ÖvrigtDatortråden

herrejesus vilket fult chassi :SSS
Det är ju ett gamingchassi, farsan!
Ursprungligen postat av Gurkvatten
Utöka citat
snyggt! måste fixa nått liknande om jag skaffar ett schysst skrivbord nångång, är det där ikea bekant?

fick inspiration och inhandlade kabelkaneler för att dra klart nätverkssladden ut i hallen iaf
Ursprungligen postat av Kaithen
Det är ju ett gamingchassi, farsan!
Utöka citat
ökar neonfärger och orimliga former fpsen månne? lite som fartränder på räserbilar
Ursprungligen postat av empo
är det där ikea bekant?
Utöka citat
Aa! Höj-och sänkbart. Kändes som sjukt välinvesterade pengar när jag pluggade och var hemma framför datorn många h per dag. Räddade min rygg när jag skrev C-uppsats och läste distanskurser :D
Tack för eran input.

Ursprungligen postat av Giffox
5k så kanske
Utöka citat
Eh, 5k är ju inget kanske för min del iaf. Är man ute efter topprestanda och ska maxa framtida spel, så visst. Då är det inte lönt att lägga 5tusen på något "halvdant". Men den klarar dagens spel galant, jag får ett mekaniskt tangentbord som kosta 1500 nytt, en bra skön mus, en skärm, chassi, operativsystem. Bara dessa delarna är lätt värda 5k tillsammans. O då har vi ju inte ens räknat med hårdvara inuti chassit.

Datorn uppfyller mina krav egentligen då jag inte spelar så mycket åsså har jag en spelkatalog 5 år bakåt i tiden att komma ifatt med, fylld med sjukt spelvärda lir. 8k är för mkt egentligen oavsett vad jag får för pengarna, enligt mig. 5-6k är jag beredd att lägga ut, och då känns detta alternativet riktigt bra. Men känns lite väl lågt bud att komma med till en kompis.
Senast redigerad av mooltipahs den 17 april 2017 17:41.
Ursprungligen postat av mooltipahs
5-6k är jag beredd att lägga ut, och då känns detta alternativet riktigt bra. Men känns lite väl lågt bud att komma med till en kompis.
Utöka citat
Varför skulle du betala mer för att det är en kompis? Speciellt om du redan har mus och skärm, låter som en väldigt ensidig deal om du får betala överpris för att din vän vill bli av med alla sina grejer.
Har inte sagt att jag ska betala mer. Jag har ingen större insikt i vad jag får för 8k i dagsläget då jag inte hållit mig uppdaterad på flera år, men säger ni att allt det är värt 5-6k så får jag tro er tillsvidare. Ska kolla närmre på det imorgon.

Jag vill inte tjäna på honom o han vill inte tjäna på mig.

Han är inte särskilt datorintresserad och jag sa till honom att inte köpa en färdig dator. Allt som allt gav han ca 15 för den i höstas så förstår om han tycker det svider att få mindre än hälften tillbaka ett halvår senare typ. Särkilt ur hans "okunniga" synpunkt, som jag påpekade i samband med köpet.
Allt som allt gav han ca 15
Utöka citat
C-C-C-C-C-C-CUCKEDDDDDD
totalt ointresse ledde fram till det beslutet. han kan vara lite impulsiv.

Annars är han en person som gör bra affärer. Han har som hobby att köpa antikviteter o hustla gamla gubbar o kärringar på (för mig) värdelöst finporslin och kristallglas på tradera. Tripplar oftast vinsten på grejerna han köper.
Senast redigerad av mooltipahs den 17 april 2017 19:41.
totalt ointresse ledde fram till det beslutet. han kan vara lite impulsiv.
Utöka citat
då kan man tycka att han borde palla lägga typ 1h av sitt liv på att kolla upp dattaprylar innan ett köp på 15k men men...

som alla andra tidigare sagt ska du inte ge 8k för det där, verkligen inte värt pengarna. last gen komponenter, du skulle kunna bygga en själv för mindre pengar med bättre delar typ.
Yes i agree mycket dumt.

Var inne på inet igår o kolla. Valde komponenter halvt på måfå genom deras topplista för varje grej, slutade på 8.800. Antagligen mkt bättre än hans. Undrar dock vad man skulle få för ca 6k. Känns som för låg nivå, bättre o slänga på nån tusenlapp när man väl köper.

Hoppas jag kan få stöd här om jag ska plocka ihop en dator for real nån gång
Han kan ju prova att lägga ut den på blocket för 8 och se om han kan lura någon. Om inte så kan du väl bjuda drygt 5?
Snyggt @Gurkvatten ! Välkommen till #PCMASTERRACE
Har ett Sennheiser PC360 till min PC som jag nog haft sen 2010, fungerar fortfarande rätt bra men lite problem med micen ibland.

Har ett Astro A50 till mina konsoller och en dongel för att koppla in till PC, men den strular för mycket mot PC fast helt felfri mot konsollerna.

Något headset ni kan rekommendera idag till PC? Hade velat ha ett par trådlösa PC360 så vilket är närmast där?
har ett problem med word. när jag trycker mellanslag så flyttar sig inte markören, eller den gör det men det ser ut som den stannar kvar. någon som har haft liknande problem?
Ursprungligen postat av Risby
Har ett Sennheiser PC360 till min PC som jag nog haft sen 2010
Utöka citat
Samma här! Överlägset bästa gaming headsetet jag någonsin haft.
tog isär mina pc360 och lödde dom till maxvolym nyligen, enda som krånglat (knastrat och haft sig) köpte dom 2011
hört att dom nya sennheiser game one/zero suger jämfört och har inge vidare koll på trådlösa

annars finns ju sån här mic som man kombinerar med hörlurar med löstagbar kabel
tog isär mina pc360 och lödde dom till maxvolym nyligen, enda som krånglat (knastrat och haft sig)
Utöka citat
Skulle behöva göra det jag med. Blev glapp ganska fort i den ratten men annars funkar dom bra. Var det jobbigt?
Ursprungligen postat av Skvall
Skulle behöva göra det jag med. Blev glapp ganska fort i den ratten men annars funkar dom bra. Var det jobbigt?
Utöka citat
nä gjorde bara såhär

rengjorde muffarna dom var ju inte så fräscha efter 6 år..
nä gjorde bara såhär
Utöka citat
Ah okej. Hur öppnar man dom? :D
bara dra av själva muffarna, man får ta i lite
sen är det 4-5 småskruvar bara
Eyyy
har fixat nya hots-/master race-burk från en polare och tänkte tjacka skärm nu. Tänkte höra här först om nån har en till salu? Annars tips?? Gärna uppsala eller om den kan skickas :))
måste man ha 144hz eller va e grejen? Har inte haft stationär på typ 6 år så har krffaste kollen
Du måste väl ingenting men 144hz e nice att ha (ett måste imo).

Var ju snack om skärm några sidor bak här när Gurkan skulle köpa, kolla in det. Beror ju på prestandan i datorn o vilka spel du ska spela osv angående både hz och upplösning.
chrome dolmade ur ännu en gång och så hittar man 4 år gamla inlägg om samma problem
är opera nå bra?
Funkar klockrent här iaf!
Firefox är användbart 3 månader till, sen måste man gå över till Vivaldi.
Browser master race
Xbox-appen i Windows crashar när jag väljer Settings.
Avinstallerat via Powershell, testat Xbox (beta) appen.
Återställt apparna i System settings på Windows 10.

Samma fel, tips? Tänker jag kanske får skapa en ny lokal profil på datorn och se om de hjälper men ork.
Kan inte få Home-button att fungera till Steam atm :(
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic