nära dig såvida inte våldsbejakande ungdomsgäng med oklar härkomst har varit där och härjat
Brawl in Cell Block 99

Våldsscenerna var så överdrivna att det nästan blev komiskt, och första halvan av filmen var onödigt lång. Annars var det en helt okej film från samma regissör som gjorde Bone Tomahawk. Ni som har sett den kan förvänta er våld på samma nivå som den brutala slaktscenen från den filmen.
Senast redigerad av Roanapur den 19 oktober 2017 06:58.
blade runner 2049

2timmar 40 min av steril osammanhängande dialog, överblåst inyourface-cinematographi o allmän konstig kvinnosyn. kanske hade vart ett coolt berättarknep att dom har en robot som huvudperson men det faller platt eftersom han bara går runt och stirrar känslolöst filmen igenom. dramatiska synthpads försöker väcka publiken till liv och få det på skärmen att verka viktigt men lyckas inte. de var många i publiken som tittade på klockan under filmens gång. man hade lätt kunnat klippa bort minst en timme av den här filmen men idk om den hade varit särskilt bra ens då

/mvh ängslig
Senast redigerad av VEL den 20 oktober 2017 07:52.
ROFL
Ursprungligen postat av VEL
/mvh ängslig
Utöka citat
ja när du känner att du behöver skriva det så
Ursprungligen postat av rhymez
nice måste gå och se den
Utöka citat
om du vill se en dude ha sex med två passiva modellbrudar projicerade ovanpå varandra literally samtidigt rekommenderar jag den starkt. jag ger den fem apatiska framtidsboners ut av fem möjliga
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic