SportFotbollstråden

Ursprungligen postat av Gurkvatten
"Arsenal sparar inte på krutet mot ÖFK.
Managern Arséne Wenger tänker ställa upp med starkaste laget.
- Det finns ingen anledning att vila spelare, säger han enligt Daily Mirror."

https://www.fotbollskanalen.se/europ...tt-vila-spela/
Utöka citat
Ok där ser man. Blir intressant att se hur Aubameyang, Mkhitaryan, Ramsey och wilshare trivs med konstgräs och förhoppningsvis -10.
Ursprungligen postat av boothats
Ok där ser man. Blir intressant att se hur Aubameyang, Mkhitaryan, Ramsey och wilshare trivs med konstgräs och förhoppningsvis -10.
Utöka citat
Aa, ska bli sjukt kul. Andra stora lag har ju gått bet, så även om Arsenal såklart är ett bättre lag ser jag det inte som en total omöjlighet att östersund vinner eller kryssar (även om det såklart inte känns supertroligt).

Aubameyang får nog inte spela, han har ju lirat europaspel med dortmund som nu är i el?
Ursprungligen postat av Gurkvatten

Aubameyang får nog inte spela, han har ju lirat europaspel med dortmund som nu är i el?
Utöka citat
han har bara spelat CL med dortmund, så d chill
Ursprungligen postat av BIG_JIM_RENNIE
han har bara spelat CL med dortmund, så d chill
Utöka citat
Trodde också det (tror det har varit så förut?) men nu får han tydligen inte vara med eftersom han har spelat europaspel för dortmund, och de nu är i samma turnering som Arsenal 

https://www.thesun.co.uk/sport/footb...europa-league/

Men enligt Uefas regler är ”spelare som har spelat för en annan klubb som för tillfället är i samma turnering” inte tillgängliga. Dortmund slutade trea i sin CL-grupp och ”flyttades ned” till Europa League där man nu möter Atalanta i 16-delsfinalen. Därmed är Arsenal och Dortmund i samma turnering och Aubameyang blir otillgänglig för europaspel i sin nya klubb.

Arsenals andra stora värvning i januari, Henrich Mchitarjan, är dock tillgänglig för spel mot Östersund.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...ningen-stoppas
Jaha, rip. Trodde det skulle varit som för micke
Har för mig att spelare som varit med i EL får lira i CL men inte tvärtom men det var ett tag sedan jag läste det. Hoppas för Arsenal att Auba får lira för han är riktigt vass. Blir 3-1 till Östersund hemma.
Ursprungligen postat av boothats
Har för mig att spelare som varit med i EL får lira i CL men inte tvärtom men det var ett tag sedan jag läste det. Hoppas för Arsenal att Auba får lira för han är riktigt vass. Blir 3-1 till Östersund hemma.
Utöka citat
Han får inte lira ffs, se ovan

Lacazette missar också!
Bara drygt -4 på torsdag, så kylan lär inte hjälpa som man hade hoppats på.
Ändå rätt segt att spela i om man inte är van väl.
Mjo, rent psykologiskt kan det ju känns rätt tungt att gå ut på en sketen liten trä-arena i minusgrader, blåst och med meterhöga snövallar här och där.
Dom borde skita i att slå på värmen i "gräs"mattan
OMFG kom typ nästan
Juve leker ju mot Totty
Juve lekte bara en kort liten stund
Higuain lekte straffskytt :/
Loooool juve nya Arsenal??
@GESSY den enda forumiten som är nöjd ikväll??
Ronaldo och Cl asso
Det handlar också om vilka chokers psg är. De är som ett Arsenals med mer pengar.
Gått bra för de engelska lagen hittills. City vidare till kvartsfinal och Liverpool är till 95%klar men man vet aldrig med dem. Sen skulle jag tro att Tottenham kommer gå vidare om inte Juventus spelar upp sig rejält. 

Ikväll vinner Östersund med 3-1 för att sedan förlora med 3-2 på Emirates. 👍
Liverpool snarare 99%

Tror inte öfk vinner tyvärr.
öfk - arsenal 0-3
Tror också dessvärre på en förlust, men man vet aldrig! ÖFK är orimligt starka hemma. Enda målen man släppt in hemma i europasammanhang var mot Bilbao, och då var det enda en bjudning efter en halkning av målisen. Men jo, utgår ifrån en torsk med x antal mål,

Blir kul att gå på matcherna dock!
Alldeles nyvaken, hittar inte biljetten, paniken. Den finns här, nånstans, satan!!!
Men Östersund..
nu tar sagan slut
Trist :(
lol
Lugn, arsenal chokear i kvarten ;)
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic