ÖvrigtJobb-tråden

Ursprungligen postat av jsf
Va är der för bolag?
Utöka citat
Das is
VÅR EXPERTIS
Vi är ett internationellt konsult- och ingenjörsföretag som levererar strategisk rådgivning och tjänster inom
energi, industri och infrastruktur
Utöka citat
Dvs sitta vid datorn och slösurfa Playan ;)
Ursprungligen postat av multifaros
wäääää vet inte om jag ska tacka ja eller nej till ett speljobb i januari;
Nils Landgren (en av världens kändaste jazztrombonister) ska ge en konsert med norrlandsoperans orkester. Att sitta i orkestern och spela efter noter är jag ju helt chill med men nu ringde de och frågade om jag vill va i rytm-sektionen dvs "Nisses band" typ, och spela jazzbas. Det är typ halvt utan spikade noter dvs som vanligt i jazz att man bara får ackorden och går lös. Många delar kommer liksom bara vara jag, piano, trummor och Nils Landgren.

Det är helt orimligt att de frågar mig, han spelar ju vanligtvis med svinstora jazzbasister liksom. så antingen blir det the gig of my life eller så gör jag bort mig totalt. Jag vet att jag "klarar det" men vill helst känna mig heeelt säker på grejerna i såna där sammanhang och detta är helt utanför min comfort zone.

Måste bestämma mig snart :S the angst

Utöka citat
nailed it tbh
fint!

och grattis till jobbet @rhymez, det är ett mkt sympatiskt och viktigt yrke.
nailed it tbh
Utöka citat
Kan man se ditt whiplash-moment nånstans?
Ursprungligen postat av Box
Kan man se ditt whiplash-moment nånstans?
Utöka citat
inte vad jag vet :(
har sökt till lite first line/helpdesk skit

något att tänka på? verkar som alla vill ha "erfarenhet"? Vill de inte bara att man ska vara någorlunda datakunnig?
Senast redigerad av rhymez den 17 januari 2018 21:59.
Att tycka om problemlösning hjälper. Om du vill vara kvar och utvecklas inom helpdesken så är ett uns av tålamod behjälpligt med
fyfan va jag hatar bemanning/HR-sfären...

MÅNGA BOLLAR I LUFTEN
När man får ett samtal från operan vid morgonkaffet att genrep med publik började för 4 min sen och jag ska sitta och spela :(
Senast redigerad av multifaros den 18 januari 2018 18:39.
Skickar ni snigelpost på operan lr
När man får ett samtal från operan vid morgonkaffet att genrep med publik började för 4 min sen och jag ska sitta och spela :(
Utöka citat
Fan vilken dålig magkänsla jag fick av det här inlägget. Är du körd inom branschen nu?
Utöka citat
:(
äh nåt liknande händer alla förr eller senare. det var ingen katastrof, gled in och satte mig 30 min in i första akten. kollegorna var snälla mot mig, är mest arg på mig själv
skönt att det löste sig. men varför drack du morronkaffe kl 15?

mvh
gick upp å träna kl 6 innan jobbet
Ursprungligen postat av Jackie

Utöka citat
Tyder på mycket bra karaktär!
Ursprungligen postat av Jackie
skönt att det löste sig. men varför drack du morronkaffe kl 15?

mvh
Utöka citat

genrepet var kl 11!
Varför drack du kaffe kl 11, när du kunde gått upp vid 6 för att träna, som Jackie?
Ursprungligen postat av Pressansvarig
Tyder på mycket bra karaktär!
Utöka citat
Tack! Rätt skönt att lämna studentsunket bakom sig lel

aha, lite osolidariskt att ingen hörde av sig förrän det började @multifaros ?
Senast redigerad av Jackie den 18 januari 2018 17:29.
Meriterande 

Doktorsexamen

Ursprungligen postat av rhymez
fyfan va jag hatar bemanning/HR-sfären...
Utöka citat

Först vare säljare, nu när jag bytt jobb ska du hata på d å :(
Befogat imeho
Ursprungligen postat av Trocadero

Först vare säljare, nu när jag bytt jobb ska du hata på d å :(
Utöka citat

De har bara en tendens att vara så high on life och rata folk som inte är det eller sitta med mycket makt och vägra släppa in folk.

Fått några avslag idag på pisslätta arbetsuppgifter, jippewöw. Bara att ta mer kål på själen och fortsätta.
Ursprungligen postat av rhymez

De har bara en tendens att vara så high on life och rata folk som inte är det eller sitta med mycket makt och vägra släppa in folk.

Fått några avslag idag på pisslätta arbetsuppgifter, jippewöw. Bara att ta mer kål på själen och fortsätta.
Utöka citat

Tråkigt när det känns så, jag jobbar dock inte med att läsa CVn eller rata folk just nu. Bara bemannar redan anställda och fixar när någon är sjuk osv. 
Och förstår att det kan kännas så, men de har ju ett ansvar till sina kunder eller åt sin chef att bemanna den de tror kommer prestera bäst. 

Men som de andra säger ska du inte ta åt dig av ett nej, speciellt inte när du söker jobb, bah fortsätta att söka och aldrig anta att du ska få ett jobb. Utan sök hur många som helst samtidigt. Samt skicka in ditt CV till olika bemanningsföretag om du bah vill ha nå. 

Om du vill kan du skicka ditt CV och personliga brev till mig så kan jag kika på det i helgen. Gäller ju bara att sälja in sig själv, även om en inte har erfarenhet. Visa på varför man skulle kunna göra det de ber av en. 
Är verkligen ingen expert inom detta, men tycker att jag lyckats rätt bra med mitt samt att jag faktiskt ska sitta på andra sidan någon gång i framtiden.
Var på lunchmöte med min chef från förra jobbet, för de är intresserade av att ta tillbaka mig. Gick bra och så, fast var kallprat 90% av tiden. 
Några dagar senare ringde hen mig och undrade vad jag tyckte och om min lön och vad jag har för löneanspråk om jag skulle vilja tillbaka till dem.
Uppgav en summa på vad jag tycker är rimligt, hen blev chockad och kunde knappt prata lel. Hen skulle höra av sig om hur det blir men har inte hört av sig på en vecka nu.
Borde jag höra av mig och kolla hur det blir eller är det bättre att avvakta och vänta på att hen ringer istället?
Om du är beredd att gå tillbaka till dom för en lägre lön än du uppgav till hen kan du ju höra av dig. Annars hade jag avvaktat.
Hm ok, får väl avvakta tills vidare.
Ursprungligen postat av Mohammedius
Var på lunchmöte med min chef från förra jobbet, för de är intresserade av att ta tillbaka mig. Gick bra och så, fast var kallprat 90% av tiden. 
Några dagar senare ringde hen mig och undrade vad jag tyckte och om min lön och vad jag har för löneanspråk om jag skulle vilja tillbaka till dem.
Uppgav en summa på vad jag tycker är rimligt, hen blev chockad och kunde knappt prata lel. Hen skulle höra av sig om hur det blir men har inte hört av sig på en vecka nu.
Borde jag höra av mig och kolla hur det blir eller är det bättre att avvakta och vänta på att hen ringer istället?
Utöka citat
Hur många procent högre var summan jämfört med vad du hade i lön när du slutade där?
Vad var summan och vad var det för jobb?
Jämfört med när jag slutade 50,8%.
Jämfört med där jag jobbar nu, 27,6%
Hen hade "tänkt sig" 10% mer än vad jag har nu.
@JFG 

Samma typ av jobb som jag har nu, men högre befattning än då jag slutade.
@ananda
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic