ÖvrigtApple

Vet inte om jag förstår, men du kan gömma fönster med ⌘ + H; de minimeras, men syns ej i dockan.
Ursprungligen postat av Kaithen
Vet inte om jag förstår, men du kan gömma fönster med ⌘ + H; de minimeras, men syns ej i dockan.
Utöka citat
yay! får mappa om ⌘ + M till ⌘ + H i huvudet då! tack! :)
Satt precis och titta på den. Tycker det är lite oklart hur den den hanterar värmen. Är jättebra att höra att den inte låter och har sig med den belastningen som han har, eftersom han tycks vara helt rätt målgrupp. Men jag hade gärna sett hur datan mår om man pushar kärnorna till max i cirka en veckas tid.
vad tror du om svenska priset då? eller är de ute? runt 5k dollar = runt 70k sek? :/
Det svenska priset är: om du måste fråga, så har du inte råd.
Överprisat skräp i en någorlunda snygg förpackning: check
Det är inte "överprisat skräp", sett till komponenterna som är i. Den är fortfarande dyr som in i helvete, men det betyder inte att den är överprisad.
Tror många skulle vara intresserade om Apple satte in en CPU som inte är Xeon. Skulle önska detta för Mac Pro.
Verkar vara överprisat skräp
Inlägget har tagits bort av användaren.
Ursprungligen postat av Boba
Verkar vara överprisat skräp
Utöka citat
plocka ihop en dator med samma specs + features för samma pris, glhf.
Ursprungligen postat av mazerfaka
plocka ihop en dator med samma specs + features för samma pris, glhf.
Utöka citat
Vill ej ha en dator med skräp i så nej tack
Ursprungligen postat av Boba
Vill ej ha en dator med skräp i så nej tack
Utöka citat
haha comical genius
Jag har liknande specad dator. Om jag lägger till en 5K-skärm av samma kaliber så hamnar jag på samma nivå som iMac Pro.
Ursprungligen postat av mattias800
Jag har liknande specad dator. Om jag lägger till en 5K-skärm av samma kaliber så hamnar jag på samma nivå som iMac Pro.
Utöka citat
:O Visa specs. Vad använder du dattan till?
Kollar på coola gifs
8k memes
Ursprungligen postat av Gurkvatten
:O Visa specs. Vad använder du dattan till?
Utöka citat

i9 10-core, 64 GB, GTX 1080 Ti.
Surfa Facebook och spela Rocket League :P
En hel del Ableton också.
Apple atm:
Min hamnade på strax över 50 med skärm, men då är det 3440x1440, ingen 5K. Och inget OS. Och inga ECC-minnen. Så det är ju en jäkla massa pengar, men inte så mycket dyrare än bygga-själv-PC.
Inlägget har tagits bort av användaren.
Jag har ju inte köpt nån iMac Pro, och kommer inte göra det heller. Jag har byggt en PC. 

Fast det kanske var PC-fanboy du menade.
Sjukt att jag är så dum i huvudet och läser som en krattjävel idag. Ber om ursäkt!

Stava kan jag inte heller. 
Senast redigerad av Pressansvarig den 14 december 2017 16:57.
Inga problem :)
Ursprungligen postat av mattias800
Min hamnade på strax över 50 med skärm, men då är det 3440x1440, ingen 5K. Och inget OS. Och inga ECC-minnen. Så det är ju en jäkla massa pengar, men inte så mycket dyrare än bygga-själv-PC.
Utöka citat
Jag ser inte varför en pc med självplockade motsvarande komponenter ska kosta 50k, och fattar jag det rätt, allt det där sitter inuti skärmen??? Hur kommer den prestera i praktiken med tanke på värme etc? Hur smidigt är köpet när man inte heller kan uppgradera komponenterna efter något år..
Ursprungligen postat av mooltipahs
Jag ser inte varför en pc med självplockade motsvarande komponenter ska kosta 50k
Utöka citat
Intel har en linje processorer som heter Xeon. De har stöd för ECC-minne, fler kärnor, stöd för mer ram och en större cache. ECC-minne är en variant på minnen som rättar små misstag som hela tiden sker och är viktiga i miljöer där dessa misstag kan få negativa följder. Dessa processorer kostar mycket mer och köps främst av företag, forskargrupper, etc. Om du t.ex. bara vill spela spel, så får du mer valuta för pengarna genom att köpa en processor riktad till konsumenter.
allt det där sitter inuti skärmen?
Utöka citat
Ja.
ur smidigt är köpet när man inte heller kan uppgradera komponenterna efter något år.
Utöka citat
Inte så smidigt, hoppas de kommer med en ny Mac Pro snart.
Ursprungligen postat av Kaithen
ECC-minne är en variant på minnen som rättar små misstag som hela tiden sker och är viktiga i miljöer där dessa misstag kan få negativa följder. 
Utöka citat
Ok detta visste jag ej.
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic