ÖvrigtTråden om hörlurar

@ertard Tack för tipset, men vill helst inte ha in-ear :)
har ett par bose qc25, använder de mest när jag flyger eller befinner mig i miljö där jag vill att de skall vara väldigt tyst. de har svinbra ljud, utbytbar sladd (som tur är då jag lyckades böja 3.5mm pluggen) och noise cancelling, helt sjukt så fett de fungerar egentligen, känns verkligen lite som magi typ.
dock kostar de runt 2.5k tror jag :/ 

@VEL
@mazerfaka gäller att ha top hi-fi noise cancelled super audio när man lyssnar på skatepunk ;;;;))) skojja
+1
Ursprungligen postat av ertard
för ca 200kr
Utöka citat
Detta är nog en av anledningarna till att billiga lurar inte har utbytbara kablar. Nästan 50% av priset på hela lurarna. 

Hörlurar för 500kr inkl blåtand lär inte ha så kul ljud skulle jag tro. (gäller iofs lurar med kabel oxo i den prisklassen)

@VEL 
Senast redigerad av Skvall den 20 januari 2016 20:35.
Inlägget har tagits bort av användaren.
+1 de är vilda
Om ni är ute efter ett BT inears för gym/träning kan jag rekommendera Moxpad X90, finns på ebay och lite överallt. kostar runt 15$, rösten pratar kinesiska men det är otroligt bra ljud för priset.
Senast redigerad av rhymez den 28 januari 2017 10:38.
Ursprungligen postat av rhymez
rösten pratar
Utöka citat
Förväntar mig inte detta av ett par hörlurar tbh
mina in-ear gick sönder idag så kollade lite på trådlösa over-ear
folk verkade positiva till jabra move wireless men de verkar läcka/inte isolera så bra, verkade ju lite för bra för 590:-
finns det några andra liknande för under 1000-lappen som isolerar bra? åker buss med massa skrikande barn och orkar inte om det hörs in
Ursprungligen postat av rhymez
rösten pratar kinesiska
Utöka citat
Sjukt irriterande om man vill lyssna på Alex och Sigge och så får man höra nån dubbad tjingtjongvariant.
Ursprungligen postat av movado
tjingpost
Utöka citat
sitter du och för protokoll lr? du håller på att utvecklas till nå tvättäkta aspie, passa dig
Köpte nya in ear som passar med iPhone eller Android, sjukt prisvärda. Är grym kvalitet på ljudet med megabra bas och diskant. Lite sämre i mitten dvs. Passande för elektronisk musik. 

Sennheiser Momentum In Ear

http://en-de.sennheiser.com/momentum...dphones-in-ear
Senast redigerad av ananda den 7 februari 2017 19:54.
Någon har säkert redan skrivit dessa men iallafall: Audio Technica ATH-M50.

Kör dessa ifrån telefonen med hörlursförstärkare emellan.
Bäst bang-for-the-buck i hörlursväg jag testat hittills!
Ursprungligen postat av sajv4H
hörlursförstärkare
Utöka citat
spelar detta någon roll med moderna flaggskeppstelefoner? Vad jag har läst så ska man inte höra skillnad mellan DACen i iPhone och extern hörlursförstärkare
Ursprungligen postat av Kanin
spelar detta någon roll med moderna flaggskeppstelefoner? Vad jag har läst så ska man inte höra skillnad mellan DACen i iPhone och extern hörlursförstärkare
Utöka citat

Det är mer för kraftens skull jag har förstärkare.
Ju större headroom du har i kraft desto bättre, enligt mig.

När jag lyssnar på min Iphone 6, genom lightninguttaget, utan förstärkare, tycker jag allt under typ 60-70Hz blir väldigt diffust, som om att den inte orkar driva de tunga frekvenserna. 

Med stärkare känns allt tight och "fullt".

Kanske är viss mån av placebo men tycker att det är skillnad :)
Nu snackar vi lurar med stora membran, dock.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=839562

Sony MDR-EX50LP

Tips på hörlurar som är jämförbar med dessa, gärna samma prisklass då det är 'slit och släng' lurar som kommer användas både under gympass, samt ute på löparrundor och dyl i skogsmiljö.
Sennheiser Momentum.
Ett par on-ear för 2300 är på något vis jämförbart med ett likvärdigt alternativ till ett par MDR-EX50LP som är ett par in-ear för dryga 2-300kr (när dom fortfarande såldes) 

Jag har redan både sens och beyer för mina 'ljudnörd' behov hemma och för vardagsbruk ute.
Creative ep-630 @plekz har kört de i några år nu. Jag tycker ljudet duger gott och väl, men är åas inte kräsen.

Vill inte lägga mer då det ändå är en tidsfråga innan de fastnar i något och slits sönder
Ursprungligen postat av empo
3000 spänn

vettefan, använt flera Jays typ dessa, är väl inge super och alla har gått sönder efter nått år eller två
man brukar få med 3 olika storlekar på öronplupparna
https://www.webhallen.com/se-sv/ljud...ays_a-jays_one
Utöka citat

Dom där MDR-EX50 höll dryga fyra år (sen dog ena luren helt..), och då har dom fått jobbat hårt i spöregn, snöslask och kastats runt.  Ska kika på dom där iaf.  Lutar nog dock mer att jag sätter mig med Google imorgon och letar rätt på MDR-EX50's arvtagare. 

Senast redigerad av plekz den 10 oktober 2017 23:17.
Tänkte samma sak först men Momentum finns som in ear oxo!
Det var In Ear jag menade, den går på typ en femhundring.
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic