ÖvrigtTråden om hörlurar

En för alla!

Nu fick jag en tusing i födelsedagspresent att köpa nya lurar för. Har spanat in dessa:

Grado SR60

AKG 240

Detta vet jag:
Har ett par AKG K24P (tror det är P), de sitter extremt obekvämt på mig. Är AKG homogena i sin design eller kan man förvänta sig skönare lurar?
Grados hörlurar är GAMLA. Tveksamt om det spelar någon roll, men kanske är nyare lurar bättre anpassade efter MP3-spelare och laptops?
EDIT: Kan inte tänka mig att gå upp till 1500 kr.
Lyssnar nästan uteslutande på elektronisk musik, så de måste vara bra på bAzZ.
Citat från TDC
Lyssnar nästan uteslutande på elektronisk musik, så de måste vara bra på bAzZ.
Utöka citat
Om du med elektronisk musik syftar på något annat än trance och tecno, och någon gång känner för att lyssna även på de 80% av ljuden i ljudbilden som inte kräver fet-fet basåtergivning, så finns det inte så jättemycket som slår Bang&Olufsens; Form2-lurar. Nu är de förvisso öppna, så det är inget man tar på sig i lokaltrafiken, men fungerar klockrent för hemma- och kontorsbruk, där åtminstone jag efter längre tid blir väldigt trött i öronen av både in-ear och slutna lurar.
Grados lurar är allt annat än bekväma om man har mindre hår på huvudet, bygeln är inte vadderad. Dom är även öppna och läcker ljud som ett såll.
Ska iväg och prova dem idag!
Kan ju tillägga att SR-80 och SR-125 har väldigt trevligt ljud för pengarna, bara att hoppas att lillebror följer den trenden.
Fanns inte inne! SR-60 har väl samma mytologiska ställning som Koss Porta Pro typ, google it.
Kolla in BeyerDynamic

Tyskt som låter nå helt förbannat bra :)
Kan ju ta upp tråden igen och höra ifall någon har koll på Webhallens sortiment...

Mina AKG 518 LE fick glapp idag och eftersom webbis är generösa med fel, så kommer jag troligen få 550kr att lägga på ett par andra. 

Finns det några som är bättre än de jag har haft, vad är skillnaden och kommer jag få extrem skillnad ifall jag lägger till 100kr själv?
Nu är det så att mina trogna creative EP-630 har börjat glappa och jag kikar på ersättare, någon som har koll på ett par schyssta in-ear lurar för 500-600 kronor?
Är ute efter ett par nya trådlösa hörlurar och närmar mig antigen Sennheiser SR-170 eller 180. Någon som vet skillnaden mellan de två? Har sökt runt lite men blir inte klokare för de.
180 är väl någon minor update på 170.
Sökes: Schysta in-ears för elektronisk musik. Prisklass 1200kr
Citat från TDC
Har ett par AKG K24P (tror det är P), de sitter extremt obekvämt på mig. Är AKG homogena i sin design eller kan man förvänta sig skönare lurar?
Utöka citat
Jag har kört med AKG i många år nu (främst K24P-ish-lurarna, och de andra namnen den haft). Har gillat dom som fan, bra ljud osv, håller dock med om att dom kan sitta rätt hårt (även om jag vänjer mig snabbt), och framförallt har byggkvalitén varit rätt dåliga. När mitt senaste par gick sönder för nån månad sen så testade jag dessa:http://www.webhallen.com/hemelektron...ur_k430-vitoch dom gillar jag verkligen! Dom sitter mycket lättare (vissa kan dock säkert fortfarande tycka att det är för hårt, men jag tycker det är perfekt när man är ute osv), byggkvalitén är mycket bättre, och ljudet är lika bra som på dom gamla. Det enda negativa är att sladden är lite väl kort (skönt att den inte är för lång, som på många andra lurar, men nu är det lite vääl), och framförallt att delen av delen mellan sladd och kontakt är helt jävla efterbliven, inte sån fin böjd eller nåt, utan något jävla åbäke som sträcker sig rakt ut och som känns jävligt ömtåligt. Känns som det bara är en tidsfråga innan dom ska börja glappa  :(Till datorn har jag ett par Sennheiser HD 595, som är jävligt bra, men dunno... ibland är basen alltför frånvarande, och ibland är den klockren, jävla mysko. Det bästa med dom är riktigt jäkla sköna, men kanske inte värt ~1500:-
hur är urbanears olika lurar, någon som testat?
Inlägget har tagits bort av användaren.
Nån som har tips på ett par riktigt sköna hörlurar?Komforten är viktigare än prestandan. Jag får ont av plasten som går över huvudet på mina nuvarande.Vill även att dom ska sitta över / runt öronen, inte på.Skall använda dom till filmtittande och spel mest.Kan väl betala runt tusingen.
Citat från KusseKurt
5000 kr
Utöka citat
Köpte du dem verkligen för 5000, elr råkade det bli en nolla för mycket?
Med tanke på rörförstärkaren och utseendet på dem är väl inte 5000kr särskilt orimligt?
Juventus förlorade med 3-0 igår vilket innebär att jag behöver köpa nya hörlurar till datorn. Har ni något bra tips på datorhörlurar man kan sitta en längre stund med utan besvär? Budgeten är inte hög. max 700.
Citat från PimPim
Juventus förlorade med 3-0 igår vilket innebär att jag behöver köpa nya hörlurar till datorn.
Utöka citat
:D Beklagar sorgen, men händer det ofta att det är hörlurar som får ta emot dina ragedumps?
I detta fall så hade jag på mig lurarna så blev ett mål felaktigt bortdömt.
Citat från j. l. m.
köpte mig nyligen dessa:
Utöka citat
Åååååh.... verkar åsm.....  :vvvvvHmmm, jag har en fråga! Jag har ett par Sennheiser HD595 som jag har inkopplad i min Yamaha V465-receiver. Jag föreställer mig liksom att yeah, stor receiver, den duger gott och väl för att kötta lurarna, men jag känner att det inte är något riktigt tryck i dom! Och det kanske det ändå inte är, vem vet! Men iallafall, vad jag undrar är: skulle det vara vettigt att köpa nån hörlursförstärkare (typ den som j.l.m. visade) och sätta dom mellan receivern och lurarna, eller hur man nu gör?
Funderar på att köpa ett par Koss iPorta, är så jobbigt att ta av sig hörlurarna när någon ringer en hela tiden. Någon som har dom? Är de lika "bra" som vanliga Porta, funkar micen bra osv?
är beats by dre-hörlurarna värda sitt pris?
tack för utförligt svar
hehe cobweb är det för att eric berglund har såna som du blev sugen på ett par?
:')
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic