ÖvrigtTråden där man ställer frågor till illern å mekk

här ställer man alla hypokondriska och sjukdomsrelaterade frågor.

jag börjar (saxat från random frågor)

alltså hallå dr. playing hur kommer det sig att jag blivit sjuk för typ 5e gången på ca ett halvår? inget allvarligt, mest lite ont i halsen, ont i huvet och går väck på 48 h, men ändå.

första gången jag blev sjuk i den här perioden hade jag överansträngt mig på gymet och hade troligtvis virus i mig. sen dess har jag.. faktiskt inte tränat. men det kan väl inte påverka så mycket?
elllllller, är det för att jag inte haft en vit vecka kanske? alltså. på 4 år ca. .... x)
Utöka citat

Haha - detta kommer mekkarn gilla 
Hur fungerar kolloidalt silver? Alltså rent vetenskapligt.
Ursprungligen postat av ctrlalttdc
här ställer man alla hypokondriska och sjukdomsrelaterade frågor.

jag börjar (saxat från random frågor)

Utöka citat
Du har börjat jobba med folk som har barn?
Ursprungligen postat av Shiver
Utöka citat
Verkligheten har verkligen slagit till nu när man jobbar med folk som har barn. När förkyldningsvågen kom i typ Sept-Okt så vabbade nog medelföräldern 2 dagar i veckan på mitt jobb. Helt sinnes va sjuka barn är hela tiden.

No shit, immunförsvaret är något som till stor del bygger på exponering > senare skydd. Det finns ju oändligt många varianter av virus och bakterier, och även om vi föds med ett grundskydd måste det optimeras och utvecklas, således är det inget knäppt att en unge har mängder med övre luftvägsinfektioner, snor och snuva i tid och tid. 

Dessvärre kan ju dom smitta vidare om man nu själv inte förmår motstå skiten.

Men ja, har du börjat hänga mkt i kretsar där barn cirkulerar? :D
Hur orolig bör jag vara för att dö en medeltida död i typ lunginflammation pga multiresistenta bakterier?

Är övertygad om att MRSA kommer wipe:a out medparten av mänskligheten inom några tiotals år.

http://www.expressen.se/nyheter/doku...or-att-stanna/
Senast redigerad av Sheik den 22 november 2014 00:04.
Multiresistenta bakterier blir ju eg bara ett riktigt problem när du får en riktigt farlig infektion av dom.  För just lunginflammation känns det ju inte så jäklarns vanligt om du är ung, pigg och frisk.

Men ja, multiresistenta bakterier är bland det mest skrämmande vi har idag och på horisonten.
1. utför ni prostataundersökningar ofta under utbildningen?

2. får man verkligen skriva kuk på det här sättet?

http://www.rfsl.se/halsa/?p=4980

För dig som är född med kuk kan det vara bra att gå till en läkare och undersöka din prostata då och då
Utöka citat

Ursprungligen postat av illern
Men ja, multiresistenta bakterier är bland det mest skrämmande vi har idag och på horisonten.
Utöka citat
När vi snackat om framtiden för de multiresistenta bakterierna på uni så har det inte verkat så farligt. Som jag fattat det finns det mycket kvar av antibiotikaspåret inom forskningen och sen finns det en hel del grejer nya angreppssätt (typ peptidläkemedel och liknande).
Annars är det väl bara att börja dricka kolloidalt silver så är det lugnt :))))
Senast redigerad av Box den 22 november 2014 00:19.
Har lätt känt på ett femtiotal prostator nu kantarellen :(
Box: Jo, finns ju väldigt mycket man skulle kunna forska på, och redan tillgängliga tekniker som man inte riktigt använder, men problemen som jag ser det är väl att dels få ut det på marknaden, och dels se till så att dom fortsätter vara verksamma.
Haha, prostatan sitter inte på kantarellen (sjukt det hade sett ut). Den sitter liksom uppe i rumpen!
Ursprungligen postat av illern
Box: Jo, finns ju väldigt mycket man skulle kunna forska på, och redan tillgängliga tekniker som man inte riktigt använder, men problemen som jag ser det är väl att dels få ut det på marknaden, och dels se till så att dom fortsätter vara verksamma.
Utöka citat
Finns redan en hel del "klart" tror jag.  Var en kvinna som presenterade sin forskning för oss under vår förra kurs i läkemedlens ursprung :)
Det kommer inte komma ut på marknaden förrän det finns några pengar att tjäna. Det kommer hända när dagens antibiotika inte fungerar längre och folk i västvärlden börjar kolavippen i större utsträckning så att det blir ett problem. Världens fattiga lär dock få vänta dock :/
Ursprungligen postat av Shiver
Utöka citat
oh shit det har jag inte tänkt på. mycket möjligt! satt på kontoret fram till maj (inte så många med småbarn) innan jag började på uppdrag i täby där det är måååångt fler småbarnsföräldrar ja.

ska efterfråga nästa uppdrag på ett ställe där det inte finns småbarnsföräldrar
Vad tror illern och mekk om följande upptäckt som skapar 2h ur 1h och därmed förvränger tid och rum:

Tänk att jag varje natt sover 00-08

Sen är vaken 08-00
Sover 8h, vaken 16h
MEN en dag
Bestämmer jag mig för att sova 1h på dagen

Det betyder att jag får +1h sömn det dygnet
MEN jag är också vaken 1h mindre
Så du har fått en timme mer sömn än vanligt, men du har också varit vaken en timme mindre
Så egentligen så tjänar man ju 2h vila på 1h sömn

:D

inb4 vete

var ansöker jag om nobelpriset?
Mind = Blown
Känns lite som när man skulle bevisa att man hade elva fingrar när man var liten. Varje hand har fem fingrar, börja räkna på ena handen: 10, 9, 8, 7, 6 + 5 = 11. 
Vad tycker illern och mekk om Offentlig amning på typ restauranger och så?  Namnam å man vill suga lite eller hemsk blottning? 
Fräscht box, som vanligt. 
Ursprungligen postat av ayawaska
Fräscht box, som vanligt. 
Utöka citat
I aim 2 please :)
Har ni fler frågor kring amning kan ni fråga Nathalie Dragonwitch

är det hälsosamt att laga maten så här?

Senast redigerad av rhymez den 2 december 2014 17:31.
lol ja
Inte haft morgonbånge på åratal, det här kan fan inte vara normalt?
har ont i muskler och leder i högra halvan av kroppen och är trött som fan trots att jag sovit mer än vanligt, tänker att jag har en infektion i kroppen då, är det en rimlig tolkning? kan man få infektioner typ som förkylning? 

det beror inte på depression för är på bra humör, smärtan är inte jätteintensiv men störande trots alvedon, vilket område som känns av mest varierar nu är det ena axeln och vaden,  för ett par timmar sen var det handen och armbågen
Senast redigerad av Genn den 4 december 2014 01:18.
Ursprungligen postat av Genn
är det en rimlig tolkning?
Utöka citat
mjo men lite konstigt att det bara är en sida isf
Ursprungligen postat av Genn
kan man få infektioner typ som förkylning?
Utöka citat

va? förkylning är en infektion eller hur menar du?
jag tror jag har haft infektion i lungorna ett år
var på akuten förra hösten men de hittade såklart ingen, läkaren sa dock att det kanske är nån infektion som sitter mellan lungorna/lungväggarna/nått avancerat
verkar dock ha försvunnit senaste månaderna
Ursprungligen postat av feta_mekk
va? förkylning är en infektion eller hur menar du?
Utöka citat
ah juste ja tänkte inte på vad förkylning faktiskt är, i mitt huvud ser jag det mest som "förkylning"
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic