Film/tvAnimetråden

Tråden för oss smygjapanofiler som uppskattar animerade filmer och serier från den där önationen i Fjärran Östern. Ni har varit med förr; diskussioner kring serier ni ser på nu (eller har sett), vad ni gillar/ogillar, tips på filmer/serier i olika genrer, osv.Full Metal Alchemist: Brotherhood är uppe i 51 avsnitt nu, senaste var bra och skönt att man kommer igång igen, kändes som om den stagnerade lite i samband med händelserna kring den där byn och fighten i skogen.
Kollade på Senast: Seiken No BlacksmithAvsnitt: 12Rekommenderas: NejEn story om en energisk riddartjej och en tystlåten smed. en demon i ett berg, svärd som kan förvandla sej till människor etc. Den var dock...fattig får jag lov att säga. En massa snack här, en strid där (Med mycket FLASH och lite innehåll), lite slapstick..Storyn smyger fram och tar inga jättekliv förens avsnitt 10. Nej det här var inte godkänt. Hoppas mangan är bättreJust Nu: Fairy TailAvsnitt: ??? (Uppe i 24, mangan är på kapitel 179)Rekommenderas: JaA young celestial wizard, Lucy Heartfilia, travels to the land of Fiore to join the magical Fairy Tail Guild. Along the way, she meets Natsu Dragneel, a teenage boy looking for a dragon named Igneel, with his best friend, Happy. Shortly after their meeting, Lucy is abducted by Bora of Prominence, who was posing as Salamander of Fairy Tail, to be sold as a slave. Natsu rescues her and reveals that he is the real Salamander and has the skills of a Dragon Slayer. He offers her membership into the guild, which she accepts, and they become a team performing various missions for the Fairy Tail guild.
Kollade nyss på senaste avsnittet (24). Dom följer mangan väldigt nära vilket är skönt. Har varit två filler avsnitt hittils. Dom var inte bra, men inte dåliga heller- Medium så att säga. Serien har ett flertal sköna karaktärer men det fokuseras mest på Natsu, Lucy, Erza och Gray. Läs mangan, se animen. Go Fire Dragon!
oh noes, nån snodde min tråd :(   Såg senast Nyan Koi :) Rolig skola/harem och kattkärlek om man inte tröttnat på sånt.Ang. fairy tail, såg att den är väldigt populär.. BLir den bättre efter ett tag eller? Blev inte impad av de 2 första avsnitten.Vill se nåt bra :/ Var längesen något nytt grymt kom tyckerj ag. Eller så har jag bara varit för lat för att ladda ner. :)
Någon som kollar Naruto animen atm som kan säga om den är bra eller inte? Det sista jag såg var när 

Sasuke sa att han skulle förstöra byn efter hans fight med Itachi.
Naruto animen är igång med att följa animen igen fr.o.m avsnitt 152. =)
Releaser för Mars/April om nån är intresserad.http://

Citat från ananda
Ang. fairy tail, såg att den är väldigt populär.. BLir den bättre efter ett tag eller? Blev inte impad av de 2 första avsnitten.
Utöka citat
Jo, den blir bättre. Är du fortfarande osäker så kolla in mangan först. Jag gillar den skarpt dock.
Citat från Makaronkungen
Utöka citat
Du menar den följer mangan?I överlag är de halv intressanthalv intressant med hans nya jutsu och att sasuke blev lurad lol
Citat från Makaronkungen
Utöka citat
Några fillers mellan ep 138-152?
Full Metal Alchemist: Brotherhood är enligt min mening betydligt bättre än sin föregångare då handlingen känns mer spännande och intressant nu när den följer mangan nästan punkt till pricka.För alla er som slutade titta på Bleach i takt med att fillersena ej verkade ta slut så kan jag meddela att de riktiga avsnitten börjar från och med denna veckan! :-Dtristan78: Det var enbart fillers i avsnitt 144-151 och de var inte alls så illa att se på då de har en egen framskridande handling som sedan knyts ihop med huvudhandlingen på ett mycket finurligt vis.Annars tycker jag att One Piece är som mest spännande nu. Jag hoppas verkligen att den håller på för evigt!
Citat från Linkintones
Annars tycker jag att One Piece är som mest spännande nu. Jag hoppas verkligen att den håller på för evigt!
Utöka citat
One Piece har varit spännande sedan Shabondy ;)om du inte läser mangan så är animen i vilket fall som helst även RIKTIGT bra just nu :P
Det är bara animen jag följer! :-)
Citat från Linkintones
Full Metal Alchemist: Brotherhood är enligt min mening betydligt bättre än sin föregångare då handlingen känns mer spännande och intressant nu när den följer mangan nästan punkt till pricka.
Utöka citat
Känner att mystiken försvunnit lite iom att i princip allt kring humunculus uppdagats och att vi just nu är inne i en transportsträcka mot slutet, eller vad tycker du? Annars så håller jag med att fram tills dess så var den bättre (vi slapp ju filler-avsnitt vilket var ett stort plus, vet inte om det funnits med i Brotherhood).Edit:Såg nu att det släppts ett nytt avsnitt, nice :)[spoiler][/spoiler]
Jag ska faktiskt precis kolla på det nya avsnittet nu! :-) Jag håller med dig om det du skrev och lite därför jag tycker om One Piece så mycket då det är den enda serie som lyckas hålla det spännande hela tiden utan att tappa gnistan eller stressa fram sig i handlingen.Annars ser jag stora likheter med InuYasha: The Final Act och Full Metal Alchemist: Brotherhood då båda ger fansen va de ville ha: den riktiga handlingen och ett slut på serien. Men det tråkiga är också att båda serierna stressar fram handlingen och vissa händelseförlopp känns lite väl hastigt berättade.Om jag ska vara helt ärlig känner jag samma sak om Naruto Shippuuden nu då allting går så himla fort när det egentligen borde ha blivit utspätt på fler avsnitt.
Det var en snygg figur! :-)
Haha epic figur! One piece är den enda animen jag kollar på atm, men jag kollar bara anime när jag verkligen inte har något annat att göra nu för tiden, tyvärr. Önskar att anime-lusten kunde öka igen.
Citat från Linkintones
För alla er som slutade titta på Bleach i takt med att fillersena ej verkade ta slut så kan jag meddela att de riktiga avsnitten börjar från och med denna veckan! :-D
Utöka citat
Nu finns det ute:)
Citat från RocketstaR

Finns bara en anime-serie jag följer, det är förstås:

(Kan faen inte sluta pilla på min bobble-head!)

Oooookaaaamaaaa waaaaaay! Awesome just nu.
Utöka citat
Den var fräsig! Var har du köpt den?Den ser så crisp ut så man kan nästan tro att du var i Tokyo förra veckan och köpte den där.
BECK LIVE ACTION TRAILER.
Nice casting, de flesta ser spot-on ut. Hoppas deras engrish är lika perfekt som i animen! Sjukt intressant, hursom.
Minns att jag gillade Beck, blir att hålla ögonen på maoSåg nyligen GTO Live, den var great :)
FMA's Irie Confirms Animating Manga's
End in 2 Months'Yasuhiro
Irie's staff writes, lays out end based on Hiromu
Arakawa's manga end'Fullmetal
Alchemist: Brotherhood director Yasuhiro
Irie has confirmed
on his Twitter account on Thursday that original manga creator Hiromu
Arakawa has planned out the final manga installment, and
that his staff is writing and storyboarding the material for the anime
based that ending. He added that he was shocked by the enormity of the
final chapter and noted that there are only two months left.
Via ANN
Tycker det var ganska uppenbart att mangan nästan tagit slut med tanke på förra månadens kapitel :Pbara några dagar tills senaste och jag har inte ens orkat kolla på senaste 5 avsnittena av animen :X
Naruto Spoiler ang senaste avsnittet

Alltså om kakashi dör istället för choji och hans feta farsa blir jag fan förbannad. Varför ska alltid de bra karaktärerna dö och så lämnar dem kvar stolpskott som choji och naruto?
vart slutar senaste shippuuden-fillersarna egentligen? Slutade kolla vid 145 då det var förjävla tråkig skit med den där byn som blev överfallen och gamlingen som skulle skydda bruden och den dryga killen. Så när kan jag börja kolla igen om jag vill slippa se aptråkiga fillers?
Citat från Linkintones
Det var enbart fillers i avsnitt 144-151
Utöka citat
hej hej, har helt plötsligt blivit sugen på att dra igenom någon EXTREMT bra animeserie igen! tänkte ni kanske kunde tipsa lite utifrån vad jag redan sett och uppskattat:

paranoia agent

neon genesis evangelion

flcl

beck

hajime no ippo (är på typ avsnitt 30 eller något och följer den mest för att jag själv boxas, så det är inte riktigt en sådan här serie jag är ute efter nu va)

kommer inte på några fler just nu, men där har ni något att utgå ifrån åtminstone! fnittriga rom-coms i skolmiljöer, ninjor osv går bort, men annars är det fritt fram att tipsa. det viktiga är att serien ska BLOWA MITT MIND okej!!!
Jag är lite kluven inför det här med animé, det finns helt enkelt så mycket skit bland ett fåtal guldkorn.. Enda serien jag gillade var nog Hellsing. Sedan de rebootade och började spotta ur sig en massa OVAer blev det bara sämre. Japansk gulligull-humor passar fan inte i alla sitautioner..

Sen vad det gäller filmer så.. Paprika och Tokyo Godfathers tyckte jag om, inte minst när man hade sett färdigt. Ninja Scroll och Akira har jag hört mycket hype om men de levererade aldrig riktigt.

Tips på någon allvarligare, välskriven och välanimerad anime som inte sträcker sig över hundratals avsnitt?
Citat från Giffox
Tips på någon allvarligare, välskriven och välanimerad anime som inte sträcker sig över hundratals avsnitt?
Utöka citat
Monster. Runt 70 avsnitt iochförsig, men sjukt bra  :)
Citat från Giffox
Tips på någon allvarligare, välskriven och välanimerad anime som inte sträcker sig över hundratals avsnitt?
Utöka citat
paranoia agent!!! är ju från mannen som gjorde tokyo godfathers och paprika! och paranoia agent är enligt mig det absolut bästa han har gjort!
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic