Film/tvSenaste film du såg

Split - 3,5 / 5 

Blev positivt överraskad, måste vara bästa M Night Shyamalan-filmen på väldigt många år.
Btw var scenen när Leia återupplivar sig själv i rymden det absolut dummaste jag nånsin sett
Fattar inte heller det eftersom de ändå måste döda henne inför nästa film?
poängen är att leia är en jävla skywalker
Ursprungligen postat av Giffox
Fattar inte heller det eftersom de ändå måste döda henne inför nästa film?
Utöka citat
För att allting var filmat innan hon dog? Om hon hade dött i rymden så hade det fuckat med senare scener som hon är med i
Ursprungligen postat av peach
Utöka citat
Det kändes bara väldigt fånigt och marvel-aktigt. När action når en sådan nivå att man bara blir matt och det känns som man tittar på ett tv-spel.
Ursprungligen postat av peach
Utöka citat
Jo tack, Snopes var noga med att påpeka att Kylo Ren är en Skywalker.
ja, det påpekas väldigt ofta hur skywalkermännen är speciella.
Ursprungligen postat av VEL
Det kändes bara väldigt fånigt och marvel-aktigt. 
Utöka citat
är det verkligen så förvånande att det är marvel-aktigt när det är disney som rattar båda rättigheterna
Tyckte den scenen snarare kändes väldigt anime, precis som många andra scener i filmen.
Leia-scenen var fånig men den var ju det minsta problemet med filmen. Tre parallella handlingar som alla var sövande tråkiga varav en dessutom var helt poänglös.

Hur kan man tycka att Mark Hamill var bra? Är det skägget som gör det eller vad? Han går runt och är sur med cirka noll inlevelse. Omg vilken prestation.

Scenerna med Kylo Ren och Rey är bra men resten av filmen är verkligen sömnpiller deluxe. Inte varit så uttråkad på bio sen jag fick en blödning och gick och såg Captain America: Civil War. 

TFA må ha varit en rippoff på ANH men den var iaf kul.
Märkligt, jag hade väldigt kul. Väldig vattendelare, den här filmen. Precis som många andra tidlösa klassiker.
Ursprungligen postat av Giffox
Jo tack, Snopes var noga med att påpeka att Kylo Ren är en Skywalker.
Utöka citat
Supreme leader Snoopy
Ursprungligen postat av Boollen

Scenerna med Kylo Ren och Rey är bra men resten av filmen är verkligen sömnpiller deluxe. Inte varit så uttråkad på bio sen jag fick en blödning och gick och såg Captain America: Civil War. 

Utöka citat
En gång i tiden hade denna åsikt gjort mig vansinnig.
Ursprungligen postat av de_leon
En gång i tiden hade denna åsikt gjort mig vansinnig.
Utöka citat
Vilken? (det var flera åsikter i det du citerade)
Leia-scenen var fånig men den var ju det minsta problemet med filmen. Tre parallella handlingar som alla var sövande tråkiga varav en dessutom var helt poänglös.

Hur kan man tycka att Mark Hamill var bra? Är det skägget som gör det eller vad? Han går runt och är sur med cirka noll inlevelse. Omg vilken prestation.

Utöka citat

Senast redigerad av peach den 13 januari 2018 11:10.
Vilken? (det var flera åsikter i det du citerade)
Utöka citat
Jag tyckte precis tvärtom att det var en hel del häftiga scener men att kylo/rey-grejerna var rätt sega.
Håller med om att CW var trist dock :)

kul men inte fantastisk
Jävligt bra poster
sluta lajva att du kan tyska
stroke #2
Försöker kolla Armageddon, men ska det vara så skumt foto? Alla/allt är ju så konstigt inzoomat?
Alla har ju kameran nån dm från ansiktet...
SSF: Memphis Belle (1990) | 3/5 |

Det amerikanska B-17 bombplanet Memphis Belle är bara ett uppdrag ifrån att fullföra sin tjänstgöring på 25 uppdrag - något inget annat plan lyckats med tidigare. Ett sista uppdrag för besättningen som sett sina kamrater bli nedskjutna en efter en över Europa, ett sista uppdrag innan de får åka hem där berömmelse väntar. Stämningen är nervös, det hålls hårt i lyckoamuletterna. Och det uppdraget visar sig bli det farligaste.

John Lithgow sätter tonen i inledningen med ett käckt narrativ medans vi ser våra hjältar spela amerikansk fotboll. Det är ingen tvekan vad som väntar här - en okomplicerad krigssaga som följer mallen. Och det är också därför jag sänker min gamla ungdoms-fyra i betyg till tre. Det är väldigt förutsägbart och snällt, nästan lite tunnt på sina ställen. En typisk matiné som är svår att inte gilla.

Spänningen under andra halvan hänger på att vi har kommit nära besättningen och det lyckas filmen hyfsat med. Många kända ansikten tidigt i deras karriär hjälper - uppbyggnaden med en dans kvällen före flygningen där det raggas tjejer (under förevändning att det här kan vara deras sista kväll i livet, självklart) och ångesten dövas med alkohol är medelmåttig när det kommer till att lära känna karaktärerna. Jargongen i gruppen är precis vad man förväntat sig, det är inte Platoon (1986) klass på grälen direkt.

Det jag gillar mest är när de kommer upp i luften. Närvaron är fantastisk när vi trängs tillsammans med de tio grabbarna i planet och jag älskar detaljrikedomen i hur planet fungerar och deras uppgifter som de sköter som proffs. Luftstriderna är välgjorda men effekterna lite daterade - en sekvens där ett plan delas i två och en soldat ramlar ur blir mer komisk än fruktansvärd. Men spänningen finns där, absolut.

Jag måste nämna Billy Zane som är min favorit i filmen, både karaktären och skådespelarprestationen. Det är fina prestationer överlag men väldigt snälla och förutsägbara, Zane's karaktär är åtminstone inte endimensionell.

Trevlig film! Fin underhållning och en intressant, verklighetsbaserad historia. Dock på tok för tillrättalagd.
finns de någon fet dokumentär om amish? alltid intressant, typ vice i amish eller något?

edit: verkar rätt sköna ändå

Senast redigerad av mazerfaka den 14 januari 2018 19:22.
Ursprungligen postat av mazerfaka
finns de någon fet dokumentär om amish? alltid intressant, typ vice i amish eller något?
Utöka citat
den här slökolla jag på nån gång på TV den va helt ok
trodde d va du t.v på thumbnailen
Ursprungligen postat av mazerfaka

edit: verkar rätt sköna ändå

Utöka citat
devil’s playground har jag för mig var rätt bra. handlar mest om livet på rumspringa dock
Spår ett ljust år för Amishkulturen i Sverige 2018.
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic