ÖvrigtFilosofi

ny tråd, vill och orkar inte dra upp en gammal och misslyckad. hoppas och antar att både fotfolket och herr mod samtycker till det beslutet. :)))))))) 

jag är intresserad av att diskutera internalism-externalism i praktiskt förnuft, donald davidson i allmänhet (främst anomal monism och sanningsvärdessemantik, dock), personlig identitet, det mesta inom politisk filosofi och valda go'bitar ur de kontinentala traditionerna. så, vi kan väl börja någonstans där, om inte nu någon är värsta taggad på något helt annat. 

ursäkta de absolut fruktansvärda översättningarna. 

om inte jlm är bannad kan han ju lägga fram sin syn på det postmoderna samhället för agitopop. det vore ett rätt härligt spektakel, kan jag tycka. 
jag borde kanske göra detsamma, med tanke på att nämnde agge ju avfärdade min syn på senkapitalistisk kultur som typ bullshit, utan att ha hört mer än att jag tycker att den bör "förintas" (obs ironisk ton i ordvalet). men, jag är övertygad om att jag bäst lägger fram mina åsikter i en dialog.

jag tycker att vi alla ska ta varandra i hand och göra något åt debattklimatet, för att därefter förkovra oss i intressant teoretisk litteratur. utveckla våra konceptuella ramverk, lära oss svåra ord.
vad är filosofi?

den stora frågan.
Citat från Messi10000
agge ju avfärdade min syn på senkapitalistisk kultur som typ bullshit
Utöka citat
revitaliseringen av agges för några år sedan bedarrande digitala karriär ligger i kausal förbindelse till aspekter hos senkapitalistisk kultur -- utan dessa hade han inte varit en respektabel opinionsbildare, twitterflödets gore vidal, och serotoninfyrverkerierna som avfyras varje onsdag då ett nytt avsnitt av new girl läckt uteblivit, så ur hans perspektiv sågs gissningsvis din syn mer som ett påhopp än ett klarläggande av personliga observationer, även om det givetvis kan vara bådadera.
nån som har länk till någonting av kant på svenska?
han är bra när man ska öva på att göra röster.
Dödens totala irrelevans + medvetandes natur + cryonics + kloning + uploading
måste man aktivt göra bra saker för att vara en god människa eller är man en god människa pga värderingar man bär på osv... hur funkar de?
om du inte gör "goda" saker så bär inte dina goda värderingar någon tyngd alls
Beror på dina moraliska argument. Vad är "bra saker"? Varför är folk som inte gör dom här sakerna "onda människor"? Etc
Ursprungligen postat av jsf
om du inte gör "goda" saker så bär inte dina goda värderingar någon tyngd alls
Utöka citat
This
tunga, tunga frågor.
spelar hycklarens ord ingen roll...? eller gör de att hens handlingar blir värre...?
Ursprungligen postat av Laserdisc
spelar hycklarens ord ingen roll...? eller gör de att hens handlingar blir värre...?
Utöka citat
Spelar ingen roll.
Ursprungligen postat av Laserdisc
Utöka citat
klart man kan hyckla lite, vore omänskligt att inte hyckla. gäller dock att hålla det på en lagom nivå
Om ett träd faller i skogen och ingen är där att höra det, gör det då ett ljud?
mind = bl0wn
Vem fällde trädet?
Ser att tråden håller genomgående hög kvalité, sen 2013.
Ursprungligen postat av Kaithen
Ser att tråden håller genomgående hög kvalité, sen 2013.
Utöka citat
Väldigt filosofisk betraktelse
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic