ÖvrigtApple

Jason Chen:

He says it’s really easy to
implement it to drain your battery and make the foreground app feel
sluggish.
Jason Chen:

“We figured out how to implement
multitasking for third party apps and avoid those things. That’s what
took us a little longer, but I think we nailed it.”
Jason Chen:

How do they do this? They “distilled
down the services that the apps need to multitask in the background. We
implemented these services ourselves.” They’re going to offer these
services to developers to provide multitasking.

Exempel visas för musikprogram att köras i bakgrunden inkl. iPod-liknande kontroller och Skype.

Haha I knew it, multitasking på iPhone :D
fins det någon bra live stream att titta på?
ok tack, bara att vänta då:(
Asså oh my fucking god. Multitaskingen var bara en av 7 stora nyheter :O :O :O :ONyhet 2 - möjlighet att skapa foldrar med program.Jason Chen:

Jobs is going to make a folder full
of games. You make one by dragging one app on top of another, and it
automatically makes a folder containing the two apps. It also
automatically names the folder based on the category that these apps
came from.

Nyhet 3 - utvecklad mailapp
Jason Chen:

First is a unified inbox. You can
have multiple email accounts come into one screen. So you don’t have to
jump between inboxes.
If you want to go to one account, there’s “fast inbox switching.” You
can also organize by thread, like on the Mail app in OS X, so you’ll see
a “>>” icon if there is a thread. Click that and you can follow
the entire thread.
Also, the ability to open attachments with third party apps from the app
store (like on the iPad).
Nyhet 4 - iBook-support
Jason Chen:

The bookshelf looks just like the
iPad. and reading it looks similar as well (in portrait mode at least.)
Nyhet 5 - för företag
Jason Chen:

Here’s the checklist: Even better
data protection. It encrypts email and attachments. There will be APIs
available so developers can encrypt stuff inside their own apps. Also,
Mobile Device management.
Wireless app distribution. Before this, you’d have to plug into iTunes
to get this app. But now companies can wirelessly distribute the app
from their own servers to anywhere.
Multiple Exchange accounts and Exchange Server 2010 support. Also SSL
VPN support from Juniper and Cisco.
Nyhet 6 - GAMING CENTER
Jason Chen:

They’re adding a social gaming
network. You can challenge a friend to a game. Also, automatic
matchmaking to find random people to match up with you in multiplayer
games. And, leaderboards.
Also, achievements! Achievements!! Yay.
Nyhet 7 - iAd
Jason Chen:

The seventh tentpole is iAd. Mobile
advertising. They’re going to build advertising right into the iPhone OS
4.
Jason Chen:

Some developers are starting to put
advertising into the apps. “We think most of this mobile advertising
really sucks. We thought we would be able to make some contributions.
This is about helping our developers make some money through advertising
to keep their free apps free.”

Uppdateringen blir tillgänglig i sommar och gäller för iPhone 3GS och 3g Touch. iPhone 3G och äldre Touch får också tillgång till uppdateringen men INGEN multitasking.
oh, byta bakgrundsbild.. COOLT!!

;)
Kommer detta funka på iphone 3gs?
Borde det absolut göra.

Achievements =(
det var ju bara multitask som var något av en stor nyhet..
iAd är nice
3rd gen iTouch och 3gs får multitasking
Rätt ok uppdatering men lite försent!
"We just asked Steve and co. about the lack of anything that can keep track of a timeline for something like a Twitter or IM app. Scott says that the new save states for applications will be much better than the current situation. Steve also said that they stand behind push notifications and still think it's the right choice for this platform. Then we asked about widgets or glanceable information and why it hasn't been implemented on this platform or the iPad. "Apple sort of pioneered the idea of glanceable information like widgets and it seems to me you've gone to great lengths to avoid something like that in this new OS. Can you tell me a little bit about why you've decided that? With something like the iPad, it seems perfect opportunity where you have a lot of real estate." Steve: "We shipped on Saturday, and rested on Sunday." (lots of laughs) We pressed and asked if it was possible. Steve: "Anything is possible."
Utöka citat
Also, when Steve was asked if there were plans to add Flash or java, his response was a flat: No.
Utöka citat
Kan bli mer likt andriod med widgets ... :)
Citat från wector
Kan bli mer likt andriod med widgets ... :)
Utöka citat
Känns inte så särskilt nödvändigt.
Bra att de fixat multitasking. Då kanske det kan vara värt att skaffa en iPad.
iPad kommer inte få 4.0 förän i höst
Multitasking är det enda jag saknade från min Jailbreak. När kan allt detta funka?
i Sommar kommer 4.0. Multitasking kommer inte stödjas på iPhone 3G och iPod 2G
Lustigt att det inte hjälper att man fetstilar texten, folk är oförmögna att läsa ändå :/
Försöker faktiskt undvika det mesta du skriver.
Happ. Hoppas att andra hade nytta av att jag försökte hjälpa till att sammanfatta uppdateringen iaf.
en väldigt stor nyhet för mig är att man nu ska kunna skapa riktiga spellistor
Daring Fireball notes a very specific change in the iPhone OS 4 SDK that will directly thwart Adobe's efforts to directly compile Flash applications onto the iPhone. The new terms dictate the following:

Applications must be originally written in Objective-C, C, C++, or JavaScript as executed by the iPhone OS WebKit engine, and only code written in C, C++, and Objective-C may compile and directly link against the Documented APIs (e.g., Applications that link to Documented APIs through an intermediary translation or compatibility layer or tool are prohibited).

This seems to go directly against Adobe's plans to release Flash Professional CS5 that would have allowed developers to export native iPhone applications from Flash. Adobe had hoped to provide this compatibility layer to allow their Flash developers to write once and then deploy to multiple platforms.
Utöka citat
Hahaha Apple HATAR verkligen Adobe
ja, varför skulle inte man inte hata flash?med tanke på hur värdelös pluginet är i os x och linux.
Citat från PokaLXIV
ja, varför skulle inte man inte hata flash?
Utöka citat
Jag säger inte emot, tycker inte flash känns 100% optimerat i PC heller :) (även om det blivit mycket mycket bättre). Men Apple hatar inte bara Adobe, man försöker verkligen aktivt göra allt för att sabba för företaget :P
Kullander har ett par iPads inne om nån vill testa.
någon annan än jag som har eller har haft problem med att köpa saker via iTunes Store nyligen? kan inte köpa en app jag vill ha, varken via telefon eller dator och ja, jag har pengar på kortet. har haft samma kortnummer länge och det har fungerat att köpa saker innan utan problem, någon som vet vad det kan vara?
Citat från Evergreen
någon annan än jag som har eller har haft problem med att köpa saker via iTunes Store nyligen? kan inte köpa en app jag vill ha, varken via telefon eller dator och ja, jag har pengar på kortet. har haft samma kortnummer länge och det har fungerat att köpa saker innan utan problem, någon som vet vad det kan vara?
Utöka citat
Jag vet inte om det är relevant för iTunes men Swedbank har börjat forcera den nya säkerheten för Visa-kort, jag försökte 100 gånger att betala för Spotify för någon dag sen men fick hela tiden veta att kortet nekades, trots ekonomisk täckning. Tog ett jävla tag innan jag fattade att jag var tvingad att gå med i "säkert kort" eller vad det heter.
Citat från Evergreen
Utöka citat
Någon på jobbet hade samma problem. Fuckade upp allting även internetsurfande för snubben
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic