ÖvrigtHögskolestudier

Citat från Bullet Union
Funderar på att söka lund, står mellan det och KTH iaf.
Fick sämst på matten alltså, alla rätt på ELF/LÄS, 31 på ord och 16
på DTK. Rätt nice men skulle vara bra om man körde 1.8 alltså
Utöka citat
Jag står och väger lite mellan Chalmers och KTH, men det blir nog KTH. Jag tycker om Stockholm lite för mycket. Bäst skulle nästan vara Arkitektur och Teknik på Chalmers men jag gick Sam - Kultur så jag har inte behörighet dit.

15 på NOG och LÄS, 16 på ELF, 29 på ORD och 17 på DTK. Känns så surt för förra året hade jag typ 1-2 fel på LÄS och ELF.

Vet du om det finns nån chans med 1.7? Har för mig att 1.7 var gränsen
för typ 2 år sen. Nu måste jag ta tag i Arkitektprovet också, har inte
ens börjat med det.
mm, 2008 hade alla tre (umeås program fanns ju inte då) 1.7, förra året var det 1.8 på Chalmers och KTH och 1.7 i Lund. Så visst har du chans på KTH ändå.
Din anmälan --> Höstterminen 2010  1. KTH-32102    Civilingenjörsutb i datateknik   300hp, Dagtid, Helfart (100%)    Normal undervisning   Utbildningsprogram    Kungl. Tekniska högskolan , Stockholm    HT 2010 
2 KTH-32343   Civilingenjörsutb i datateknik, Internationell inriktning, kinesiska  300hp, Dagtid, Helfart (100%)   Normal undervisning  Utbildningsprogram   Kungl. Tekniska högskolan , Stockholm   HT 2010
NOG 21LÄS 14 ELF 18ORD 37DTK 13 Totalt 103 alltså.Räcker nog inte för läkare på KI men är inte besviken direkt med tanke på hur jag sabbade DTK och LÄS, hade lite flyt på en del ord dock. Nä, blir till att läsa klart min bachelor i NEK först.
Lite osäker på om jag kommer in på teknisk fysik... Har för låga gymnasiebetyg, men har förtur via KTHs basår, men det varierar hur mycket som helst hur höga kraven är. Är en poäng från A i nästan alla ämnen, lite smådeprimerande... men förra året kom alla som sökte från basåret in på teknisk fysik (= man kunde fått e på alla kurser och ändå kommit in).Känns dock inte så ledsamt om jag kommer in på Datateknik istället. Mikroelektronik är mer en plan B, lär inte vara så många som söker dit från basåret så risken att jag inte kommer in på något program är väldigt nära 0.
Citat från Bayou Billy
Bayou Billy
Utöka citat
ahahaha ska du bli läkare du skojar?
Citat från panthropos
ahahaha ska du bli läkare du skojar?
Utöka citat
vad är kul med det?
eller jag vet inte, du kanske har gjort lite soul searching senaste åren?
Tack för din anmälan!Höstterminen 2010 Du har anmält dig till följande utbildningar:1. GU-15800 - Kognitionsvetenskap: Introduktion till kognitionsvetenskap 15hp Dagtid,  Normal undervisning, Halvfart (50%), Fristående kurs,  Göteborgs universitet, Göteborg2. GU-15804 - Kognitionsvetenskap, Artificiell intelligens och mänskligt tänkande 7,5hp Dagtid,  Normal undervisning, Halvfart (50%), Fristående kurs,  Göteborgs universitet, Göteborg3. GU-16733 - Kultur, politik och säkerhet i Kina 7,5hp Kvällstid,  Normal undervisning, Halvfart (50%), Fristående kurs,  Göteborgs universitet, Göteborg4. GU-15803 - Kognitionsvetenskap för kognitionsvetare 7,5hp Dagtid,  Normal undervisning, Halvfart (50%), Fristående kurs,  Göteborgs universitet, GöteborgDetta är iofs mest ett litet skyddsnät ifall mina utlandsplaner skulle skita sig.
Många som söker KTH ser jag, men Chalmers är inte helt fel det heller ska jag allt tala om! Har du sökt D så kommer vi ses lite under nollningen. Har du sökt IT kommer vi ses jävligt mycket under nollningen. :D
Glöm inte LiTH! Teknisk fysik här tar KTH alla gånger. Inte en chans har dom. Come on and get some.
Citat från Bayou Billy
ORD 37
Utöka citat
Det där är fan fusk alltså. Jag slår dig i alla andra delprov utom NOG där jag i snitt kryssar med dig, men torskar alltid sönder på orden (24/40 igår) och hamnade på totalt 90. Snääälla inför det nya provet med färre ord NU
Citat från andra september
Det där är fan fusk alltså. Jag slår dig i alla andra delprov utom NOG där jag i snitt kryssar med dig, men torskar alltid sönder på orden (24/40 igår) och hamnade på totalt 90.
Utöka citat
fusk och fusk... jag har ägnat en del tid åt det:http://www.pici.se/pictures/small/iCWPtngzK.jpginte enda sidan jag övat på heller. :)
BB ska blir tourbillonaire
"har förtur via KTHs basår"
Det var inget särskilt man skulle bocka i/välja nånstans i sin anmälan om man har en sån garantiplats va? Satt och letade i över en timme, helt seriöst.
1. SU-43471 - Kandidatprogram i interaktionsdesign 180hp Dagtid,
  Normal undervisning, Helfart (100%), Utbildningsprogram,
  Stockholms universitet, Stockholm

2. SU-43466 - Data- och systemvetenskapligt kandidatprogram 180hp
Dagtid,

3. MAH-26003 - Interaktionsdesign 180hp Dagtid,
  Malmö högskola, Malmö

4. SU-31406 - Kandidatprogram i företagsekonomi med inriktning mot
marknadsföring och management 180hp Dagtid,

5. SU-31408 - Civilekonomprogrammet 240hp Dagtid,

6. GU-19755 - Handelshögskolans ekonomprogram, Inriktning språk
kinesiska 240hp Dagtid,
  Göteborgs universitet, Göteborg
ÅÅÅÅÅÅÅÅH ÅNGEST. Vad fan ska jag göra med mitt LIV?
Citat från Mojib
Vad fan ska jag göra med mitt LIV?
Utöka citat
nåt skoj!
mörda nån!
Citat från Bayou Billy
fusk och fusk... jag har ägnat en del tid åt det:
Utöka citat
Ja men det är precis det där jag menar. Inte världens originellaste åsikt kanske men det är fattigt att enda sättet att bli bra på ordprovet är att öva med datorprogram som är specifikt designade för att bli bra på ordprovet. De andra delproven mäter ju åtminstone faktiskt vad de försöker mäta - ordprovet har fan inte det minsta med språkfärdigheter att göra. Bara med hur mycket man övat på ordprovet.

Men de verkar ju ha fattat det nu till slut, om jag minns rätt ska det bara vara 10 jävla ord i framtiden.
fuck tiden går så snabbt har inte ens sökt nåt, men visst är det bara å söka lite vad man vill sen tacka nej om man kommer in? som gymnasiesökningen typ? eller?!?!!?!?!
Man binder sig inte till någonting, nej.
Bara med hur mycket man övat på ordprovet.
Utöka citat
ne, det är ungefär lika svårt att öva på alla delarvisst, du kan lära dig en hel del med prefix och sånt, men det kan du på de andra segmenten också. däremot är det märkligt att orddelen är viktad så tungt ja, 40p istället för 20-22 som de andra
Citat från soma
däremot är det märkligt att orddelen är viktad så tungt
Utöka citat
Mm, speciellt när LÄS ändå mäter hur väl man förstår en text (där ju ordförståelse spelar in). Sen är det ju lite vanskligt att tolka ord helt utan sammanhang också.
Men de verkar ju ha fattat det nu till slut, om jag minns rätt ska det bara vara 10 jävla ord i framtiden.
Utöka citat
Hörsägen eller bekräftat? Nu till hösten eller senare? Om det inte är aktuellt till hösten än så...

Citat från Bayou Billy
jag har ägnat en del tid åt det:
Utöka citat
Vilken sida är det?
Gjorde HP för första gången igår. Ord-delen förstörde allt för mig, medan de andra delarna gick helt OK för att vara första gången.

NOG 15
LÄS 13
ELF 16
ORD 19 :((
DTK 16

Hade under ett par månader några ggr i veckan övat ord på ordprov.se men det verkar inte ha hjälpt mig tyvärr xD

Btw, ska söka civ. ing nu till hösten men funderar kring hur mycket val av inriktning spelar roll. En kompis far som är utbildad civ. ing säger att det egentligen inte spelar ngn roll, medan utbildningsbeskrivningar på diverse hemsidor verkar mena att man i och med valet redan bestämmer sin bransch (iaf den uppfattning jag fått) :\
Jag kan ingenting om civ.ing men jag föreställer mig att inrikting kan spela roll när man söker sitt första jobb, och börjar man i en bransch så fortsätter man kanske ofta i den när man jobbar sig upp?
RUja: alltså va? tror du att du kan jobba som kemist om du pluggar datateknik eller vad är det jag missar? självklart bestämmer valet av "inriktning" mer eller mindre vilken bransch du kommer att jobba i, med ett par undantag.
Ja men det är precis det där jag menar. Inte världens originellaste åsikt kanske men det är fattigt att enda sättet att bli bra på ordprovet är att öva med datorprogram som är specifikt designade för att bli bra på ordprovet. De andra delproven mäter ju åtminstone faktiskt vad de försöker mäta - ordprovet har fan inte det minsta med språkfärdigheter att göra. Bara med hur mycket man övat på ordprovet.
Utöka citat
Det är ju lättare att träna in de övriga delarna; t.ex. matematiken är ju väldigt begränsad beträffande vilken matematik man måste kunna för att svara på frågorna. Det är ju avsevärt mycket lättare att bränna igenom en enkel grundkurs i matematik än vad det är att träna in alla ord i det svenska språket.
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic