ÖvrigtApple

haha gjorde en konfiguration på apple.se nu:

:')

edit:
nice frakten ingår 
Senast redigerad av mazerfaka den 14 december 2017 18:21.
Tar de AMEX?
Är Mattias800 nån forskare som håller på med cutting edge forskning på sin apple låda där det inte får bli fel på koden?
Tror hen tjänar ganska bra och då kan man maxa datan för samma anledning som folk köper dyra bilar och för att den ska hålla längre.
menar du han mattias800 som precis sa att han inte har köpt en apple och inte har ecc i sin data?
Ja, han som köpte en dator som hamnade på strax över 50 laxar med en skärm.
@danne_psn menar du han mattias800 som precis sa att han inte har köpt en apple och inte har ecc i sin data?
Ja men han kaithen lurade mig big time med allt snack om apples lådor 🤣
Senast redigerad av danne_psn den 14 december 2017 18:10.
Ursprungligen postat av danne_psn
Ja men han kaithen lurade mig big time med allt snack om apples lådor 🤣
Utöka citat
Det blev en iMac Pro efter alla övertygande argument, eller vad dillar du om?
Ursprungligen postat av Kaithen
Det blev en iMac Pro efter alla övertygande argument, eller vad dillar du om?
Utöka citat
Aa jag vill ha den bästa lådan till dota och lol och cs så om den är bäst bäställde jag den
Inte så overpriced, frågan är vem som behöver en sådan i sitt hem om man inte är typ någon egenanställd videoredigerare.
Äntligen något för @Matgeek att lägga sina sponsorspengar på.
Ursprungligen postat av Kaithen
Äntligen något för @Matgeek att lägga sina sponsorspengar på.
Utöka citat
När den blir gammal kan man ju lägga den på sidan och använda som skärbräda.
Ursprungligen postat av danne_psn
Är Mattias800 nån forskare som håller på med cutting edge forskning på sin apple låda där det inte får bli fel på koden?
Utöka citat

Det är fortfarande en PC jag har köpt :)

Jag kan sammanställa lite här, så får ni se. Priserna kan ju ha ändrats sen jag köpte, så jag listar vad det står på beställningen.

ASUS Prime X299-Deluxe, 4900 kr
i9 7900x (10 kärnor), 11000 kr
Samsung 960 EVO 1 TB, 4800 kr
Phanteks Eclipse P400S (chassi), 900 kr
EVGA Supernova P2 850W (nätagg), 1900 kr
NZXT X62 (vattenkylning), 1800 kr
Corsair Vengeance LED 64 GB (4x16) DDR4, 7800 kr
ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti, 8300 kr
Acer X34A (skärm), 13000 kr
Chassifläktar, 200 kr
En vanlig mekanisk hårddisk, 4 TB, 1200 kr

Totalt: 55 800 kr

Nu testade jag att confa en liknande iMac Pro (samma antal kärnor, SSD och snabbaste GPU:n).
Blev visst 81 195 kr :D
Jösses vad de fläskar på med priserna när man väljer fetare. Uppgradera från 8 till 10 kärnor kostar nästan lika mycket som en 10-core CPU :/
Hur man nu kan tro att apple är billiga när det gäller hårdvaran förstår jag inte alls, det är väl inte heller därför man köper en mac? Det är väl något med det magiska OPet/mjukvara som bara är that good, you know. Det är väl där det potentiella incitamentet ligger? Och design over function då??
Inte orkat ta tag i det förens nu men behöver lite hjälp med vettig podcastapp till luren. Eftersom att Apples egna app blivit mer eller mindre värdelös, trög, buggigt och allmänt seg behöver jag något nytt. Vad rekommenderas? Acast? Overcast? 

Pls help! Framförallt vill jag ha en tydlig lista över vilka podcasts jag prenummererar på. Får gärna stödja att ladda ned avsnitt också.
Jag tycker om Overcast.
overcast är bra, men jag gillar castros struktur bättre då det är mer fokus på enskilda avsnitt i en kölista. vill man ha stöd för chromecast är det nog pocket casts som gäller.
Jag kör Pockets Casts och är mycket nöjd! Synkning mellan appen och webspelaren, så det är bara att logga in på valfri dator om man vill lyssna vidare utan mobil.
Pocket casts är bäst oavsett plattform
så jävla fucking trött på idiot-icloud som synkar iväg mina bilder typ två sekunder efter jag tagit dom och sen när ska skicka eller titta på dom så kan telefonen inte ladda ner bildjäveln hälften av gångerna.  “try again later”. it just works!
Drt första jag gjorde när jag fick min iphone var att stänga av den synken. Många som har problem med det?
Alla kanske redan har detta installerat, men det finns ett program som heter coconutBattery, som visar hur ditt batteri på MacBooken och telefonen mår. Visar antalet cykler, kapacitet, osv. Programmet är gratis, men om du vill ha möjligheten att koppla telefonen trådlöst, så kostar det en hundring.
Yo! Kan man dölja sin porrmapp enkelt på iphones? Jag har android nu och där går det väldigt smidigt tänkte kanske byta till Apple i framtiden men bara om det funkar smidigt att dölja porren på nått sätt
Tänk att det är det här som @Kanin suttit och jobbat med.
d va tider d
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic