ÖvrigtApple

Ursprungligen postat av Jesus
I den takten kommer den där killen ha låst upp sin telefon till påsk. Har han ett dåligt ansikte eller är videon alldeles förträffligt dålig på att visa Face ID?
Utöka citat
tror han är i selfie-kameran för porträtt eller något, för att visa hur ir-kameran skjuter ut punkter från kameran.
Ursprungligen postat av mazerfaka
man kan se faceid jobba med en ir-kamera 
Utöka citat
Ah, nice. Då lyser man alltså upp som en jävla julgran om någon tittar på en i bildförstärkare.
Btw, vafan är "Live photos"? Tog lite bilder igår och typ allt blev Live Photos. Fattar ingenting.
Ursprungligen postat av Pressansvarig
Btw, vafan är "Live photos"? Tog lite bilder igår och typ allt blev Live Photos. Fattar ingenting.
Utöka citat
force toucha bilden i albumet!
Haha coolt! Så det är typ en gif?
Utöka citat
ah typ! swipar du upp kan du välja lite alternativ tror de finns "studsa" eller något så ser de ut som en gif för den loopar bara eller något sådant :D
ah typ! swipar du upp kan du välja lite alternativ tror de finns "studsa" eller något så ser de ut som en gif för den loopar bara eller något sådant :D
Utöka citat
haha coolt, tack! :D
Utöka citat
I kameran finns det en ikon i mitten på toppen som är gul by default. Går att stänga av genom att klicka på den:)
Ursprungligen postat av Spootlight
I kameran finns det en ikon i mitten på toppen som är gul by default. Går att stänga av genom att klicka på den:)
Utöka citat
Jo, jag märkte det efter en stund! :)
""TV APPEN"" kom till apple tv idag, riktigt nice hur den samlar ihop content från netflix, viaplay, cmore, dplay osv. och den håller koll på vart man är i säsongerna osv, verkar sjukt smidig!

ännu en exklusiv dokumentär på apple music, verkar bra af.

http://www.pixelmator.com/pro/
pixelmator pro släpps den 29e november, ser riktigt bra ut! 

kommer ha djup integration med mac så den utnyttjar metal 2, quartz, core image osv, och årets buzzword "machine learning". Så pixelmator pro kommer kunna döpa lager för dig automagiskt. wow.

skall bli riktigt kul att testa när de kommer.
Senast redigerad av mazerfaka den 10 november 2017 11:01.
Så pixelmator pro kommer kunna döpa lager för dig automagisk
Utöka citat
ganska värd funktion ändå
OG pixelmator var helt ok, värt dom 300 spänn det kosta om man bara vill shoppa nån grej här och där. men det var riktigt långsamt, helt omöjligt för något proffs att jobba i det. hoppas dom har fixat prestandan väl och det inte bara är snack.
Ursprungligen postat av VEL
OG pixelmator var helt ok, värt dom 300 spänn det kosta om man bara vill shoppa nån grej här och där. men det var riktigt långsamt, helt omöjligt för något proffs att jobba i det
Utöka citat
ah okej, låter segt, av vad jag hört från de som testat betan av pixelmator pro är att de är blixtsnabbt.

själv hoppade jag av photoshop för ett år sedan och skaffade affinity photo, har fungerat riktigt bra och det är jämfört med photoshop, extremt bra optimerat och snabbt. skall bli kul att testa pixelmator pro dock.

edit: hoppas verkligen pixelmator pro har funktion så man kan skriva text efter en path. en funktion jag saknar i affinity.
Senast redigerad av mazerfaka den 10 november 2017 19:29.
Pixelmator är kung
jag tycker apples mail-app funkar, men jag skulle vilja ha olika typer av synkning beroende på tid. t.ex. jobbmejl ska synkas mellan 7-18 annars ska det inte synkas alls. vad jag förstått går det inte att lösa, men finns det några andra bra mail-appar som kan lösa detta?
Ursprungligen postat av jsf
jag tycker apples mail-app funkar, men jag skulle vilja ha olika typer av synkning beroende på tid. t.ex. jobbmejl ska synkas mellan 7-18 annars ska det inte synkas alls. vad jag förstått går det inte att lösa, men finns det några andra bra mail-appar som kan lösa detta?
Utöka citat

hm, ingen aning, använder native appen för jobb och låter bli att kolla den på när jag känner för att bli stressad även om de är lite svårt ibland. men http://airmailapp.com är omåttligt populär och hypad på mac vet jag, antar att ios versionen är bra också. frågade på apple discord-kanalen om någon kände till en mail-app med din efterfrågan, väntar på svar (:
Tack mazer. Testar airmail så länge!
50 spänn! Avvaktar lite:)
Är det inte kul att ”app-pengar” är typ 10x riktiga pengar? Jag tycker också 50 spänn är sjukt mycket för en app men kastar 50 spänn om dagen på snus utan att blinka.
Utöka citat
Jag använder Spark som är gratis. Letade efter någonting som du beskrev, men hittade inte. Du kan testa runt lite själv och se om det gör något i stil med vad du är ute efter.
Utöka citat
bra, de saknar den funktionen! någon skrev att yahoo kanske hade det. varför skriva att de kanske har de utan att veta vet jag inte varför hen gör men ändå hehe.
inb4 'den kostar som en soya frappuccino med extra grädde, som du köper varje dag ändå.'
minns när jag såg tomtom gps app i appstore för typ 1.9k när iPhone kom, vilken är den dyraste appen idag egentligen?
Finns ”Rich”-appen kvar?
I am rich
Rätt sjukt att ingen app har detta på appstore. Liksom standard på alla androidtelefoner jag har haft
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic