Film/tvSenaste film du såg

8/10 

finns de någon bra dokumentär på ämnet finanskris 2007-2008?
The inside job
Spoiler: ingen slutar med att Obama handlar som en hjälte
En man som heter ove 3/5

>Feels
Ursprungligen postat av jsf
The inside job
Utöka citat
den har jag sett, kanske var för oengagerad när jag såg den... minns inte någonting så borde nog se om, tack!
Ursprungligen postat av Boba
Värre än Children of men-gate
Utöka citat
länk?
Vad b gate:n kändes såhär i efterhand
Framförallt för att min minnesbild var att jag fick 1000 likes på min recension när jag eg bara fick 4 :/
Folk kanske har tagit bort sina likes i efterhand? Har börjat gräva mkt i det så kallade "likefuskandet" här på forumet senaste tiden
Fyfan. Emotser ditt reportage
Book of Mormon

hittade någon torrent där någon spelat in på broadway. underbar!
tor ragnarök

vilken JÄVLA film hörni. helvete.
Ursprungligen postat av rhymez
Book of Mormon

hittade någon torrent där någon spelat in på broadway. underbar!
Utöka citat
årets inlägg

8.2/10
riktigt bra! 
+ as bra castad, alla karaktärer inklusive nya spider-man
+ ramones
+ new york city 
- varför flög stark in han till berlin för att vara med i avengers trailern(?) och varför inget bett av spindeln antar att jag missat en iron man film där man får reda på kopplingen mellan iron man och spider-man(?)

fun fact: john francis daley (sam weir i freaks and geeks) skrev manus för filmen!
Se captain america civil war för tony å Peter-baxkstory
Ursprungligen postat av BIG_JIM_RENNIE
Se captain america civil war för tony å Peter-baxkstory
Utöka citat
fan kan du inte köra en kort sammanfattning bara ?
Ursprungligen postat av mazerfaka
fan kan du inte köra en kort sammanfattning bara ?
Utöka citat
Civil War var väl rätt bra? Eller minns jag fel nu :/

Annars äre väl ba kolla?
Ursprungligen postat av kin
Civil War var väl rätt bra? Eller minns jag fel nu :/

Annars äre väl ba kolla?
Utöka citat
ingen aning sett den andra captain american filmen winter någonting och age of ultron, ingen av dem var bra, kommer nog se civil war pga spider-man!
Ursprungligen postat av BIG_JIM_RENNIE
tor ragnarök

vilken JÄVLA film hörni. helvete.
Utöka citat
+miljonen
Helt sjukt bra, tycker de träffade rätt med allt
Ursprungligen postat av kin
Eller minns jag fel nu :/
Utöka citat
Ja

3/10 några roliga scener dialoger dock.

2/5
Förstår inte riktigt hur dom tänkte här.
Veckans dokumentärtips: Fahrenheit 9/11 (2004)

Den mest framgångsrikaste dokumentären genom tiderna. Den drog in överlägset mest pengar och vann även det mest prestigefyllda priset på filmfestivalen i Cannes - Guldpalmen, ett pris som normalt är reserverat för spelfilmer. Michael Moore avstod Oscarsgalan (åtminstone dokumentärkategorin) till förmån för att visa den på tv innan presidentvalet 2004 - han ville få president George W Bush avsatt, men som vi vet blev han omvald ändå.

Vilket är konstigt! Det här är ett karaktärsmord utan dess like. Michael Moore dammsög tv-arkiven för att hitta allt pinsamt Bush gjort och grävde även upp ett par jobbiga skelett från hans tid i armén och tidiga oljeaffärer. Bush framstår som totalt inkompetent och en man som fick världens mäktigaste jobb till skänks av en domstol i Florida som gav honom segern i valet under suspekta förhållanden och mycket svågerpolitik.

Men det är inte bara pajkastning. Det är främst en granskning av politiken Bushadministrationen förde i kölvattnet av 9/11 och det är det som jag finner mest intressant. För det är besvärliga saker Michael Moore drar upp, inte bara den orättfärdiga invasionen av Irak utan han går djupare än så. Som Saudiarabiens enorma pengaintressen i USA som utgör en betydande del av hela Amerikas statsbudget, eller varför de enda som fick tillåtelse att flyga dagarna efter 9/11 var medlemmar av Bin Ladens familj som flögs ut ur USA under stort hemlighetsmakeri.

Även om det är fruktansvärt vinklat - Moore har ju liksom sin åsikt redan klar och underbygger bara den, man kan undra hur mycket som utelämnats - så är den ögonöppnande på många sätt. Makteliten är verkligen så distanserad från folket den är satt att tjäna att man blir helt matt. Och storföretagen står i kö för att få casha in på det som krigsindustrin drar in. Skrämmande men samtidigt underhållande dokumentär.

Just nu arbetar Michael Moore på nästa Fahrenheit-film som ska handla om Donald Trump. Vi får se om han lyckas bättre denna gång med att sänka en president.

* Förra veckans tips fick utgå då datorn gick sönder och åkte in på reparation. Beklagar det!
Ursprungligen postat av Neatless
* Förra veckans tips fick utgå då datorn gick sönder och åkte in på reparation. Beklagar det!
Utöka citat
lol
Ursprungligen postat av Neatless
åkte in på reparation
Utöka citat

Va i helvete... låter sjukt 1995
Jävla synd att data gick paj asså
Ursprungligen postat av mazerfaka

8.2/10
riktigt bra! 
Utöka citat
Håller med. Så jävla go film. Förde mig back in time när jag var liten och tänkte på hur coolt det skulle va att vara spindelmannen när jag försökte sova. Perfa casting. Keaton var sjukt bad ass. Ba kärlek för karaktären lixom.

8.5/10
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic