SamhällePolitik

Oseriöst.
boomers får helt enkelt börja gå i pension och sluta styra landet
Ursprungligen postat av Giffox
Haha, vad förtroendeingivande att MSB vet varför läget är polariserat.
Utöka citat
menar du att det inte stämmer?
Symptom eller orsak?
kongressen körde över partistyrelsen, undrar om detta kommer hända S också. men sjukt intressant ändå
"Sedan i fredags, då landstingsdirektör Malin Frenning kallade landstingsstyrelsens arbetsutskott efter en hastig jävsutredning av en tidigare ledamot i sjukhusstyrelsen, som nu sitter i bolagsstyrelsen för den föreslagna köparen"

X)
Blir att fly från stockholm snart
Kan inte (V) leja några förortsgangsters för att ta itu med utsugarna?
Ursprungligen postat av Jackie
https://www.dn.se/sthlm/lakare-larma...ya-karolinska/

Succén fortsätter @soma @feta_mekk @illern Samtidigt vill Stockholmsmoderaterna sälja gamla Karolinska till 1,6 miljarder istället för 10 miljarder som de räknade med i somras, givetvis till en fd BCG-konsult som suttit i sjukhusstyrelsen fram till 1 månad sen :)
Utöka citat
Upprop/namninsamling har startats för att stoppa försäljningen. Orkar inte, drar ut och reser snart och hoppas att jag aldrig behöver jobba inom SLL igen.
Ursprungligen postat av feta_mekk
Upprop/namninsamling har startats för att stoppa försäljningen. Orkar inte, drar ut och reser snart och hoppas att jag aldrig behöver jobba inom SLL igen.
Utöka citat
haha, om nåt år får vi säkert se stockholmarna gå Sollefteå på landstinget. vart ska du resa btw?!
https://www.dn.se/sthlm/lakare-larma...ya-karolinska/

Succén fortsätter @soma @feta_mekk @illern Samtidigt vill Stockholmsmoderaterna sälja gamla Karolinska till 1,6 miljarder istället för 10 miljarder som de räknade med i somras, givetvis till en fd BCG-konsult som suttit i sjukhusstyrelsen fram till 1 månad sen :)
Utöka citat

Så sjukt kul (och hemskt) att när man tror att botten är nådd så bah rullar det vidare. Jag kan inte på rak arm tänka mig ett värre och mer illa skött korruptionsexempel i närtid i Sverige. Man undrar ju vad som kommer härnäst :D
Kommer sluta med att BCG köper NK för typ 10 000kr och sen hyr ut de til Landstinget för en miljard i månaden.
Ursprungligen postat av feta_mekk
Utöka citat
Vänta bara när högern tar makten i riksdagen då blir det åka av ;D
Ursprungligen postat av de_leon
Kommer sluta med att BCG köper NK för typ 10 000kr och sen hyr ut de til Landstinget för en miljard i månaden.
Utöka citat
Det jobbiga är ju att det ändå låter plausible
Vilken tur att du röstar höger då @illern :^)
Fakk :(
haha, om nåt år får vi säkert se stockholmarna gå Sollefteå på landstinget. vart ska du resa btw?!
Utöka citat
Om det inte blir maktskifte i landstinget kommer allt mitt förtroende för demokrati vara förbrukat. 

Bort. Jag ska bort.
@Jackie 

http://tt.omni.se/44067a9e9b8de8a732...ee39274b712920

Hon hävdar att regeringen måste agera när inte den moderata landstingsledningen förmår ta ansvar.

De båda säger att regeringen under en längre tid har följt utvecklingen på Nya Karolinska och beskriver hanteringen som ett haveri.
– Vi ska tillsätta en kommission för att utreda vad som hänt och se till att det inte händer igen, säger Magdalena Andersson.
Såg en debatt mellan sjöstedt o kristoffersson om nya KS, kristoffersson ba "nya ks är bara ett husbygge, nu pratar vi om nåt annat bla bla vårdköer bla bla äldre befolkning"

Känsligt ämne tydligen.
Ursprungligen postat av Oddrose
@Jackie 

http://tt.omni.se/44067a9e9b8de8a732...ee39274b712920

Hon hävdar att regeringen måste agera när inte den moderata landstingsledningen förmår ta ansvar.

De båda säger att regeringen under en längre tid har följt utvecklingen på Nya Karolinska och beskriver hanteringen som ett haveri.
– Vi ska tillsätta en kommission för att utreda vad som hänt och se till att det inte händer igen, säger Magdalena Andersson.
Utöka citat
SÅ. NICE! Filed under varför det är bra att älta past mistakes my dude @ctrlalttdc

Ursprungligen postat av de_leon
Såg en debatt mellan sjöstedt o kristoffersson om nya KS, kristoffersson ba "nya ks är bara ett husbygge, nu pratar vi om nåt annat bla bla vårdköer bla bla äldre befolkning"

Känsligt ämne tydligen.
Utöka citat
Den här arrogansen gjorde mig sjukt förbannad!
Senast redigerad av Jackie den 16 februari 2018 22:17.
Aha så nu ska missuppfattningen om min åsikt dras upp varje gång du är i behov av grupprunk i politiktråden? Uppfattat
Hahahahaha 

Men fan va sorgligt. Skattepengar detta
"DN 18/2 2018. Det är viktigt att bekämpa ”falska nyheter” och trollfabriker. Men "sanningen" får aldrig legitimera tyranniska tänkesätt och metoder. "

https://www.dn.se/ledare/det-ar-farl...en-far-ha-fel/

... DN spelar helt ovetandes om sin roll i att säkerhetisera och legitimera nästan vad som i kampen mot fake news.
Utöka citat
"Hon introducerades i serien som den liberala, ”goda” tillträdande presidenten som skulle utsättas för lömska och ”onda” högerkonspirationer. Hon var Hillary Clinton. Men det var Donald Trump, inte Clinton, som blev president och eftersom idén bakom ”Homeland” är att skugga verkligheten har Keane som sittande president förvandlats till en tyrann som tagit det mordförsök hon utsatts för till intäkt för massarresteringar."

så jävla roligt
Expressen om regeringens kriskommission för NKS:

"I stället väljer man att initiera en politiserad granskning av ett enskilt landsting under ett valår. I dessa tider när populismen växer sig starkare borde ansvarsfulla partier faktiskt veta bättre än att använda statens resurser till sådant oblygt kampanjarbete."

https://www.expressen.se/ledare/soci...-maktmissbruk/

Totalt skitsnack. Avsaknaden på verklig konflikt mellan höger och vänster och känslan av att det politiska gillet ger sina egna frikort är om något en faktor som eldar på politikerförakt och populism. Hur kan Expressen göra en sånhär tvärtom-tolkning?
Senast redigerad av Jackie den 19 februari 2018 20:48.
Helt vansinnig tolkning
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic