ÖvrigtTränings-tråden

Ursprungligen postat av jlm
Dips är min favoritövning. Kör 3x8-12 med 30-35 kgs extravikt
Utöka citat
hur mycket och vad äter du om dagarna?
Ursprungligen postat av aplst
hur mycket och vad äter du om dagarna?
Utöka citat
jadu. mkt kvarg, kött, ägg. proteinrikt men intr alltid hälsosamt. 

äter säkert 2500-4000 kcal per dag. Rör mig mkt
vad tror ni om repsupplägget 8-6-4? (ev ett uppvärmningsset innan)? känner att 5×5 är för tradigt
Jag upplever att det som gett mig mest styrka och volym tveklöst är DTP-upplägg. Dvs öka tyngden medan man minskar repsen, eller tvärtom. Lite som du är inne på, fastän jag ofta kör i stil med 30, 25, 20, 15, 10,5 reps, dvs 6 set på en övning. Det funkar för mig och man får riktigt go pump och progress!
hösten vs våren:

+ bättre på dips nu
+ bättre på breda pullups, om än inte tekniskt fulländat. från 1 till 4-5 st
- klenare bänkpress sen jag slutade maxa/lyfta tungt på få reps regelbundet
- militärpressen står still
- negligerat benen (åtgärd: lägger in bendagar)
- periodvis ätit för dåligt
Senast redigerad av aplst den 3 december 2017 06:36.
Ursprungligen postat av illern
Jag upplever att det som gett mig mest styrka och volym tveklöst är DTP-upplägg. Dvs öka tyngden medan man minskar repsen, eller tvärtom. Lite som du är inne på, fastän jag ofta kör i stil med 30, 25, 20, 15, 10,5 reps, dvs 6 set på en övning. Det funkar för mig och man får riktigt go pump och progress!
Utöka citat
nice! får se hur det går för mig, känns som ett mer stimulerande upplägg
hösten vs våren:

+ bättre på dips nu
+ bättre på breda pullups, om än inte tekniskt fulländat. från 1 till 4-5 st
- klenare bänkpress sen jag slutade maxa/lyfta tungt på få reps regelbundet
- militärpressen står still
- negligerat benen (åtgärd: lägger in bendagar)
- periodvis ätit för dåligt
Utöka citat
Militärpress är ju helt unmöglisch att öka på så fort man nått platån. Prova öka reps kanske?
Jag har funnit en ny favoritövning bredvid pullups: frontal squat.

Har aldrig gillat squats med barbell på ryggen, men frontal squat är en njutning att genomföra. Att placera stången på deltamuskeln för att på så sätt få vad jag upplever som en "naturlig" rörelse är himmelsk jämfört med alternativet; d.v.s. att placera stången helt sonika på ryggen.

Någon annan som har blivit frälst av frontal squat? :)
Ursprungligen postat av Immunoglobulin
Jag har funnit en ny favoritövning bredvid pullups: frontal squat.

Har aldrig gillat squats med barbell på ryggen, men frontal squat är en njutning att genomföra. Att placera stången på deltamuskeln för att på så sätt få vad jag upplever som en "naturlig" rörelse är himmelsk jämfört med alternativet; d.v.s. att placera stången helt sonika på ryggen.

Någon annan som har blivit frälst av frontal squat? :)
Utöka citat
om det är vad jag tror att du menar så nja, kan inte böja handlederna ordentligt
om det är vad jag tror att du menar så nja, kan inte böja handlederna ordentligt
Utöka citat
Det är många som har det så, har jag förstått. Jag kan endast böja handlederna tillräckligt mycket om jag endast håller stången med långfingret, ringfingret och lillfingret.

Annars kan du göra dem som söta Arnold gjorde. Eller som den här killen (wut).

Bästa :'D
Hahaha
Ramlade på eh fyllan i helgen och fick världens blåmärke på höften. Knappt känt av någonting för än igår på gymet. Skulle till att göra chins när jag kände en kniv-i-magen smärta i nedre regionen av vänstra revbenen. Funtade först på om jag bröt något i helgen, men hm nja.

Iaf är på gymet nu och testar lite olika övningar försiktigt för att se vad jag kan och inte kan göra. Hittills bara burpees och chins som verkligen gör ont. Russian twist, armhävningar, benböj, planka och Overhead press helt ok.

@illern ??!
Ok vissa typer av magövningar när man ligger på rygg var en jävla plåga också. Känns förlamande att inte kunna göra det man är vad med  -_________-
Vad fan håller du på med? Sluta träna din mupp!
Får bli så
Ursprungligen postat av Jackie
Vad fan håller du på med? Sluta supa din mupp!
Utöka citat
ftfy
Klart grabben ska supa
Yes e drygt!
Väger 79kg, var runt 98.5kg I mars i år.

Har varit en rolig resa.
GRYMT!
Ursprungligen postat av rhymez
Väger 79kg, var runt 98.5kg I mars i år.

Har varit en rolig resa.
Utöka citat
Grattis! Vad har du haft för metod?
Äter lite, dricker mycket vatten och lyfter kanske 2-3 gånger i veckan när jag har lust.
Snyggt rhymez! :D Keep up the good work
Bra jobbat!

:)

fortfarande fet men ser bättre ut.
Well done rajmarn
Snyggt!
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic