Film/tvComics

visst fanns det en tråd som behandlade comics förut? sökte men hittade den inte iaf, så det är väl på tiden att starta en ny.

läser just nu grant morrisons 'batman & robin'. vet inte om jag vill berätta vad den handlar om då den kanske spoilar för vissa, även om det egentligen är en rätt vida känd spoiler redan.

men hursom så skulle jag vilja veta ungefär i vilken ordning man bör läsa modern age-storyn (som verkar börja med batman: year one). i princip omöjligt att lyckas reda ut det hela genom wikipedia så jag hoppas någon av er vet. 

annars äre ba å diskutera vilka comics ni läser just nu, eller nyss har läst ut. själv har jag läst the invisibles #1 och chew #1 och #2 nyligen och tänker fortsätta på bägge. är även intresserad av att börja med swamp thing eller hell boy. någon kanske har några tips om hur man bör gå till väga där också?

läser witchblade. oftast tacky men emellanåt blir det riktigt spännande :D
håller på att läsa om preacher för tillfället. sjb.

gsy: jag har några volymer av hellboy i förrådet där hemma. langa adress så kan'ru få dem av mig.
äre skillnad mellan serier och comics??
Är det meningen att man ska säga comics nu, alltså? :)
nä vet inte om det är någon skillnad egentligen men med serietidningar tänker jag på kalle anka, seriealbum typ max andersson och comics dc/marvel-grejer. men WHATEVER liksom!

Citat från Mumfie
gsy: jag har några volymer av hellboy i förrådet där hemma. langa adress så kan'ru få dem av mig.
Utöka citat
nice! ja tack gärna!
Mhm.
Citat från GOD SPEED YOU
Utöka citat
Fuck you! I'm in om de är många, berädd att köpa dem!
Jag är helt jävla såld på Hellboy, så jävla synd de inte fortsatte att släppa Library Editions. :(Mina 3 här i alla fall. 
äh, jag har bara de fyra första albumen, otium. har ett ex av kingdom come också om nån är sugen.fattar inte varför det ej finns en fungerande bytestråd på detta forumet - vore ju guld värt! har råmycket böcker och dylikt som jag mer än gärna delar med mig av. sharing is caring, liksom.
fixa!!!
ja, det vore praktiskt. har också en massa böcker (mest facklitteratur) som bara ligger och skräpar.
ja, ska fanimig göra en bytestråd!! återkommer.edit: kuken, farsan är på semester och har kameran med sig. men ja, har en 30 titlar som jag kan tänka mig att skänka/byta. nån annan som vill fixa tråden under tiden?
Citat från GOD SPEED YOU

men hursom så skulle jag vilja veta ungefär i vilken ordning man bör läsa modern age-storyn (som verkar börja med batman: year one). i princip omöjligt att lyckas reda ut det hela genom wikipedia så jag hoppas någon av er vet.
Utöka citat
Beror ju på hur mycket du vill läsa. Dessutom är det ofta inte så jätteviktigt i vilken ordning man läser grejerna när det gäller trades. Ett tips på tre bra story arcs är: Knightfall, The Long Halloween och Dark Victory (åtminstone de två sistnämnda läses i den ordningen).De viktigaste böckerna precis innan Batman & Robin är : Batman & Son, The Black Glove och Batman R.I.P (och egentligen såklart Final Crisis, men den är nog jäkligt förvirrande att läsa om man inte har koll på DC-universumet)Angående Swamp Thing så finns det samlat i volymer. Börja med volym ett av Saga of the Swamp Thing (skrivet av Moore. Hans första grej inom amerikansk mainstream btw)Själv läser jag just nu med stor behållning Bone i samlad utgåva.
Citat från LaFayette
De viktigaste böckerna precis innan Batman & Robin är : Batman & Son, The Black Glove och Batman R.I.P (och egentligen såklart Final Crisis, men den är nog jäkligt förvirrande att läsa om man inte har koll på DC-universumet)
Utöka citat
mm tänkte köra igenom millers tre första böcker (year one, the dark knight returns och the dark knight strikes again), sen fortsätta på morrisons batman & robin (läst 1-10 än så länge). batman & son, black glove och batman rip hittar jag inte så fortsätter nog på the return of bruce wayne och sedan batman, inc. efter b&r.; 

men knightfall, the long halloween och dark victory ska jag kika närmre på. kanske är mer passande att läsa dom efter b&r; istället för the return of bruce wayne?
Det här intresset har dalat som bara den för mig men senaste köpta var:

Har inte hunnit läsa hela men blev besviken på att Milou heter Snowy.
Om vi fixar en bytestråk, se dock till att den inte är för bred, blir ofta för kaotiskt här då.
Citat från GOD SPEED YOU
year one, the dark knight returns och the dark knight strikes again
Utöka citat
dark knight strikes again är inte så bra i mitt tycke. De två andra är jävligt bra dock.

Citat från GOD SPEED YOU
men knightfall, the long halloween och dark victory ska jag kika närmre på. kanske är mer passande att läsa dom efter b&r; istället för the return of bruce wayne?
Utöka citat
Jag har inte läst return of bruce wayne. Jag skulle ju dock gissa att framför allt the long halloween är mer läsvärd.

Har inte hunnit läsa hela men blev besviken på att Milou heter Snowy.
Utöka citat
Hehe. Varför köpte du den inte på svenska?
Citat från LaFayette
Hehe. Varför köpte du den inte på svenska?
Utöka citat
Jag har absolut ingen aning. Fick för mig att den skulle vara bättre på engelska bara men har frågat mig samma sak nu i efterhand.
Long Halloween är sjukt bra, är nog min läderlappsfavvoKanske inte räknas som serie riktigt, men jag köpte Pirinens nya lilla samling, såklart bra
[url=
]
nice med en comics-tråd!year one, dark knight returns och bone har jag varit sugen på läsa länge. får göra slag i saken snart!
Nån som läst fortsättningen på Earth X? Värt?
Läser The Sandman just nu. Sjukt bra. Har en liten backlog av Batman och nån volym av Transmetropolitan att ta mig igenom för att sen leta upp resten av Transmetropolitan och Swamp Thing!
vilket(/vilka) arc behandlar bruce wayne och talia? hennes inställning till hela vigilantegrejen verkar rätt skruvad med tanke på omständigheterna, så det vore roligt att veta mer.
fick nyss hem  "the killing joke" från 88 & allan moore's: day of desctruction. fick båda för ynkliga 150 kr. Ser sjukt fram i mot alan moores tolkning av Jokern iaf.
Citat från GOD SPEED YOU
vilket(/vilka) arc behandlar bruce wayne och talia? hennes inställning till hela vigilantegrejen verkar rätt skruvad med tanke på omständigheterna, så det vore roligt att veta mer.
Utöka citat
Personligen vet jag inte riktigt. Det finns samling som heter Batman: Tales of the Demon som innehåller en del bra historier med Ra's och Talia. Detta är dock bronze age-grejer.
Citat från Shiver
Nån som läst fortsättningen på Earth X? Värt?
Utöka citat
Tyckte du att Earth X var bra så tycker jag definitivt att du ska läsa fortsättningen.Sen kan jag bara rekommendera Northlanders, har själv dock bara läst de 4 första numren men än så länge håller den en jävligt hög nivå
Sträckläste Watchmen för några dagar sen och den var precis så bra som folk påstod. Så himla snygg och välskriven! Funderar på att köpa V för Vendetta också, är den någorlunda lika bra?Just nu läser jag iaf Transmetropolitan vol 3. Fina grejer.
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic