ÖvrigtOvärda saker

några ovärda saker jag kommer på på rak arm:när man borstar tänderna, och man råkar vara blöt om händerna så vatten rinner ner längs armen och in innanför skjortan/tröjan.när det regnar och samtidigt blåser så mycket att paraplyet vänder sig ut och in. att på tåg etc sitta bredvid den sortens människor som är helt förlorade om de inte får prata med någon. den sortens människor som kan ägna typ sjuttio minuter åt att ringa alla de känner. ännu värre är dock grupper (främst unga män) i senare tonåren, och att tvingas lyssna på deras (oftast) helt utvecklingsstörda konversationer.när man väntar besök av hantverkare i ens hem, och inte har fått ett exakt klockslag för när de ska dyka upp.när man mår illa för att man satt i sig för mycket snacks, och man känner sig som en vidrig, fet kossa.när mobiltelefontillverkare tycker att det är en bra idé att låta de sista procenten av batteriet slukas genom att meddela användaren, både med ljud, ljus och vibration, om att batterinivån är låg.
Citat från dödskobran
att på tåg etc sitta bredvid den sortens människor som är helt förlorade om de inte får prata med någon. den sortens människor som kan ägna typ sjuttio minuter åt att ringa alla de känner.
Utöka citat
Råkade ut för en sån idag, höll på att bli tokig. Dock pågick det bara under en halvtimmes resa men det kompenserades med att hon hade en unge (6 år kanske) som hon inte tog hand om så att ungen blev rastlös, jävlig och levde om istället.Lägger till att ha uppfuckad dygnsrytm på listan
när man väntar besök av hantverkare i ens hem, och inte har fått ett exakt klockslag för när de ska dyka upp
Utöka citat
This!!Rent allmänt hatar jag att bli tidslåst.
Gå upp vid 6, vara relativt taggad på att dra till plugget. "Dagens övning inställd."
Citat från finolino
Gå upp vid 6, vara relativt taggad på att dra till plugget. "Dagens övning inställd."
Utöka citat
Värsta jag hört typ

Folk som äter pizza/kebab i föreläsningssal
Citat från Freppi
Folk som äter pizza/kebab i föreläsningssal
Utöka citat
Huh? Hur är det ovärt?
Citat från Ram
Huh? Hur är det ovärt?
Utöka citat
Det låter när folk pysslar med maten. Speciellt exv. kebabrullar och kebab med bröd.Rätt störande på en föreläsning.Annars så har man alltid att det luktar mat och att man blir hungrig själv också. :P
trasig vinylnålhälla upp en mugg kaffe och glömma bort den, hitta den, smutta, kallt, eww.glömma bort att lägga undan sladdar när man har kanindisk.
Strömavbrott.
Citat från movado
hälla upp en mugg kaffe och glömma bort den, hitta den, smutta, kallt, eww.
Utöka citat
Händer mig varje dag på jobbet... Då har jag dessutom muggen framför mig hela tiden vilket gör det hela extra irriterande.
Citat från Trappski
Det låter när folk pysslar med maten. Speciellt exv. kebabrullar och kebab med bröd.
Rätt störande på en föreläsning.
Utöka citat
Ok det låter helt sjukt, men i föreläsningssal har jag ätit många gånger, måste ju ha tid och plats att gå igenom anteckningar!
när man upptäcker att mobilen har 5% batteri precis när man ska dra till tunnelbanan
telefon/greenpeace-människor på stan som ska störa en.
Citat från Multifaros
när man upptäcker att mobilen har 5% batteri precis när man ska dra till tunnelbanan
Utöka citat
Fast när man sätter på iPoden precis innan man drar ut och det står "Anslut till strömkälla".
Citat från josef
telefon/greenpeace-människor på stan som ska störa en.
Utöka citat
Säg alltid att du redan är medlem. Det säger jag. Till alla.
Citat från JENSER
Säg alltid att du redan är medlem.
Utöka citat
Sist körde jag med. "Jag vill inte ha med er att göra", Det fungerade också väldigt bra. Det var dessutom sant.
Citat från JENSER
Säg alltid att du redan är medlem. Det säger jag. Till alla.
Utöka citat
jag kör med "jag är inte intresserad". det fungerar smidigt mot alla sorters gatu-ohyra, oavsett om det är amnesty international eller telenor. en kompis brukar köra med "nej, jag hatar barn" när rädda barnen och liknande tigger pengar av henne på på stan. det fungerar sjukt bra.
Citat från dödskobran
"jag är inte intresserad"
Utöka citat
sa jag till någon mupp en gång. fick som svar: "vadå? gillar du inte miljön?" eller liknande. personen var jobbigt påhängsen. idag bara skakar jag på huvudet och säger bestämt nej tack när de flyger på en. brukar funka rätt bra.
Citat från dödskobran
när man väntar besök av hantverkare i ens hem, och inte har fått ett exakt klockslag för när de ska dyka upp.
Utöka citat
Hände mig just nu. Sjukt jävla drygt

En annan ovärd sak är att när hantverkarna är nere och jobbar vill man ju inte gå dit och störa. I mitt fall jobbar dem i köket och jag är hungrig! Vågar inte gå in dit och göra mig en macka helt random :(
Sjukt ovärt
Skriva ett mail till en och gå igenom massa saker för att sedan få "Ring mig. /P" som svar.

Vafan, tror han att jag är nån slags bög? :(
jag tycker en vänlig nick och ett "nej tack" brukar funka mot alla försäljare och dyl.. greenpeace och amnesty är ju dock jobbiga eftersom man får dåligt samvete eftersom man vet att de gör något gott. tele2 etc kan ju dö däremot
Folk som slår en signal, lägger på och sen väntar sig att man ska ringa upp. :D
Duger väl som Soma säger,palla vara på något annat sätt bara för att det finns folk som vill utföra sitt jobb. Inte så att ni har något bättre för er när ni går så ni hinner säga tack men nej tack.
Komma till föreläsningssal och ha fel anteckningsblock med sig.
Att missa bussen på nån sekund när nästa buss går om en timme
döp om tråden till sjukt ovärda saker, ovärda saker finns det ju hur många som helst av! att ändra adress till ... 9 C, när det ska vara ... 9 B är rätt ovärt f.ö.
När man behöver ta ut 100kr men bara har typ 95kr på kontot
Citat från Yiep
Utöka citat
När man behöver ha 250kr kontant fast har 299kr på kontot är drygare.
Citat från Yiep
Utöka citat
Du har en såndär bank som inte tillåter att du övertrassera alltså...
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic