SportFotbollstråden

Ursprungligen postat av ormish
vad guardiola gör. 
Utöka citat

den dagen han visar att han är kapabel att göra och bygga från grunden med ett mittenlag utan astronomiska medel så lovar jag ge pep all respekt i världen. 

men sett som sådant, pratar vi senaste fem åren så håller jag till exempel unai emery's tre europa league titlar med sevilla i rad högre än något pep fått uträttat inom samma tidsrymd. 

därmed inte sagt att det inte är roligt att se någon ta cryuff's totalfotboll filosofi framåt i utvecklingen. som lagcoach är cholo simeone större i mina ögon alla dagar i veckan. 

atleti var i ruiner mer eller mindre när han tog över den klubben.
Senast redigerad av plekz den 2 december 2017 21:13.
Håller med dig i mycket dip men alltså pep tog ju över ett barca i ruiner och gjorde dem till världens bästa lag någonsin typ. Rätt bra jobbat.
Ursprungligen postat av ormish
bland folk som tittar på fotboll (obviously grovt generaliserat innan nån börjar grina) så finns det "fans" och så finns det folk som gillar fotboll. typ chaz är ett fan som gillar aik och (jag antar) landslaget men han är inte sådär extremt intresserad av fotboll utöver det. jag och t.ex. dip (även om han ofta har lite tveksamma åsikter) gillar och uppskattar fotboll även beyond ens lag och är även intresserade av fotboll som helthet dvs vilka trender och tendenser som finns inom sporten och ex. taktik osv. försöker inte göra nån form värde-statement här. det är varken finare eller sämre att va ett fan eller "fotbollsnörd", men det är lite olika saker. 
Utöka citat
chaz:

ormish:
Ursprungligen postat av jsf
Håller med dig i mycket dip men alltså pep tog ju över ett barca i ruiner och gjorde dem till världens bästa lag någonsin typ. Rätt bra jobbat.
Utöka citat
Sure, men tycker hans sejour i Bayern tex visar rätt tydligt på att hela hans spelfilosofi helt och hållet är byggd på att ha väldigt dyra och kompetenta spelare. Därav att det började hacka i Bayern med en åldrande trupp och en styrelse som helt vägrar följa med prisutvecklingen i världsfotbollen. 

Även om han tog över ett Barcelona där halva laget från tiden med Rijkaard saknades, så hade han ändå en helt gränslös budget till sitt förfogande. 

Till skillnad från då tex Atleti, som sedan Simeone tog över har byggt upp sig själva till det lag man är idag.  Och där dom finansiella medlen vuxit till sig över tid.
Pep har en filosofi han följer helt vilket är imponerande. De ska spela sin fotboll vad än motståndarna spelar. Givetvis har han ändå haft det ganska förspänt i sina klubbar men samtidigt vet han exakt vilka spelare som passar in i hans filosofi. Han lyckas ändå väldigt bra att få ihop det till den maskin de är. 

Samtidigt tror jag han kunde ha gjort West Bromwich till ett riktigt bra lag som säkert skulle kunna komma till toppen men det skulle ta väldigt lång tid. Han skulle behöva värva unga talanger som förhoppningsvis kan formas till pep spelare. Tror dock inte han skulle orka starta om från grunden och kanske behöva 5-10 år innan han lyckats ta sig till toppen igen. Men det skulle vara väldigt intressant att se även om vi aldrig kommer få göra det.

Intressant att se artikeln om hur lönerna i PL ser ut. Trodde dock ManU och City skulle ha högre budget än de har. 

Så hur tror ni matchen nästa helg mellan ManU och City kommer bli? Defensiva taktikern Mourinho mot sin raka motsats där offensiven är allt.
Ursprungligen postat av boothats
men samtidigt vet han exakt vilka spelare
Utöka citat

Inte så svårt när han bara visat han är kapabel att spela fotboll på ett sätt, och hela den filosofin bygger helt på att ha väldigt kompetenta och framförallt bollskickliga spelare på samtliga positioner.  vi har sett flertalet exempel på vad som händer nämligen om den typen av spelare saknas på en enda position.

Så att påstå att han ''säkert'' skulle kunna göra West Brom till ett topplag, är ett helt grundlöst påstående.
Ursprungligen postat av plekz

den dagen han visar att han är kapabel att göra och bygga från grunden med ett mittenlag utan astronomiska medel så lovar jag ge pep all respekt i världen. 

men sett som sådant, pratar vi senaste fem åren så håller jag till exempel unai emery's tre europa league titlar med sevilla i rad högre än något pep fått uträttat inom samma tidsrymd. 

därmed inte sagt att det inte är roligt att se någon ta cryuff's totalfotboll filosofi framåt i utvecklingen. som lagcoach är cholo simeone större i mina ögon alla dagar i veckan. 

atleti var i ruiner mer eller mindre när han tog över den klubben.
Utöka citat
nu var det iofs inte alls poängen jag försökte göra. absolut, pep är kanske inte bra på alla aspekter och det är absolut fullt möjligt att simeone är en bättre coach än pep eller emery eller att de bara är bra på olika saker.

jag va inte ute efter att rangordna olika tränare eller liknande men det pep har gjort är intressant oavsett om man tycker det är bra eller dåligt. jag menar snarare att om man verkligen gillar fotboll och intresserar sig för hur den spelas så är pep ändå en av de viktigaste personerna inom fotboll. vare sig vad man har för åsikt om honom så går det nog inte att argumentera för att han inte är en betydelserik person inom världsfotbollen.
Ursprungligen postat av plekz

därmed inte sagt att det inte är roligt att se någon ta cryuff's totalfotboll filosofi framåt i utvecklingen. 
Utöka citat
men basically this
Also, såg ni ens glädjen i Benevento!? Kan va mitt bästa fotbollsögonblick denna säsong!
nej, men jag blev glad för dem faktiskt. 

det var alltså målvakten som fick in ett mål i slutminuten?
Fan va nice, smittsam glädje :)
Den turkiska ligan bjuder på årets mål:

Nja.
Klassiskt division 3-mål
Ursprungligen postat av Oddrose
Klassiskt division 3-mål
Utöka citat
word. gjorde en liknande när jag var 14. kickade upp bollen utanför straffområdet, drog in en rejäl strumprullare på volley. bollnäs målvakt var kass (och tjock så han var mobbad) så alla garvade åt honom, han blev utbytt direkt efter. jävla mörker
http://division9.libsyn.com/

Slår ett slag för detta, avslappnad sport pod med Jens Resch, Fredric Öris och Martin Sonneby vid spakarna. Inte världens mest kunskapsstarka, men dom har en väldigt ärlig och varm kemi mellan sig som gör det till överlag underhållande att lyssna på. 

För mig är det vad jag brukar somna till på kvällarna.
Haha nu vänder united
Härligt med Tottenham. Tror vi är snäppet större än de. Kul med Chelsea PSG
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic