SportFotbollstråden

Jag tror han är för dålig helt enkelt. Redan när det avslöjades att Manchester United var ute efter honom så ställde jag mig frågande till det hela. Att han är dålig man mot man är ett extra stort problem eftersom mittbackarna i topplagen förväntas klara sådana situationer.

"I always remember Sir Alex Ferguson saying to me that at United, because you are Manchester United, your two centre-backs have to deal with two-on-two situations. You have to deal with one-on-one situations because you commit all your players forward to try and win the game with the opposition defending so deep. Lindelof's one-on-one play worries me."
såg man inte i redan i cl att han inte var 100% då, mot de svåra lagen. blev också lite förvånad att mou och united köpte han ändå.
Ja 300 miljoner(var det väl) är väl rätt mycket för en medioker spelare.
Var dock inte som att Man U var enda intresenten heller.
Det har varit många konstiga värvningar den senaste tiden. Liverpools ihärdiga intresse för Keita är fullständigt obegrepligt för mig, och jag skulle förstå det ännu mindre om de säljer Coutinho till Barca. Om Barca lyckas få Coutinho så kommer de i mina ögon vara starkare än innan Neymar stack.
Ursprungligen postat av Roanapur
Om Barca lyckas få Coutinho så kommer de i mina ögon vara starkare än innan Neymar stack.
Utöka citat
neymar är bättre än coutinho. möjligtvis är cou en bättre presspelare
De spelar inte ens på samma plats. Coutinho är precis vad Barca behöver för den senaste säsongen har Messi tvingats gå ned i banan och styra upp det svaga mittfältet.
jag tänkte på varför du jämför dem, men om coutinho ska ses som en ersättare för iniesta är det inte dumt nej. och med dembele eller någon annan som ersättare till neymar så är det inte dumt.

har barca gjort några värvningar öht?
Semedo från Benfica är väl den enda värvningen som är värd att nämna.
jävlar vilken match mellan arsenal o leicester
Ska Arsenal spela Elneny och Xhaka som ordinarie mittfältspar eller? De är verkligen ett horribelt par...
En jävla tur att de vann, visst de har mycket boll och skapar chanser men väldigt få chanser är faktiskt bra. Meanwhile, Leicester har 4 skott på mål och 3 mål. Kan de fortsätta va så pass effektiva har de en bra säsong framför sig (inte så att de lär vinna igen men typ allt topp 10 är nästan bra tbh). 

Arsenal däremot... Ser inte hur detta lag ska återta en CL-plats. Tror de är permament utanför topp 4 nu.
lol chelsea
Jag tycker synd om Morata. Chelsea är uppenbarligen på nedgång nu, och som om det inte vore nog så får han inte ens chansen att starta. Varför har Chelsea knappt värvat några spelare under det här övergångsfönstret? Conte har ju vid flertalet tillfällen gråtit ut i media om hur tunn truppen är. Inför nästa match har de bara en enda ordinarie mittfältare tillgänglig. Paradigmskifte med en 4-1-5-uppställning?
Bendtner har bjudit på en hel del klassmål sedan han gick till Rosenborg:

Senast redigerad av Roanapur den 13 augusti 2017 10:42.
någon bra sida där man kan se målen från toppligorna från europa utan att se 30 sek reklam varenda gång?
Ursprungligen postat av Roanapur
Bendtner har bjudit på en hel del klassmål sedan han gick till Rosenborg:

Utöka citat
top 3 sämsta utsparkarna på 2000-talet
Ursprungligen postat av jsf
någon bra sida där man kan se målen från toppligorna från europa utan att se 30 sek reklam varenda gång?
Utöka citat
Förut när man googlade serie a-resultat länkade google klipp med highligts till resultaten. Kanske var nåt samarbete med kanalen som äger rättigheterna och unikt för den ligan dock.
Ursprungligen postat av jsf
Utöka citat

https://www.ngolos.com fungerar för mig.
Två riktigt bra matcher idag för övrigt.

Juventus möter Lazio i den italienska supercupen och Barca möter Real Madrid i den spanska dylika.
lägger ett bet på juve som vinnare till 1.40.
Ursprungligen postat av de_leon
lägger ett bet på juve som vinnare till 1.40.
Utöka citat
Juve förlorar 3-1
Via!

(stick)
tror du juve startar såhär:
4-2-3-1Buffon; De Sciglio, Barzagli, Chiellini, Alex Sandro; Khedira, Pjanic; Douglas Costa, Dybala, Mandzukic; Higuain. 
http://www.juvefc.com/juventus-v-laz...match-preview/

dvs utan cuadrado? then im disappoint. fattar inte heller varför man skulle spela khedira före marchisio.
hursom en bättre elva än lazio.
Ursprungligen postat av PimPim
Juve förlorar 3-1
Utöka citat
0-2 nu :(
Varför trodde du på förlust?
Kan någon förklara varför Rakitic spelar i Barca? Han missar nästan varenda passning.
Ursprungligen postat av de_leon
0-2 nu :(
Varför trodde du på förlust?
Utöka citat
Lagbygget är obalanserat. Innermittfältarna och defensiven har bara blivit äldre och långsammare. Kan förstå försäljningen av Bonucci men man har inte ersatt honom på rätt sätt. (Med antingen en rutinerad mittback eller en defensiv mittfältare). Då släpper man in 3 baljor mot Lazio
Vem fan tyckte det var en bra idé att tillåta real spela i blått
1-1 PAOK - ÖFK, ser bra ut.
3-1, nu ser det mörkt ut. kul så länge de varade.
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic