ÖvrigtOvärda saker

Ursprungligen postat av kin
Det har aldrig blivit rätt? Kan inte minnas en endaste gång då det faktiskt fungerat som det ska.
Utöka citat
Tror ingen i Sverige någonsin fått ett paket levererat till dörren. Det är en nog en urban myth
Ursprungligen postat av Giffox
De skiter ju i det helt och hållet. Fan vad man skulle kunna konkurrera ut alla jävlar om man bara hade startkapital nog.
Utöka citat
Finns redan och de heter Budbee
Det är update dags igen då!

Styrelsen hade kommit överens, blir till att skicka en varning till boendet under oss på direkten. Dom var dessutom redan varse om att det "bodde" en herrans massa folk där på pappret. Och att herrn på kontraktet förmodligen inte bor där själv. 

MEN: lägenheten under är en hyresrätt som ej blev köpt när huset ombildades för många år sen. Jag hade helt uteslutit den möjligheten pga kan inte minnas att jag fått berättat för mig att det var någon hyresrätt kvar i just vår port (visste att det fanns några få i hela föreningen). 

Så varning skickas från föreningen nu i alla fall, får innerligt hoppas att det ger några resultat. Annars är det vräkning nästa som gäller folket under. 

Hann inte riktigt fylla ut alla detaljer kring det dock pga blev lite stressigt mot slutet. Bör man skicka ett mail till? Eller ba låta styrelsen sköta sitt jobb nu? 

Tack igen för alla tips osv!
Senast redigerad av kin den 15 maj 2018 22:56.
peak virgin swecuck på all ängslighet men skönt att det löste sig!
Är nog inte så mkt ängslighet som det är min rätt kraftiga dagliga ångest. Är annars inte särskilt konfrontations-skygg, men det här var fan knepigt och lite jobbigt att ta itu med tbh. 

Aa jävla skönt ifall det nu sker en bättring!
Ursprungligen postat av SjuavNio
peak virgin swecuck
Utöka citat
haha den här sammansättningen ord :') <3 

like utdelad!
Tänk hur fort det går att bli en sån där som försöker få socialfall vräkta
Ursprungligen postat av Jackie
Utöka citat
Haha min förhoppning är egentligen att dom bara chillar ner lite. Vill inte att någon hamnar på gatan eller står utan boende direkt. 

Att jag hoppats lite på en vräkning är nog mest för att jag skrivit i affekt. Nu i efterhand en aningens överdrivet såklart!
Senast redigerad av kin den 15 maj 2018 21:48.
Ursprungligen postat av Jackie
Utöka citat

Det är fortfarande brf:en som är hyresvärd?
Alltså, det är verkligen helt ok att hoppas på vräkning från ditt håll med tanke på hur dom beter sig. Det lär aldrig bli helt lugnt så länge dom bor kvar. I bästa fall kanske dom slutar spela hög musik om nätterna, men dom lär ju fortfarande helgsupa och vara högljudda på andra sätt.

Perfekt att dom bor i en hyresrätt ju. Måste vara betydligt enklare att vräka dom då väl?
Senast redigerad av Zeit2 den 16 maj 2018 06:46.
Ganska svårt att vräka någon i hyresrätt också men står de inte på kontraktet och den olovligen hyrs ut i andra hand så har man ju lite på fötterna
Senast redigerad av Boba den 15 maj 2018 22:40.
När man häller upp en kopp svart guld, tar 2 klunkar, blir akut bajsnödig och kaffet är ljummet när man är färdigbajsad.
Lifehack: ta med kaffet in på toa
Då kanske man får bajs i kaffet
Ursprungligen postat av Agitopop
Lifehack: ta med kaffet in på toa
Utöka citat
Tfw cant tell if serious.
Det var ett seriöst förslag som jag själv inte testat.
Åt vindaloo igår så nu står jag upp i köket och dricker mitt kalla kaffe pga kan inte sitta.
Ursprungligen postat av addek
När man häller upp en kopp svart guld, tar 2 klunkar, blir akut bajsnödig och kaffet är ljummet när man är färdigbajsad.
Utöka citat
Är du en sån dära 30-minutersbajsare eller vad??
Bergis en korg med Fantomen bredvid sitsen.
Ursprungligen postat av Lystrad
Är du en sån dära 30-minutersbajsare eller vad??
Utöka citat
njäe var väl en 7-minutersbajs kanske
Är vanligtvis en trettiosekundersbajsare, men idag var jag tvungen att sitta säkert tre, fyra minuter. Glömde mobilen också, så jag var tvungen att använda min fantasi för att fly verkligheten. Outhärdligt.
Senast redigerad av Agitopop den 19 maj 2018 14:28.
Hur gjorde du innan mobiler fanns då?
dasslektyr mannen
Då var ju verkligheten en annan. Man kunde stå och vänta på en buss i tjugo minuter genom att bara stå och stirra rätt ut i intet utan att det gjorde något, liksom.
Mobilen är väl anledningen att folk fastnar på dass i typ 30 minuter.
Det var bättre förr
Om man inte ska stressa i sig maten ska man väl inte stressa den ur sig heller..
In, sprut, ut.
Nu
Ursprungligen postat av Lystrad
Mobilen är väl anledningen att folk fastnar på dass i typ 30 minuter.
Utöka citat
Grabben, en hög med femti Kalle anka-tidningar fick vem som helst stt sitta kvar
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic