ÖvrigtHäftiga djur

Haha va gullig
som om en kanin blivit med skal och den där hudsjukdomen i tronspelet
Supersöt!!
@Kaithen eller någon annan som vet
Såg en dokumentär om korall där det påstods att en individ består av en samling polyper medan det på wiki, så som jag tolkar det, står att varje enskild polyp är ett djur. Hur ligger det till eg?
Senast redigerad av Boba den 24 juli 2017 20:47.
Ursprungligen postat av Boba
Såg en dokumentär om korall där det påstods att en individ består av en samling polyper medan det på wiki, så som jag tolkar det, står att varje enskild polyp är ett djur. Hur ligger det till eg?
Utöka citat
Ordet polyp syftar nässeldjur som sitter fast, till skillnad från en medusa, som simmar fritt. Som svar på din fråga så är en polyp bara en organism, ja, men polyper kan föröka sig utan att bryta sig loss från den gamla organismen och då bildas kolonier. Jag skulle nog inte kalla en koloni av polyper för en polyp dock.

Även vissa medusor kan bestå av många organismer som tillsammans bildar en kolonial organism, t.ex. blåsmanet:
Ballt! Tack för svaret, koraller är sjukt fascinerande imo
Senast redigerad av Boba den 25 juli 2017 09:54.
Ursprungligen postat av Kaithen
Även vissa medusor kan bestå av många organismer som tillsammans bildar en kolonial organism, t.ex. blåsmanet:
Utöka citat
Innehåller inte typ alla maneter några slags alger?
Ursprungligen postat av de_leon
Innehåller inte typ alla maneter några slags alger?
Utöka citat
Många nässeldjur bär alger, ja, men jag vet inte i vilken utsträckning. Eftersom många av nässeldjur fortfarande är okända för vetenskapen, så är det svårt att säga att alla har det. Alger är ett samlingsbegrepp för små, fotosyntetiserande organismer och symbios mellan djur och dem är väldigt vanligt.
Ursprungligen postat av Sheik
Utöka citat
Stackars djur som måste sova i det jävla oväsendet.
Ursprungligen postat av sajv4H
Stackars djur som måste sova i det jävla oväsendet.
Utöka citat
Kolla den här istället!

Hahaha jag dog när han började stampa runder xD
Senast redigerad av mooltipahs den 19 augusti 2017 16:58.
Ursprungligen postat av mooltipahs
Kolla den här istället!

Hahaha jag dog när han började stampa runder xD
Utöka citat
Hahah såg den igår, skrattade gott!!!!
Ljudet från hans stampande är så gulligt :)
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic