ÖvrigtTränings-tråden

Ursprungligen postat av illern
Vad väger du nu?
Utöka citat
90.5

gick upp lite under sommaren , slutade gymma men cyklade mest hela dagarna och blev en del pizza och burgers. inte så mycket. snart under 90!
Gött!!

Jag levde alldeles för gött under sommaren, får betala för det nu!
Har inte squatat på 2 månader. Jävla va ont det gör i röven/benen nu
Ursprungligen postat av rhymez
förlorar endast ett halvt kilo i veckan med endast kondition

fuck it jag börjar lyfta igen nu istället.
Utöka citat
Den styrande faktorn i en människas vikt är kosten, så försök äta bättre så kommer du gå ner i vikt snabbare än du skulle göra med bara konditions-träning. Och tänk på att när du lyfter på gymmet finns en risk (chans?) att du lägger på dig med muskelmassa, och som dom flesta vet väger muskler mer än fett. 

Pröva skippa produkter med socker i den mån du kan, och unna dig något ibland på helger istället och se om det hjälper dig. Och att äta mindre mat som klassas som "skräpmat" förstås.
Senast redigerad av Gameness den 5 september 2017 13:45.
äter runt 1.4k cals per dag, noll sötsaker/"skräp"
Senast redigerad av rhymez den 5 september 2017 13:47.
Det låter lite, har du någon särskild diet du följer? Om man vill nå en viss vikt och ligga kvar på den är det ju viktigt att tänka långsiktigt, då det är relativt lätt att köra en diet en period för att sedan när man återgår till vanliga rutiner snabbt gå tillbaks till sin tidigare vikt.
Ursprungligen postat av Gameness
har du någon särskild diet du följer?
Utöka citat
TDEE - 500
TDEE - 500
Utöka citat
Okej, min erfarenhet säger att en diet kan fungera bra den period man följer den, sedan brukar kroppen vilja återgå till den vanliga vikten när man släpper på restriktionerna. Men det kan ju variera, hur länge har du följt den och hur har resultaten blivit? Och vad har du för mål med dieten? Kortsiktigt/Långsiktigt?
följde det och gick ner en del, stoppade under sommaren, tar det igen nu
förlorar endast ett halvt kilo i veckan med endast kondition

fuck it jag börjar lyfta igen nu istället.
Utöka citat
Att gå ner i vikt utan att styrketräna är ej att rekommendera. Kroppen börjar ganska snabbt släppa muskler istället för fett.

På underskott letar kroppen efter lagrad energi att frigöra, ger man inte incitament/uppmuntran att behålla muskelmassa (dvs styrketräning och bra proteinintag) så är det den som ryker => skinnyfat.

+ Att styrketräning är mycket roligare än kondition så skärp dig direkt mannen :D

denna övning har jag uppfunnit själv bra va

obs finns säkert redan

edit: confirmed den fanns
Senast redigerad av multifaros den 6 september 2017 00:43.
Du borde kallat den "bårdacrunch"
Senast redigerad av rhymez den 6 september 2017 00:46.
Kan knappt stå på benen...
Älskar bulkhöst. Jag känner mig så jävla stark och pigg som ett monster. Ska aldrig mer slarva med kolhydraterna.
Fyfan, misskalkylera vikten på ohp o h nu har man ont i vänstra nacken ;/
ohp är jobbigaste övningen utan konkurrens
@Gurkvatten 

:D hans kommentarer är riktigt sjuka ibland
September har gått bra, varit på gymmet och styrketränat 14 ggr på 17 dagar och är inne ca 60-80 minuter per gång och kör 10-11 övningar per gång med 3x8 per flesta övningarna.

Chest/Triceps
Back/Abs
Biceps/Shoulders
Legs/Abs

Sen 1-2 vilodagar och repeat.

Löper 1-2 ggr i veckan också, blir oftast 8-10 per gång men vill börja komma upp i 21 km så jag kan få en OK tid på Halv-marathons (nere på 47 minuter på 10 km).

Ligger på genomsnitt á 3200 kcal om dagen och gått ner 5 kg sen en månad tillbaka (de kilona jag gick upp under min semester). Försöker ligga på ca 2400 kcal om dagen, sen kommer helgerna med godis o alkohol som förstör lite så daglig avg hamnat på 3200 - loggar allt i MyFitnessPal... ALLT! T.o.m. om jag äter 4 körsbärstomater, jag har OCD.
88.8kg

Under 90kg nu, inte vägt under 90 sen 5 år tillbaks.
88.8kg

Under 90kg nu, inte vägt under 90 sen 5 år tillbaks.
Utöka citat
Gz, Tänker du fortsätta ner? 

När du väl bestämmer dig för att stanna upp viktnedgången, öka intaget väldigt försiktigt. Kan gå jävligt snabbt att gå upp igen om man bara yoloar
Ursprungligen postat av Gurkvatten
Gz, Tänker du fortsätta ner?
Utöka citat
jadå är fortfarande fet, får se hur det blir runt 80kg.
byter gärna (83 kg)
Deffade ned mig ganska hyggligt i våras, men det gick lite åt skogen när jag började rulla 65h veckor från slutet av maj till början av juli. Höll i träningen, men slarvade med maten. Bulkar nu ordentligt och känner mig som hulken och ligger stadigt något över hundra och ökar sakta. Siktar på 91-92 igen till nästa sommar!
Vi vill se bilder, helst iklädd läkarrock och tajta underkläder. Tack på förhand!
Läkarrocken är avskaffad pga ohygienskt :(
mitt gym har tillägnats en pull up- och dipsmaskin. julen e tidig i år

sån där man står på en platta och kan justera motvikt, dvs rätt bra
Senast redigerad av aplst den 24 september 2017 18:32.
rätt värt att svälta hela dagen för att sedan äta ett tjockismeal på kvällen
gått ner till 62kg fml
Ät mat multiiii
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic