ÖvrigtKonstiga grejer man gör

Idag kom jag på hur jävla weirda grejer jag har för mig ibland och hur sjukt det är att jag inte har tänkt på det förut. Jag satt hemma i lägenheten och hade precis spelat lite TV-spel. Helt omedvetet börjar jag göra massa cepiga pling och plong-ljud i någon slags omusikalisk mongomelodi. Efter ett tag börjar jag även småsjunga "bajs bajs, smakar jävligt najs, bajs bajs smakar jävligt najs". Det här med att rimma på bajs och najs är nånting jag har hållit på med i hur många år som helst och jag gör det i en massa olika varianter, ibland är det t.ex. MacGyver låten "Ba-ba-ba-ba-ba-ba-bajs, smakar najs, smakar najs....." och ibland kan det vara andra helt random melodier. Iaf, idag satt jag och sjöng ganska högt på mina pling-plong och bajs/najs-sånger när jag plötsligt inser att dörren står på glänt och ute i korridoren står massa folk som hört mig och som skrattar och pratar om det. Snabbt som fan rusar jag upp och stänger dörren. Jag blev helt iskall och sätter mig ner och börjar på allvar fundera över alla cepegrejer jag har för mig i min vardag. Jag började att tänka på det här med mina löjliga sånger och när jag tänker på alla gånger som folk kanske kan ha hört mig så får jag typ svindel.Sedan började jag tänka på massa andra grejer. Ni vet när man var barn och satt på toa, man hade precis bajsat och så ställer man sig upp, vänder sig om, kollar på bajskorven i toan och tänker "WOW vilken stor baj". Det gör jag fortfarande! Jag har någon slags compulsive grej att jag bara måste göra det! Det här är inte lika stor risk att någon nånsin kommit på mig med men bara tanken på att någon kanske sett det gör mig helt iskall. Jag har aldrig funderat över dom här grejorna förut.En tredje grej som jag tror inte är lika ovanligt är att när jag runkar så dels av lathet men också för att snåla med papper så sprutar jag alltid på den tröjan jag hade på mig dagen innan och som oftast hänger på stolen. När jag tänker på det så gör jag det minst en gång varje dag. Jag höll upp med det ett tag när jag bodde ihop med min flickvän. Det hände då ibland att jag efter att vi haft sex torkade av hennes ansikte eller mage med en T-shirt och då utbrast hon alltid "Men herregud du kan ju inte ta kläder". Inget konstigt  tycker jag, den ska ju ändå tvättas, men tydligen tycker hon inte samma. Tänk om hon visste att jag sprutat på typ ALLA tröjor jag har, flera hundra gånger. Det här gjorde mig också jäkligt fundersam. Är det många som gör sånt här eller borde jag på allvar sluta göra cepegrejer när ingen ser?
wat
När man är ute och vandrar kan man ha hemliga chicken race mot andra människor. Råkar man gå rakt emot varandra, och den andra värjer sig åt sidan kan man hemligt tänka för sig själv "ÄGD"!
Jag tycker du ska fortsätta göra sakerna när ingen ser. Men berätta det aldrig för någon. Du är ju helt otroligt knäpp.
Efter att ha läst trådskaparens inlägg känner jag mig genast inte så misslyckad i livet, tack! Men det här kan inte vara på riktigt, det är för roligt för att vara sant.
Citat från Chrisloffer
fattig ir
Utöka citat
Inte direkt. Men det finns ju andra aspekter också. Lätta att spruta utanför om man ska spruta på papper. En stor tröja fångar ju upp allt och sedan kan man bara slänga den i tvätten. Jag gillar inte att spruta på mig själv och sedan torka av det, hyn känns konstig efteråt. Jag vill spruta på nånting och då funkar ett tygstycke bäst eftersom det bara är att tvätta.
sant. alla har väl sina egna metoder. har själv snart klistrat ihop hela min kompletta samling nintendomagasinet (inkl power player-bilagan).
Citat från Chrisloffer
alla har väl sina egna metoder. har själv snart klistrat ihop hela min kompletta samling nintendomagasinet (inkl power player-bilagan).
Utöka citat
Happiness :*Alltså, efter man är klar kollar man ju alltid ner i toaletten. Kan ju vara bra att hålla koll på vad som kommer ut. Men att ställa sig upp direkt efter känns ju lite excessive...
Citat från FXA
Inget konstigt tycker jag, den ska ju ändå tvättas, men tydligen tycker hon inte samma.
Utöka citat
+1...resten var dock rätt flippat.
Ofta när jag tänker i huvudet så tänker jag mig själv som "vi".ex "Vi kanske borde gå på bio ikväll" och då menar jag att jag ska gå på bio själv :/
En och annan strumpa har väl offrats men tröjor? Really?Jag skriker högt, gör konstiga miner och ljud mm. när jag kommer på pinsamma/jobbiga saker jag har sagt och gjort. Eftersom jag gjort rätt mycket sånt så händer det att jag går runt och ser ut som ett tourettes-mongo
Kul med en sånhär tråd! Och huvudinlägget var väldigt roligt! :DJag gör som många andra när jag är ensam, skriker, gör ljud, pratar högt för mig själv etc.Läser jag om någon olycka på Aftonbladet kan jag skrika ut "nämen det där var ju inte så JÄVLA bra" med nån konstig röst.Ljudeffekter förekommer också! Att lägga till ett gnissel när jag öppnar en dörr eller nåt, samt lite diverse robot-ljud då och då!
Citat från feta_mekk
gör konstiga miner och ljud mm. när jag kommer på pinsamma/jobbiga saker jag har sagt och gjor
Utöka citat
:D Gör jag också faktiskt! typ kommer på nått pinsamt man gjort och helt plötsligt utbrister man högt Åååååh! faaaaaaaaan

Lite halv mongo sådär!
Tänk om hon visste att jag sprutat på typ ALLA tröjor jag har, flera hundra gånger. Det här gjorde mig också jäkligt fundersam. Är det många som gör sånt här eller borde jag på allvar sluta göra cepegrejer när ingen ser?
Utöka citat
Höll jag också på med som fan förut. En historia jag hört. (som helt säkert måste va en skröna) är en kompis kompis som hade ett speciellt par pyjamasbyxor som han alltid sprutade i. I tunt pyjamastyg. Efter ett tag så var byxorna så stela utav torkad sagg att man kunde ställa dem upp lutandes mot väggen.....
hahahha. jag dööör :D sjukt bra tråd :D
Okej! Gjorde precis en till konstig sakStällde en mjölkpaketet i kylen, men ställde ner det lite för hårt så det skvätte upp mjölk!Då väste jag hotfullt till mjölkpaketet "how dare you..."
stängde du inte mjölkförpackningen? :( :D
Citat från Kroolis
stängde du inte mjölkförpackningen?
Utöka citat
Mjölken går bokstavligen inte ut även om man säger det. Så du behöver inte stänga in den om du inte vill... Den klarar sig ändå
jojo. men ändå! brukar alltid stänga, iofs kanske det handlade om en 1litersförpackning av modellen där man river av en flärp?
Yes, galet bra tråd! :DHar nog också lite skumma saker för mig, men jag är så jävla paranoid och känner mig jävligt iaktagen hela tiden, så jag är ganska försiktig med att bli påkommen. :DSen finns det saker som jag ofta gör även bland folk, typ går runt och gör ljudeffekter. *pew pew*
apropå ljudeffekter så pratar jag ALLTID med sånna.
Förra sommaren när jag åkte till usa för att hälsa på syrran så skulle jag mellanlanda i Bryssel och när jag kommer fram ser jag att mitt plan är försenat 7 timmar och tittade vilken terminal och gate jag skulle till och såg att jag var helt fel, så jag letar upp nån informationsnisse och pratar med honom, När jag väl hittade honom så skulle jag få honom att förklara vägen för mig. Och eftersom jag då gärna pratar med ljudeffekter så blandade jag halvkass engelska och ljudeffekter. Snubben trodde nog jag var dum i huvudet :( :D
Jag har något slags tvångsmässigt musikbehov. Om jag inte har musik omkring mig så går jag alltid och sjunger, visslar eller blip-blop'ar melodier. Om jag inte lever ut melodierna brukar jag höra musiken i huvudet istället, men då blir det ofta bara samma lines om o om igen från någon låt som fastnat på huvudet, vilket leder till psykisk stress. :S
Jag beatboxar på toan.
När jag var liten brukade jag alltid undvika att gå på kanten mellan två stenblock när jag var ute, och gjorde det nästan på tvånssyndrom-nivå. Det såg nog roligt ut :)
Citat från Kanin
När jag var liten brukade jag alltid undvika att gå på kanten mellan två stenblock när jag var ute, och gjorde det nästan på tvånssyndrom-nivå. Det såg nog roligt ut :)
Utöka citat
Det gör jag fortfarande ibland. :D
Citat från Kanin
Utöka citat
Det tror jag alla gjorde,  gör det fortfarande ibland. :)

EDIT: 
älskar att inte uppdatera sidan innan jag postar...
Åh, där ser man! Vissa saker tror man att man är ensam om. :P
När någon är otrevlig mot mig. Riktigt otrevlig så är min första reaktion nästan alltid att skratta. Och om dagarna går jag runt och tyst småsjunger för mig själv. När något håller på att falla(men inte riktigt) brukar jag sträcka ut mitt pekfinger mot föremålet och stirra lite surt. Lite i stil med: "nu står du still annars!".Jag avskyr, fullkomligt, avskyr att gå till frisörer. Och när jag går dit känner jag mig alltid attackerad för att jag inte bryr mig lika mycket om mitt utseende som andra kvinnor. Så jag brukar vara übertrevlig mot en person jag egentligen aldrig mer vill träffa. När jag är ute om nätterna ensam och blir lite rädd för något gäng av killar som är högljudda brukar jag gäspa automatiskt(jag kan inte riktigt låta bli)för att visa att jag minsann inte är rädd. Samtidigt som jag rätar på ryggen och är noga med att möta deras blickar. Det sistnämnda är helt idiotiskt. Jag vet. Men jag blir hellre nedslagen eller något annat hemskt och vet att jag åtminstone inte visa rädsla för så dåliga människor.
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic