SamhälleGenustråd

"Enligt uppgift till Expressen har en populär kvinnlig programledare på Sveriges Radio sjukskrivit sig från sitt arbete i samband med en internutredning som företaget har initier"

Ok men är hon sjuk på riktigt lr blev de bara segt att gå till jobbet?!
https://www.expressen.se/noje/sr-pro...for-overgrepp/

EDIT: Jag kanske läste fel eller så har nått redigerats men nu står det "Expressen har pratat med en dem som uppger sig ha blivit utsatt av programledaren. Händelsen skedde under inspelningen av ett populärt nöjesprogram för SVT under sent 90-tal, där personen och programledaren medverkade."

Så lär väl begränsa tänkbara personer rätt rejält.

Jag trodde först på Lotta Bromé men dålig på vad hon hade för program under 90-talet
Senast redigerad av Moopey den 7 november 2017 16:45.
Efter mer googling så ledde hon ju "Skåpet" på SVT under 90-talet. Sen har ju andra tidningar sagt "folkkär programledare" så är väl typ bara Bromé det kan handla om.
Ursprungligen postat av Moopey
https://www.expressen.se/noje/sr-pro...for-overgrepp/

EDIT: Jag kanske läste fel eller så har nått redigerats men nu står det "Expressen har pratat med en dem som uppger sig ha blivit utsatt av programledaren. Händelsen skedde under inspelningen av ett populärt nöjesprogram för SVT under sent 90-tal, där personen och programledaren medverkade."

Så lär väl begränsa tänkbara personer rätt rejält.

Jag trodde först på Lotta Bromé men dålig på vad hon hade för program under 90-talet
Utöka citat
Jeez, vill inte låta fördomsfull men hon ser väldigt bufflig ut så jag är inte direkt förvånad att hon även gör sånt här.
https://www.dn.se/kultur-noje/studen...-trakasserier/

"En manlig anställd ska nattetid ha skickat sexistiska sms till flera kvinnliga elever. Mannen ska, enligt flera uppgiftslämnare till DN, ofta vara berusad tillsammans med studenterna och frekvent kommentera kvinnliga studenters utseende. En kvinna berättar att mannen vid ett par tillfällen kommit fram och visat bilder på lättklädda tjejer som han säger sig vilja gå på dejt med."

Mina kvinnliga vänner som har gått på Medieinstitutet har berättat så många historier om den här pajasen LEL. Vet exakt vem det är bara baserat på det här citatet.
In b4 någon anser att det gått för långt lel. Nån som har lust att screenshotta hela artikeln?
Ursprungligen postat av Jackie
In b4 någon anser att det gått för långt lel. Nån som har lust att screenshotta hela artikeln?
Utöka citat

Blev inte så bra.

NÅJA
Senast redigerad av JFG den 14 november 2017 18:21.

fixa bettre kveletet
Senast redigerad av Laserdisc den 14 november 2017 18:30.
Ursprungligen postat av JFG

Blev inte så bra.

NÅJA
Utöka citat
Ursprungligen postat av Laserdisc

fixa bettre kveletet
Utöka citat
Tack boys. Hrm, minst sagt problematiska upplevelser de vittnar om. "Du kan låtsas spilla lite kaffe" framför de amerikanska kollegorna får 5/5 i lobotomerad Mad Men-kultur.
Vidriga jävla värld.
Fan va vidrigt
Dra ned avokadosarnas löner till sjuksköterske/polisnivå så lär den typen av vidrigheter minskas med 50%. Dra ned lönen med en 100% och yrket upphör att existera😎👍
att ingen tagit upp #fittgate
Vilken jävla kuk han är ändå, den där Mikael. No offence grabbar.
förminska inte könsordsattackens offer, tack
Appen "makeapp" gör kvinnor tydligen rasande just nu.
Ursprungligen postat av Zeit2
Vilken jävla kuk han är ändå, den där Mikael. No offence grabbar.
Utöka citat
Då borde han ju gilla fittor? Knepigt, det här..
Ursprungligen postat av de_leon
Då borde han ju gilla fittor? Knepigt, det här..
Utöka citat
härligt heteronormativ du är
Att vara hetero är ju normen så vad är felet?
Ursprungligen postat av rhymez
Att vara hetero är ju normen så vad är felet?
Utöka citat
dumt att anta att alla kukar gillar fitta. din gillar ju t.ex inget alls
drev ju bara pga artikelns slutsats att Lustig är en kvinnohatare.
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic