ÖvrigtBitcoin

@Oddrosebt.cx tror jag du kan köpa ETH/BTC med swish, vilket jag har hört ska gå rätt snabbt. Har för mig att det var någon avgift för det dock.
Nej de ska va amex
Ursprungligen postat av Oddrose
Finns det något sätt att handlar för mer än €500 i början på Coinbase? @Dpixel 

Har bara 3 dagar på mig att handla och har redan använt hela min veckolimit :(
Utöka citat
Inte vad jag vet... Om du vill köpa på annat håll funkar också 

https://localbitcoins.com

Du betalar tyvärr överpris men går att få tag i BTC enkelt genom Swish. Swishar till folk som sätter in BTC på ditt konto. Jag gjorde så med det första 4000 SEK jag satt in. Då var det omöjligt att regga sig någonstans så swisha de över där och var väldigt smidigt. Dock så känns det inte så säkert :P men tog de som hade 100% omdöme.

Förde de sedan till kraken/binance och skaffade valutan jag ville ha :)
@Oddrose Hur funkar det där för dig med ditt jobb egentligen? Du ansökte om att köpa en särskild valuta, och får då godkänt att göra det inom ett fönster på några dagar? Du måste alltså söka tillstånd om du vill byta kryptovalutor emellan?

Hur resonerar du isådanafall, vilka valutor har du köpt osv?

Det verkar ju daytradeas som fan just nu, folk köper nya coins utan att ens veta någonting i hopp om att de ska öka flera 100% osv. Rena vilda västern :D Det verkar som att faktiskt potential/tillämpning för varje coin kommer i andra hand, och att det bara är hype/spekulationer som styr priserna. Något coin börjar hypeas på reddit och skjuter i höjden typ.

Min tanke är iallafall att den här marknaden kommer växa rätt mycket som helhet. Vissa coins mer än andra såklart. Tänker därför att det smartaste kanske är att sprida innehavet på 7-8 valutor eller något, och sen bara låta det sitta. Vad tror du?
Ursprungligen postat av Gurkvatten
@Oddrose Hur funkar det där för dig med ditt jobb egentligen? Du ansökte om att köpa en särskild valuta, och får då godkänt att göra det inom ett fönster på några dagar? Du måste alltså söka tillstånd om du vill byta kryptovalutor emellan?
Utöka citat

Mmm, måste ansöka om instrument och kvantitet. Och sedan måste man redovisa transaktionen också om man faktiskt handlade någonting. Det gäller alla finansiella instrument, nästan. Tycker det är konstigt att det gäller kryptovalutor faktiskt eftersom jag får köpa guld och USD privat utan att be om lov. Men det är finansinspektionen och U.S. Securities and Exchange Commission som sätter reglerna.

Hur resonerar du isådanafall, vilka valutor har du köpt osv?

Min tanke är iallafall att den här marknaden kommer växa rätt mycket som helhet. Vissa coins mer än andra såklart. Tänker därför att det smartaste kanske är att sprida innehavet på 7-8 valutor eller något, och sen bara låta det sitta. Vad tror du?
Utöka citat

Har ripple och etherum just nu. Jag tror det är en mycket god idé att sprida över många valutor eftersom hela sektorn växer satan!
Jag har kommit igång nu, hunnit sprida ut lite och köpt Stellar, Cardano, Verge och Monero. Får se hure går! Kanske slänger in lite till vid löning, fast då på någon annan kryptovaluta.
Någon som har någon bra portfolio-app? Har blockfolio nu, men grafen vägrar funka för mig. Kan bara se +/- för senaste dygnet, fast då inte på grafen utan bara i siffror.
Ursprungligen postat av Trocadero
Någon som har någon bra portfolio-app? Har blockfolio nu, men grafen vägrar funka för mig. Kan bara se +/- för senaste dygnet, fast då inte på grafen utan bara i siffror.
Utöka citat
Hur funkar en sådan? Är den på något sätt kopplad till en/flera handelsplattformar, eller fyller man bara i hur mycket av varje coin man har i appen och får se statistik?
Hur funkar en sådan? Är den på något sätt kopplad till en/flera handelsplattformar, eller fyller man bara i hur mycket av varje coin man har i appen och får se statistik?
Utöka citat

Finns säkert de som går att koppla till olika handelsplattformar. Men vet inte hur mycket jag vågar lita på en sån. Blockfolio skriver man in hur mycket man har av varje coin och vad en köpte det för.
Ursprungligen postat av Trocadero

Finns säkert de som går att koppla till olika handelsplattformar. Men vet inte hur mycket jag vågar lita på en sån. Blockfolio skriver man in hur mycket man har av varje coin och vad en köpte det för.
Utöka citat
Var exakt därför jag frågade, allt känns så jävla shady som det är, vill verkligen inte hålla på att koppla ihop grejer, ange lösenord osv, det är tvärnej i min bok! :D

Låter riktigt smidigt för att ha koll på sina grejer då. Segt att graferna inte funkar för dig, kanske någon tillfällig vajsing bara?
lol minade typ 100 000 doge coins för 4 år sen men hittar dom inte längre. Aja, knappt värt något ändå
Köper ni Bitcoin för att investera eller använder ni även den som valuta vid handel?
Använder bara Bitcoin när jag ska importera Ukrainska horor. Själv då @mrbean
Utöka citat
Trodde du hade högre standard 🤣🤣🤣
Vafan syns inte mina emojis för dig
Ursprungligen postat av BIG_JIM_RENNIE
Trodde du hade högre standard 🤣🤣🤣
Utöka citat

Vilket land ska man importera ifrån då?
Svenska brudar är ju snyggast det är sen gammalt. Vad tycker @danne_psn
En annan behöver ju inte betala för att få till ett skjut om man säger
Utöka citat
This guy fucks!
Utöka citat

Lol du har missförstått helst situationen. Brudarna är till alla feta fester med herrklubben!

Lol du har missförstått helst situationen. Brudarna är till alla feta fester med herrklubben!
Utöka citat
haha som om du behöver brudar till dina bastuklubbar
När jag bodde i Sthlm så hade vi en bastu och mitt bästa minne är från när jag och herrarna bastade till låten La Dolce Vita.

Utöka citat
Använder främst Bitcoin för att spela på diverse spelsajter. Slipper på så vis deklaration.
Nån som har koll på en grej. 

I coinbase, kan jag inte köpa en valuta med en annan? Alltså vill köpa ethereum med mina litecoin-innehav. Går det inte?
Ursprungligen postat av ormish
Nån som har koll på en grej. 

I coinbase, kan jag inte köpa en valuta med en annan? Alltså vill köpa ethereum med mina litecoin-innehav. Går det inte?
Utöka citat

Nä, tror inte det. Men du kan göra det på https://www.gdax.com vilket också drivs av Coinbase och det är samma inloggning.

Nä, tror inte det. Men du kan göra det på https://www.gdax.com vilket också drivs av Coinbase och det är samma inloggning.
Utöka citat
Thx

lyckades googla till mig det, seg bekräftelseprocess men ska testa strax!
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic