SamhällePolitik

Lol jackie fan håller du på med
Snälla håll käften jsf
Ursprungligen postat av rhymez
förväntar mig mer sånna här inlägg och 0 riktiga svar frå regressiva vänstermaffian.
Utöka citat
sa killen som aldrig svarar på något när hans faktaresistenta åsiktsbubblor spräcks på daglig basis.

lol minns att man såg den här killen i varenda tidning. Nu är han dömd för sexuella ofredanden mot en 14-årig flicka.
Senast redigerad av rhymez den 12 oktober 2017 23:13.
WE LOST BECAUSE OF FACEBOOK AND GOOGLE
Ursprungligen postat av rhymez
WE LOST BECAUSE OF FACEBOOK AND GOOGLE
Utöka citat

Peak 2017 
Fatta om USAs medier hade lagt ned den här tiden på att förargas över anledningarna till att 90 miljoner människor inte gick och röstade. Kontra några tusen röster i Michigan och Wisconsin som de skrivit hela året om.
Senast redigerad av Jackie den 13 oktober 2017 16:28.
Ursprungligen postat av Pressansvarig
Utöka citat
Blandad giv, en del saker är helt oundvikliga, men tillfälliga uppehållstillstånd tror jag inte på. "Därför vill vi att alla asylsökande går utbildningen i samhällsorientering och att den ska vara kopplad till dagersättningen till närvaron i utbildningen." Att det inte redan är det är ju bara märkligt,
Herregud vad Morgan Johansson gör bort sig:

Varför tweetar han ens sådant här mitt i natten? Morgan påminner mig om den där killen från Grotesco-gängets sketch som blev övertalad att köpa ett nytt skärp och sedan spårade ur.
Hon har inga barn va?
Man kunde ju tro att Juholt hade lärt sig att tala är silver vid detta laget :)
Befriande frispråkighet ju.

Aktuellt: "Men det som är verkligt kontroversiellt är att moderaterna vill att EU frångår FN:s flyktingkonvention från 1951. Den som säger att alla har rätt att söka asyl i ett land. Moderaterna vill att människor istället avvisas direkt till ett så kallat säkert område utanför EU. Först där kan asyl sökas."

Nej, men moderaterna vill att färre behöver avvisas eftersom de redan från början söker asyl i ett så kallat säkert område utanför EU. Viss skillnad.

Finns det några nackdelar med förslaget?
Jag fattar inte. Om man är i ett säkert område, är inte meningen med asyl uppfylld då?
Varför ska inte alla asylanter skickas hem efter att den omedelbara faran är över?

EDIT: och man utefter den premissen kan få söka jobb under tiden och ev. bli fast anställd -> få arbetstillstånd och i förlängningen medborgarskap om man över tid kan visa en ekonomisk lönsamhet. 
Senast redigerad av Giffox den 22 oktober 2017 17:55.
https://www.aftonbladet.se/a/vvdJw

Det svenska språkets roll och betydelse måste tydliggöras och förstärkas. Därför är vårt förslag att avskaffa ”svenska som andraspråk” för att garantera att alla barn får tillräckliga kunskaper i svenska språket.

Inget barn i Sverige ska behöva läsa svenska som ett andra språk.  Alla barn, oavsett bakgrund, ska få samma förutsättningar och ha samma krav och förväntningar för att kunna lyckas.
Utöka citat
De vill avskaffa Svenska som andraspråk så ungarna ska få bättre kunskaper i Svenska? Haha
Det är helt retarderat förslag. 

Dessutom att kunna sitt modersmål väldigt bra underlättar väl att lära sig ett andrs språk. Så förslaget går lite emot sitt syfte där
Ursprungligen postat av jsf
andrs språk
Utöka citat
appappapp!

Svenska som andraspråk är väl mest ett sätt att fånga upp ungar med dåliga skills i svenska och sätta dem i en särklass som tuffar på i ett tempo segare än knäck? Frågan är om de kommer ifatt bättre av att gå på svenska som andraspråk eller om de behöver härdas i hungerspelen med den övriga klassen för att avancera. Jag kan iaf se en risk med att man lägger en för låg nivå på svenska som andraspråk som går ut över elever som verkligen försöker, men jag kan tänka mig att upplägget ser olika ut från skola till skola.
Ser att jsf gick svenska som andra språk.
Ursprungligen postat av Jackie
Svenska som andraspråk är väl mest ett sätt att fånga upp ungar med dåliga skills i svenska och sätta dem i en särklass som tuffar på i ett tempo segare än knäck? Frågan är om de kommer ifatt bättre av att gå på svenska som andraspråk eller om de behöver härdas i hungerspelen med den övriga klassen för att avancera.
Utöka citat
Nu kanske det inte gäller alla skolor i hela tredje riket men på alla skolor jag gick i på grundskolan så fick jag gå det ämnet UTÖVER vanliga svenskan, så knappast något som hindrade mig på det sättet.. däremot fick jag skippa språklektionerna, vilket sög iof
Ursprungligen postat av jsf
Så förslaget går lite emot sitt syfte där
Utöka citat
Troligen lite röstfiske typ?
Ursprungligen postat av Mohammedius
Nu kanske det inte gäller alla skolor i hela tredje riket men på alla skolor jag gick i på grundskolan så fick jag gå det ämnet UTÖVER vanliga svenskan, så knappast något som hindrade mig på det sättet..
Utöka citat
ROFL. Ja men då är det ju svinbra och en extraresurs! I den tredje riket-skolan jag gick i under högstadiet sållade man ut blattarna efter hudfärg (jag är tydligen white passing) och skickade dem till C309. De valde även ut en blek rödhårig suedi som obviously inte var white nog lel
Nu ska ni inte tro att jag gillade svenska som andraspråk, eller "svenska 2" som det hette på den tiden lul, menar bara att vi hade den som ett extra ämne. I princip alla lärare jag haft i SaS tog oss som ett gäng idioter och undervisade därefter, fast det kanske var bra för har gått med en hel del ungar som verkligen passade in där.
Hemspråk ska givetvis inte ersätta svenskan eller andra språk
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic