ÖvrigtTråden för självömkan, veklagan

här skriver vi om det som vore taktlöst och oförskämt att uppmärksamma annorstädes.
kom igen va inte blyga

tycker vi har blivit ganska tighta här i cyber space
börja du = )
det gamla vanliga schizotypa dilemmat: varken tåla folk eller ensamhet...
Citat från Tvärsnitt
det gamla vanliga schizotypa dilemmat: varken tåla folk eller ensamhet...
Utöka citat
Känner du dig ensam av att konversera via internet/telefon också, eller blir det något "lagom"? 

Jag har själv känt mig mer avtrubbad och apatisk sen förra sommaren. Får inte samma kick av kultur, att träffa folk utanför min vänkrets och ointresserad av mig själv. En rätt jobbig kombination då jag känner att några drag går åt fel håll men kan inte sätta fingret på vad, dålig självkännedom. Kanske inte ens är så allvarligt som jag får för mig men förändringen skrämmer mig lite. Tror jag blir lite dummare för varje dag som går.
Citat från SNV
Känner du dig ensam av att konversera via internet/telefon också, eller blir det något "lagom"?
Utöka citat
det är trevligt med internet, men leder ingenstans.

undrar när den där personen som jag endast hypotetiskt törs anta gillar mig (humblebrag) ska inse att det henom ev. uppfattar som god konversationsförmåga och personligt djup egentligen bara är quirk och förbannad dikt...ingenting är det bästa jag kan göra, alltid. 

vill inte tränga mig på och tycker att initiativet är upp till henom eftersom henom enligt min uppfattning är ganska många fler av tio än vad jag är, och min attraktion till henom således är ett självklart faktum. samtidigt förstår jag hur själviskt och fegt (och simplistiskt) detta tänk är.
Citat från Tvärsnitt
vill inte tränga mig på och tycker att initiativet är upp till henom eftersom henom enligt min uppfattning är ganska många fler av tio än vad jag är, och min attraktion till henom således är ett självklart faktum. samtidigt förstår jag hur själviskt och fegt (och simplistiskt) detta tänk är.
Utöka citat
finns väl tyvärr inte så mycket mer här än bagöre.bildformat, men det vet du som sagt redan. 

Citat från Tvärsnitt
(humblebrag)
Utöka citat
:)

Citat från Tvärsnitt
henom ev. uppfattar som god konversationsförmåga och personligt djup egentligen bara är quirk och förbannad dikt...
Utöka citat
Detta är väl två egenskaper du värderar högt, är ens värt att eftersträva en relation då? 

mitt problem är att jag aldrig riktigt har fått den där kicken av kultur och därför inte kan relatera till särskilt-mycket-alls av det ni andra sysslar medjag förstår dock att jag tjänar på att försöka lite och ibland är det sköntmest känner jag mig trött och fragmentarisk och att det är kört eftersom jag skolkade i skolan och inte bryr mig om invandringen
Citat från SNV
finns väl tyvärr inte så mycket mer här än bagöre.bildformat, men det vet du som sagt redan.
Utöka citat
ja den enda risken är väl att man blir avvisad. tror inte henom kommer skratta mig i fejjan iaf.

Citat från SNV
Detta är väl två egenskaper du värderar högt, är ens värt att eftersträva en relation då?
Utöka citat
menar att hon uppfattar det hos mig... jag tycker åas hon är bra på det. så för min del är det inget problem.
vet inte vad jag värderar.vilken sjukt bra bild du hade där
Citat från Tvärsnitt
menar att hon uppfattar det hos mig... jag tycker hon är bra på det.
Utöka citat
Jaha okej. Jag tycker du har fel om dig själv då =)

ja den enda risken är väl att man blir avvisad.
Utöka citat
precis, och då är det bara att vänta på nästa spårvagn. ha d gött /glenn
Citat från apslt
mitt problem är att jag aldrig riktigt har fått den där kicken av kultur och därför inte kan relatera till särskilt-mycket-alls av det ni andra sysslar med
Utöka citat
är du säker?

tror du har bättre kulturell finkänsla än majoriteten... 

Citat från SNV
Jaha okej. Jag tycker du har fel om dig själv då =)
Utöka citat
jag är ju obv duktig på att fiska efter komplimanger som jag ändå inte kan ta åt mig.

kanske kan slå mynt på't.
fyfan rökat slut, började självömka, men grävde runt lite i byrålådan o se på fan de blev en fet till slut
Citat från nneG
fyfan rökat slut, började självömka, men grävde runt lite i byrålådan o se på fan de blev en fet till slut
Utöka citat
den fete trumfar angsten
Slutet gott allting gott

Godnart
Citat från Tvärsnitt

tror du har bättre kulturell finkänsla än majoriteten...
Utöka citat
jag är dunkelt medveten om det*.* den möjligheten
läste edit först nu

Citat från SNV
Jag har själv känt mig mer avtrubbad och apatisk sen förra sommaren. Får inte samma kick av kultur, att träffa folk utanför min vänkrets och ointresserad av mig själv. En rätt jobbig kombination då jag känner att några drag går åt fel håll men kan inte sätta fingret på vad, dålig självkännedom. Kanske inte ens är så allvarligt som jag får för mig men förändringen skrämmer mig lite. Tror jag blir lite dummare för varje dag som går.
Utöka citat
yup, dat feelzdepp?
träffade kille, blev äntligen kär, fick dissen.

DETTA KÄNNS BEKANT
nu e ja inte ens hög längre, bara bakfull ååååååh
Genny ditt smoky känns så destruktivt :((

(tänkte skriva att det va pretto-tråden mne hoppar d! )
hypokondrin alltså, så -EV men ändå så fortsätter mindtricksen wtf
Box: mm pretto med en gnutta introspektion...

tack för att du bekräftar ens farhågor om världen som en kall hård plats där "man up" är den enda lösningen.
Citat från Tvärsnitt
Box: mm pretto med en gnutta introspektion...
Utöka citat
tvärtom! däremot kan det lätt bli pretto när ens tankar ska komma ut i ord eller skrift. skrev ju även att jag trodde det skulle bli pretto-tråden men att det faktiskt inte är det :)

Fö. så tycker jag du suger nu eftersom SNV:s bagörejpg-inlägg är ett sk. "man up"-inlägg men det fick ju passera ditt kränkt-filter utan att du ens märkte av det :)

tack för att du bekräftar min bild av dig som en konfliktsökande pseudofilosof!
men alltså era uttalanden är helt different (och handlade inte ens om samma sak)"yeah man shit sucks, but what can you do but throw yourself out there?"jämfört med

Citat från Box

Utöka citat
Citat från Box
sk. "man up"-inlägg men det fick ju passera ditt kränkt-filter utan att du ens märkte av det :)
Utöka citat
Tror inte du förstår vad olika menar med "man up".
vad håller du på med f.ö.? Mer än att söka konflikt. 

depp?
Utöka citat
närå, långt ifrån (tror jag). Bara " :-| "
Citat från Tvärsnitt
Utöka citat
vad räknas som ett initiativ?

Citat från peach
DETTA KÄNNS BEKANT
Utöka citat
:'(

---------------------------------------------------------------

själv är jag mest förbannad hela tiden, förutom när jag missbrukar, irriterande, har insett att jag inte är deprimerad efter att ha sett videon länkad i slutet, bara energilös pga av beroendepersonlighet - kanske måste börja bruka nikotin igen :( värt liv, ingenting betyder någonting förutom substanser. Just denna handlar om socker, men min "drug of choice" som hon pratar om, är alkohol - orka behöva bli nykter alkolist och knapra broccoli dygnet runt vid 25!

http://www.youtube.com/watch?v=D5Uzj-7LuGw&list;=UUyxv-Kecjm1eH83nmDmVlvA&index;=5&feature;=plcp
svårt att få sympati som hypokondriker verkar det som
Citat från ylb
svårt att få sympati som hypokondriker verkar det som
Utöka citat
Citat från SNV
Tror inte du förstår vad olika menar med "man up".
Utöka citat
ok, varför tror du det?

söker ej konflikt yao, men det ska alltså finnas en klagotråd där ingen får ifrågasätta det man beklagar sig över? do not see the point.

kan ej ta ansvar för olikas tolkning av mitt första inlägg men jag kan säga att han missförstod mig på ett negativt sätt som du sedan spinner vidare på. hen känner inte mig men han försökte få det att framstå som att jag skulle vara någon platt, enkel människa utan inre sinneliv, som inte förstår något när folk har "riktiga" problem och vars enda lösning är "ryck upp dej ffs".
Citat från Box
Utöka citat
Citat från Box
skrev ju även att jag trodde det skulle bli pretto-tråden men att det faktiskt inte är det 

Utöka citat
Citat från Box
kan ej ta ansvar för olikas tolkning av mitt första inlägg
Utöka citat
Börja med att skriva mindre slarvigt ;) Väldigt lätt att misstolka. "tänkte skriva x men vill inte starta bråk. oj nu skrev jag x ändå så fast ändå inte så tokigt dt kan bli x)"

F.ö.

men det ska alltså finnas en klagotråd där ingen får ifrågasätta det man beklagar sig över
Utöka citat
tack för att du bekräftar min bild av dig som en konfliktsökande pseudofilosof!
Utöka citat
Man måste inte ifrågasätta genom att vara en douche. D går å vara relativt trevlig också.
tack SNV <3
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic