ÖvrigtKonstiga grejer man gör

Ni ligger alltså alla någonstans mellan att ha en lindrig OCD till att vara totalt sjuka i huvudet?
det här är en så jävla bra tråd. som en fusion av foul bachelor frog & ocd.

sådana här är bara tråkiga doc:

Citat från andra september
Jag måste alltid läsa något när jag skiter. Nu har man ju oftast iphone. Men innan dess blev det jävligt många baksidor på tvålpaket.
Utöka citat
mer cpgrejer istället!
Inlägget har tagits bort av användaren.
Jag brukar skapa random låtar om helt idiotiska saker. Ofta i kombination med min flickvän.

Bäst hittills var väl låten 'Jefferson Catson'', om Thomas Jefferson som katt. Minns bara svagt hur den gick nu, men refrängen var iaf ''Jefferson Catson, he was a cat's son''.
Inlägget har tagits bort av användaren.
Kan nu nåt år senare glatt meddela att jag lyckats sluta med både bajssångerna och bajstittandet. Kvar är tröjspruten och standardgrejer som att känna på dörrhantaget 5-6 gånger innan jag går hemifrån, kolla spisen för många gånger och skratta i falsett när jag är ensam hemma.
- nudda och kolla spisen innan jag går ut/lägger mig, ca 4-5 ggr.

- när jag ska lägga mig måste sista gången jag kollar på klockan vara ett "bra" nummer. får inte kunna adderas till 13. 3, 6, 8 är dåliga nummer.

- snooza 2-4 h. har fobi för att bara vakna och "nu måste jag upp". vill ligga kvar och gosa

- nudda golvet ca 2 ggr innan jag lägger mig. stänga dörren 2 ggr etc.

- nudda dörrhandtaget och kontrollera att dörren är låst ca 4-5 ggr.

- inte bara ta 1 godis/chips, utan helst 2 på en gång.

det jag kommer på nu. men är väl rätt standardgrejer.
Har börjat med en lite skum grej senaste tiden, ofrivilligt.
Kan ibland inte säga "hej/hejdå/harebra" i en normal samtalston, detta händer alltid när jag ska hejja/hejdåa personal på typ träningen, affär busschaufför å dylikt ej vanligt fölk.
Ibland när det händer kan det vara att jag bara typ ljudar hejet men oftast när jag ska dra från klättringen blir det ett HEJHEJ helt random.

:S
Har en vana att spela Ruzzle för att underlätta sömnen. Innan jag tillåter mig att sova måste jag, en omgång i taget, fullfölja tre uppdrag som jag hittat på: 1. Få ett av de tre bästa orden, 2. Få ett ord på över 100 poäng, 3. Klara precis 500 (eller 1000) poäng innan tiden går ut. Jag delar alltså upp detta i tre rundor. Jag vet inte riktigt varför, men det har en tämligen rogivande verkan på mig, Ruzzle.
a) måste dra fram nyckelknippan och sätta nyckeln 100% perfekt i hålet i ett drag/svep varje gång jag skall låsa upp en dörr, kan ta en eller två minuter extra.

b) ibland när jag är ensam gör jag någon extrem konstig dans/spasmiska rörelser på rygg i soffan eller sängen i takt till musiken bara för att  man är själv och kan vara as ful/"cp"typ.

c) om jag äter pizza med någon/några måste jag röra deras pizza med en gaffeln som ligger vid min plats annars blir jag lite galen typ.

d) måste bita ihop tänderna hårt (så det låter som krokodilerna i donkey kong country) varje gång jag är ute och kör bil och bilen befinner sig i fritt spelrum mellan de vita stolparna på båda sidor.

en av dessa har jag hittat på, inte alls en konstig grej jag gör, gissa vilken. (:
har blivit av med alla mina, eh, tics? från när jag var yngre. då brukade jag rulla ögonen för att det blev konstiga luftbubblor i ögonhålorna osv. biter visserligen på naglarna när jag är stressad men jag venne
Var det inte typ inne med tics i högstadiet, kändes som att var och varannan vred på handleden, böjde nacken osv osv whatev, hade inga tics och kände mig lite sämst för det.
jag har börjat märka att jag börjat göra massa omedvetna ljud, små stöningar. ibland på publika platser. skjut mig 12$
gjorde jag när jag var 12-13 kanske. olika faser man kommer in i, den slutar nog efter ett halvår.
Dubbelkollar dörren en massa gånger innan jag lägger mig.

Ibland får jag en knäpp och tänker på Jurtjyrkogården och måste liksom skutta i säng för att inte ha benen vid utrymmet under sängen.
Citat från hemligkillelol
Rycka dörrhandtaget 4, 6 eller 2 gånger för att kontrollera att det är låst.
Utöka citat
Citat från Donkey
Dubbelkollar dörren en massa gånger innan jag lägger mig.
Utöka citat
Känner igen mig själv väldigt väl i detta.  Jag tar dock konstigt till en helt ny nivå känns det som. Jag låser dörren, kontrollerar att det är stängt, går till hissen och kallar upp den. Jag springer sedan till min dörr kontrollerar om det är stängt för att sedan kubba tillbaka till hissen igen.
har ni sett hanibal-avsnittet med hon tjejen som ligger under sängen och drar ner folk och snittar upp dem? den ska ni se
men sluta :(
Jag kan då och då få väldigt starka känslor kopplade till vanliga objekt. Senaste är en av mina kaffekoppar som har fått någon slags nostalgisk känslokoppling, då en för mig väldigt viktig hen drack ur den sista gången vi sågs. jag måste därför alltid hålla koll på vilken som är vilken (har en andra exakt likadan nämligen, vilket gör det rörigt) trots att det liksom inte egentligen spelar någon roll. Jag använder den precis som alla andra, men jag ser till att alltid veta exakt vilken det är.

Sedan biter även jag på naglarna när jag är stressad/mår dåligt. Så länge jag måste använda nagelsax vet jag att allt är a-ok med mig iaf.

Citat från Trappmonstret
hissen
Utöka citat
årets jävla lögn. jag känner mig lurad. funderar på att byta ditt användarnamn till hissmongo bara för att.
Citat från Lok
årets jävla lögn. jag känner mig lurad. funderar på att byta ditt användarnamn till hissmongo bara för att.
Utöka citat
hahaha, feel free to.
Citat från Lok
Jag kan då och då få väldigt starka känslor kopplade till vanliga objekt. Senaste är en av mina kaffekoppar som har fått någon slags nostalgisk känslokoppling, då en för mig väldigt viktig hen drack ur den sista gången vi sågs.
Utöka citat
+1
Citat från Lok
då en för mig väldigt viktig hen drack ur den sista gången vi sågs
Utöka citat
nyss blivit singel.. det är din ex's kopp?
Ursprungligen postat av feta_mekk
En och annan strumpa har väl offrats men tröjor? Really?Jag skriker högt, gör konstiga miner och ljud mm. när jag kommer på pinsamma/jobbiga saker jag har sagt och gjort. Eftersom jag gjort rätt mycket sånt så händer det att jag går runt och ser ut som ett tourettes-mongo
Utöka citat

Lite sådär gör jag också när jag kommer att tänka på något pinsamt som hänt mig. Fast jag rodnar och suckar djupt, som att luften går ur mig.
har nog inte så mycket ocd eller sådant. men vill extremt gärna komma i tid till grejer och gör det också alltid. om någon sinkar mig när jag ska någonstans tillsammans med andra kan jag må riktigt dåligt. hatar det riktigt mycket.
vill helst också rensa tänderna efter varje måltid med tandtråd eller tandpetare
Ursprungligen postat av FXA

Lite sådär gör jag också när jag kommer att tänka på något pinsamt som hänt mig. Fast jag rodnar och suckar djupt, som att luften går ur mig.
Utöka citat
Senaste nytt: levande döda återvänder från graven
Ursprungligen postat av ctrlalttdc
Senaste nytt: levande döda återvänder från graven
Utöka citat
Va?
bara jag som drar ut toapappersrullen och karatechoppar den när man sitter på toa? Finner det väldigt roligt.
jag har en golfklubba på toan i det fall jag skulle behöva slå mig ut eller försvara mig mot en tjuv
Tipsar dig om att skaffa något kortare, en golfklubba är på tok för långt att svinga i close quarters!

Skaffa en designer pulverbrandsläckare. Snyggt, kan släcka bränder samt förblinda förövare!
Senast redigerad av mooltipahs den 14 april 2018 23:19.
Kanske är en wedge
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic