ÖvrigtJobb-tråden

Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kan hjälpa varandra inom arbetsmarknaden.

Typ utforma CV och personligt brev, vad ska man ha med/vad ska man skippa. Någon kanske känner någon som känner någon som känner någon som kan hook up med jobb. Vi är trots allt en enda stor familj här på Playing, och man ska hjälpa sina medmänniskor.

Själv väntar jag på besked från ett jobb jag sökte förra veckan. Håll tummarna!

Senast redigerad av Pressansvarig den 17 september 2014 10:37.
haha så uppade jag cv-tråden precis <3
Nu måste Billy ge dig stryk.
Sökte precis ett jobb i Västerås. Håll tummarna, pojkar!
Har fortfarande ingen aning om vad jag vill bli eller göra trots snart 30.

Citat från Chaz
Sökte precis ett jobb i Västerås. Håll tummarna, pojkar!
Utöka citat
vad för någge?
Citat från Sheik_17
Har fortfarande ingen aning om vad jag vill bli eller göra trots snart 30.
Utöka citat
gör nåt. under tiden
Citat från Sheik_17
vad för någge?
Utöka citat
Väntar ett tag med att skriva det. Håll tummarna och be sålänge! ;)
Åhhh guuuuud :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Någon som ska på Elmiamässan i nästa vecka? Sub-Contractor
Vad är bästa sättet att söka jobb? Arbetsförmedlingens hemsida? Åka till arbetsförmedlingen? Dela ut cv på stan?
Chaz, satsade inte du på karriär i militären?
Nej, jag jobbade där ett tag men nu pluggar jag igen och vill ha ett extrajobb.
kolla med diverse bemanningsföretag för studenter: manpower student, academic work osv osv
Ska kolla där också. Tack!
kolla jobbsajter också. typ monster.
Tack! Sökte ett jobb på Monster.
Kolla komet
Be till Gud.
Vill bara önska er lycka till i jobbletandet! Go get em! :)Jag har jobb som jag är tjänstledig från pga. plugg.Om ni inte får nåt jobb är mitt tips som följande:Börja plugga !
Citat från Box
Om ni inte får nåt jobb är mitt tips som följande:Börja plugga !
Utöka citat
Jo, men då gäller det ju att hitta någonting man vill plugga också. Att plugga för att plugga är bland de mer korkade sakerna man kan göra.För plugg krävs engagemang och tålamod, så om du inte känner för ditt plugg, så kommer det antagligen gå i botten.
De flesta är väl intresserade av något.
Jag pluggade lite psykologi när jag jobbat ett tag. Blev en bra break och sen fick jag reda på vad jag inte ville syssla med :)
Citat från Otium
Att plugga för att plugga är bland de mer korkade sakerna man kan göra.
För plugg krävs engagemang och tålamod, så om du inte känner för ditt plugg, så kommer det antagligen gå i botten.
Utöka citat
Gör jag atm, går helt ok. Ganska tråkigt men bättre än att vara arbetslös.

Citat från Box
Om ni inte får nåt jobb är mitt tips som följande:
Börja plugga !
Utöka citat
Att plugga var det bästa valet jag gjort i mitt liv, typ. Det var jobbiga år, men sjukt värt idag.
Citat från sophrosyne
sophrosyne
Utöka citat
lol

heja boxxy!
Alltså, det är ju helt jävla omöjligt att få jobb. Det finns en pub här i Västerås som är typ desperata efter extraanställda och en heltidare. Min flickvän jobbade där tidigare och nu tjatar de på henne att komma tillbaka. Jag sa att jag söker jobb.

"Har du någon erfarenhet av att hälla upp öl och bära tallrikar?"
"Ehh, nej."
"Nej, tyvärr. Då går det inte"

Men vafan, jag vet väl hur man bär en jävla tallrik. Jag har praktiskt taget ingen arbetslivserfarenhet, så jag kommer ju aldrig få något. Dra åt helvete, världen.
känner lite samma! även fast jag nu inte söker jobb så får jag nyhetsbrev etc och det är fan helt dött typ. känner verkligen för alla som är arbetslösa. plugga känns ju helt värdelöst också med tanke på kostnaderna.
du är lat
nej jag vet heller inte vad fan man ska göra. allt är eller blir bara fel. man är inte värd nåt osv.orkar inte söka jobb heller,   vill bara inte.
jag har verkligen ingen aning vad jag ska göra. vill inte plugga, vill inte söka jobb.
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic