SamhälleGenustråd

Så en man som säger åt kvinnor vad de gör för fel och att män inte kan ändra på sig, så kvinnor måste göra det åt dem? Tell me something new.
Men asså Heberlein är ju lika bränd i skallen som de hon opponerar sig emot. Klart som fan det blir skevt för en pojke om denne växer upp med nån form av internaliserad skam. Att dock på nått sätt utgå ifrån den värsta fringe av extremfeminister och sen låtsas som att det är de factor så ALLA som kallar sig för feminister har samma (extrema) åsikter är inte bara barnsligt, det är oärligt och jag får ändå anta att Heberlein egentligen inte är riktigt så pantad. Typ ingen av de stora organisationerna/debattörerna eller end F! förespråkar en här formen av feminism.

Sen är argumentet öht jävligt lel för det är exakt det här vi gör med flickor. Pendeln har knappast slagit över, den har kanske i något mindre utsträckning slutat slå ner kvinnor och i viss mån gjort det svårare för män/pojkar och folk (inkl Heberlein tydligen) är sjuuuuuukt skakiga. 

Förnekar absolut inte att det finns en grej av manshatande feminister som är extrema men det är knappast en betydande maktfaktor i svensk politik mer än ett slagträ och nånting som verklighetens folk™ älskar att bli kränkta av.
Nu kanske jag inte kan min Heberlein så bra, men jag tycker att "buhuuu manshatar-femejister"-gnäll är sjukt ointressant och de har precis som du säger inte alls någon hegemonisk roll. Däremot har vi inte en ens tillstymmelse till debatt som tar itu med problemen som omgärdar män från ett perspektiv som män faktiskt skulle förstå utan att kastrera sig och svära ed på feministbibeln (vilket också bara är sjukt suspekt, lex Aftonbladet).

Ursprungligen postat av ormish
Men asså Heberlein är ju lika bränd i skallen som de hon opponerar sig emot. Klart som fan det blir skevt för en pojke om denne växer upp med nån form av internaliserad skam. Att dock på nått sätt utgå ifrån den värsta fringe av extremfeminister och sen låtsas som att det är de factor så ALLA som kallar sig för feminister har samma (extrema) åsikter är inte bara barnsligt, det är oärligt och jag får ändå anta att Heberlein egentligen inte är riktigt så pantad. Typ ingen av de stora organisationerna/debattörerna eller end F! förespråkar en här formen av feminism.
Utöka citat
Whatever, är väl inte direkt ovanligt att folk trycker i lite extra ang ALLA män eller ALLA manshatande feminister. Ibland är det enkom patetiskt men här fanns det poänger även om hon skruvar för effekt.

Sen är argumentet öht jävligt lel för det är exakt det här vi gör med flickor. Pendeln har knappast slagit över, den har kanske i något mindre utsträckning slutat slå ner kvinnor och i viss mån gjort det svårare för män/pojkar och folk (inkl Heberlein tydligen) är sjuuuuuukt skakiga. 
Utöka citat
Du tänker endast på skambeläggandet nu eller? För ja det drabbar kvinnor mycket mycket hårdare. Men ang det andra så är det ju som sagt ingen jävla tävling. Sociala samhällsproblem som våld, alkoholism och självmord skulle kunna sjunka dramatiskt om folk som du inte försökte tysta så fort någon lyfter den krisande mansbilden.
Så ni håller typ med varandra?
 eller end F! förespråkar en här formen av feminism.
Utöka citat
hahahaha good one
@Jackie och @ormish var skriver Heberlein om manshatar-feminister? Har hon redigerat sin artikel eller
är ni ute och fäktar mot väderkvarnar?
Ursprungligen postat av Tuvan
@Jackie och @ormish var skriver Heberlein om manshatar-feminister? Har hon redigerat sin artikel eller
är ni ute och fäktar mot väderkvarnar?
Utöka citat
Har ingen aning om vad du snackar om här för det har jag aldrig påstått.
@Jackie Ok då missförstod jag vad du menade med 
Ursprungligen postat av Jackie
Nu kanske jag inte kan min Heberlein så bra, men jag tycker att "buhuuu manshatar-femejister"-gnäll är sjukt ointressant och de har precis som du säger inte alls någon hegemonisk roll.
Utöka citat

, men du kanske bara svarade på vad ormish skrev?
Ursprungligen postat av Jackie
Nu kanske jag inte kan min Heberlein så bra, men jag tycker att "buhuuu manshatar-femejister"-gnäll är sjukt ointressant och de har precis som du säger inte alls någon hegemonisk roll. 
Utöka citat
Här menade jag alltså att jag inte direkt brukar läsa henne. Avsikten var inte att säga att hon håller på så i hela texten utan mer ett erkännande för ormens ståndpunkt rent generellt. Ville hitta lite common ground för en diskussion fastän jag eg inte håller med om ormens approach till jämställdhet. 
Ursprungligen postat av Tuvan
@Jackie Ok då missförstod jag vad du menade med 

, men du kanske bara svarade på vad ormish skrev?
Utöka citat

Ja precis. Lite otydligt såg jag nu!
Så ni bara babblar?

det här är din riktiga inre gnagare
Ursprungligen postat av Giffox
hahahaha good one
Utöka citat
Och det här vet du för att din tjej (fru?) är med va?
Nej, pga. deras partiprogram och partiledare.
@Giffox men visst har du sagt att hon är fett F!?
Ska rösta på F!.
giffox fru är facist väl
Nä. Hon är alltigenom vettig.
fascist != vettig då??
Jag har hört och sett vad han och hans kollega skriver till unga snygga tjejer (läs mina närmaste vänner) och det består bla i desperata sexuella anspelningar och höhö-inviter via smicker. Det gick väl och komma undan med det och få några ligg för 18 år sedan men det är nog väldigt okul nu när gubbarna börjar närma sig 50 och tror att de fortfarande är nere med kidsen.
finns det en för far & son?
sjukt det vore om frej larsson och simon gärdenfors hade sådana tischor på sig
Finns galen far-tischan i vuxen herrstorlek?
Ursprungligen postat av peach
sjukt det vore om frej larsson och simon gärdenfors hade sådana tischor på sig
Utöka citat
fick googla dessa två gubbar, fan va out of touch man e
Ursprungligen postat av jsf
fick googla dessa två gubbar, fan va out of touch man e
Utöka citat
Absolut myt på den
Är 100% seriös
Tycker inte du ska gå ut med sånt offentligt.
Fuck nu gjorde jag bort mig som vanligt
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic