SamhälleR.I.P

Ja, istället för en ny tråd varenda gång någon som någon bryr sig om dör kan man ju på morbida manér samla det hela här istället. Uppskattning för fallna favoriter.Håll er ajour dock. Detta är en nyhetstråd.En stor del av min ungdom gick i graven igår, Type O Negative's frontman Peter Steele."TYPE O NEGATIVE keyboardist Josh Silver confirmed to BLABBERMOUTH.NET
that Peter Steele passed away yesterday (Wednesday, April 14) at
the age of 48. No official cause of death has yet been released, but it
is believed that Steele died of heart failure. According
to unconfirmed reports, Steele had been ill for days leading up
to his death. Steele was born Petrus T. Ratajczyk
on January 4, 1962 in Brooklyn, New York. He stood 6' 7" (201 cm) tall,
and had a low, bass-heavy voice, which was one of the most recognizable
features in TYPE O NEGATIVE's music. Before forming TYPE
O NEGATIVE
, Steele played for the metal group FALLOUT
and the thrash band CARNIVORE."Egentligen är det väl ett vansinnig mängd låtar man vill länka till, men jag drar två uttjatade, men likt förbannat skitbra låtar, en från Bloody Kisses och en från October Rust, som tveklöst är två skivor som rullade galet mycket i Högstadiet och Gymnasiet.
http://www.roadrunnerrecords.com/bla...lerip.jpgedit: Va fan, en till måste jag in med. Dels för att jag var på plats och dels för det var så himla fint ackompanjerat av skymningen.
alex :(
basisten Sean Stewart i hate rock dog plötsligt för några veckor sen, typ 25 år gammal :(

hans mamma skrev något väldigt tungt och fint på facebook

Sean, this is your Mum speaking from my heart. I am hurting so badly not only for myself but most of all for you. You strived to achieve so much in so little time, but now you are no longer here to enyoy them. I love you so much. You are the most loving and thoughtful child, I will miss our constant exchange of emails, our lunches during your visits and most of all I will miss you. I wish I can have my last hug from you and once more hear you say I love you Mum. Go in peace my beautiful, beautiful darling. To all of your friends who have played great part in your life, thank you.

och  senare

Dear Sean, I listen to your music and imagine you beside me. I kiss your photos and imagine you kissing me back. I feel the emptiness yet I know you will always be with me. Sean, my darling, be at peace now, rest and play your music where ever you may be.With all my love,Mum

så hade de en liten tillställning förra veckan 

Tonight - A HTRK goodbye to Sean - a night of everything beautiful and strange. at The Toff, Melbourne. 8pm onwards. Free. HTRK DJs, Sean's favourite tunes, Kenneth Anger films and more. Dress in black...

hate rock:
Dead Again skivan är grymm. respekt till type o, så jävla synd bara :(.Hoppas som sagt det blir Halloween in Heaven nu då.Du borde lägga upp den låten i tråden
Håller med Soma. Alex Chiltons död var det sorgligaste på länge. :S
Esbjörn SvenssonEn av 2000-talets bästa jazzpianister dog plötsligt i en dykolycka (wtf) förra sommaren, en vecka före jag skulle se honom live i NY. Esbjörn Svensson Trio är ett av mina absoluta favoritband, och Esbjörn själv är enligt mig sveriges bästa jazzpianist sen Jan Johansson. Har aldrig sörjt en persons död så mycket, som jag inte känt personligen. Han blev 44 år och hade två små barn.
Hmm, deja vu.
Guru!!! :(
Citat från Sleeper
Guru!!! :(
Utöka citat
http://slumz.boxden.com/f87/legendary-mc-guru-passed-away-1363574/""I do not wish my ex-DJ to have anything to do with my name likeness, events tributes etc. connected in anyway to my situation including any use of my name or circumstance for any reason and I have instructed my lawyers to enforce this. I had nothing to do with him in life for over 7 years and want nothing to do with him in death. Solar has my life story and is well informed on my family situation, as well as the real reason for separating from my ex-DJ. "http://www.youtube.com/watch?v=1TNkP4pH6-0Hela denna storyn känns suspekt.
Citat från Multifaros
Esbjörn Svensson
Utöka citat
Brukar avsky jazz, men det där var sjukt bra, extremt stämningsfullt.
Citat från brb2009
Hela denna storyn känns suspekt.
Utöka citat
ja, vafan! jag ställer mig skeptisk till att Guru har skrivit det där, väldigt skum sak att skriva på sin dödsbädd.
Citat från Bini
väldigt skum sak att skriva på sin dödsbädd.
Utöka citat
Känns som Solar skrivit det där, tycker dock det finns mer som luktar jävligt unket om man läser mellan raderna i hela brevet med, typ hemlighållandet av detta från alla runt honom, "cancer" är ingen direkt skam kopplad sjukdom
Citat från Mårtifjun
Brukar avsky jazz, men det där var sjukt bra, extremt stämningsfullt.
Utöka citat
Tanka skivan "Viaticum", deras bästa skiva enligt mig. Tror de flesta uppskattar den, även de som inte lyssnar på jazz. Den har många inslag av pop/rock och elektronisk musik. Sjukt snygga kompositioner dessutom! :)
damn dog Guru? :( inte för att jag är ett så stort fan av gangstarr, men fan han var en pionär!
RIP GURU

Citat från brb2009
Hela denna storyn känns suspekt.
Utöka citat
Jääääääääävligt.  Vad fan har Solar gjort för att få sånt inflytande över Guru? Varför sade de inget om cancern när Guru insjuknade?. Grejjen med Gurus-famij? Vem fan har grudges på sin dödsbädd? Hur mycket hybris Guru än hade så  kan han inte blundat för Premiers betydelse i hans liv.Och hela sättet som Solar har vinklat allt ting för att få shine själv. Och även om Solar och Guru var ett par så förklarar det ändå jävligt lite...Bumpy Knuckles gör bäst i att göra ett besök till Solar. Så jävla ovärdigt sätt att dö.
:(
och vilket namn kommer det stå på gravstenen?
Citat från FroSt
och vilket namn kommer det stå på gravstenen?
Utöka citat
Joe Labero
Bo Hansson har dött, det är väl inte helt oväntat men ändå. Nyligen dog Guru och fick så många jävla högstadieflashbacks och nu en av mina allra största musikaliska idoler. Och nu står disken och väntar, så jävla deppigt.
Segt, men inte helt oväntat, som sagt. Har nog fyra skivor av honom som rullar emellanåt.
Dio död...

Ronnie James Dio har avlidit efter en tids kamp mot cancer.
Den amerikanske hårdrocksångaren har bland annat spelat med Black Sabbath och Heaven and Hell.

Ronnie James Dio blev 67 år. Hans riktiga namn är Ronald James Padovana och han har ett förflutet i många stora hårdrocksgrupper. Mest känd är han som Ozzy Osbournes ersättare i Black Sabbath 1979.
Ronnie James Dio har även spelat in flera soloskivor och haft en framgångsrik solokarriär.
I slutet av 2006 återförenades han igen med forna Black Sabbath-medlemmarna Toni Iommi och Geezer Butler i bandet Heaven and Hell.
Heaven and Hell skulle ha spelat på Sonispherefestivalen i Stockholm den 7 augusti.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article7135198.ab
Tråkigt. Har inte sett honom live, vilket i så fall skulle varit Dio solo. H&H bryr jag mig inte om.
Helt sanslöst vilket hemskt år 2010 blev helt plötsligt, många legender som tystnar.DIO var ju den störste :(. Tur att jag såg dem live på sweden rock iaf, för evigt etsat i mitt minne...
Citat från undertaker
Helt sanslöst vilket hemskt år 2010 blev helt plötsligt, många legender som tystnar.
Utöka citat
mjo de börjar väl nå åldern etc tyvärr
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic