ÖvrigtTråden där man ställer frågor till illern å mekk

Öh ow
top kek
Ursprungligen postat av aplst
Det kan bero på litium. Hon började med det för en månad sen.
Utöka citat
Kolla upp det asap! Käkade litium för några år sen och man kan få ganska allvarliga problem med njurarna om jag inte minns fel. 

Under perioden jag åt dem behövde jag vara på sjukan till och från några ggr för att göra diverse olika tester för att se att tabletterna inte orsakade några problem med inre organ. 

Saxat från medibas.se:
Biverkningar vid litiumbehandling
Biverkningarna vid litiumbehandling varierar från patient till patient, liksom vid all läkemedelsbehandling Vissa får nästan inga biverkningar, medan andra får klara besvär.
En del biverkningar kan förväntas vid rätt användning av litium. Vanligt är en lätt skakning i händer och fingrar. Andra vanliga besvär är torr mun och förändrat smaksinne, ökad törst, tätare blåstömning än tidigare, lätt illamående och viss viktökning. Patienter som har psoriasis kan uppleva att sjukdomen försämras.
Litium kan också försvaga funktionen av njurar och sköldkörtel. Njurarna reglerar bland annat vätskebalans och utfällning av avfallsämnen i kroppen. Sköldkörteln har en viktig funktion vid reglering av ämnesomsättningen. På grund av risken för skadliga effekter, följs funktionen av dessa organ upp med regelbundna blodprover. För att säkra god funktion i njurarna är det viktigt med intag av normala mängder salt och vätska. Preparatet ska inte användas tillsammans med vattendrivande läkemedel.
För att få så bra effekt som möjligt utan skadliga verkningar, är det av stor betydelse att läkemedlet används på sätt sätt. Alltför höga doser kan vara farligt. Det tas regelbundet blodprov för att kontrollera att läkemedelsmängden i kroppen ligger rätt. Om patienten upplever tecken på överdosering är det viktigt att ta kontakt med läkare och få detta utrett. Typiska tecken på överdosering är: Kräkningar eller diarré, grova skakningar i händerna, muskelsvaghet, försämrad koordination. Andra tecken är talproblem, suddig syn, förvirring eller krampanfall.
Vissa läkemedel kan medföra ökning av litiumnivån i blodet, bland annat gäller det vissa ofta använda inflammationsdämpande läkemedel (NSAID). Patienter som använder litium bör alltid komma ihåg att berätta om litiumanvändning vid utskrivning av nya läkemedel.
Utöka citat
Ursprungligen postat av Boba
Öh ow
Utöka citat
Ska alltid tas på kvinnor i fertil ålder med buksmärtor.
Finns det någonting öht man kan göra för att påskynda processen att bli av med en inflammation (virus) i halsen? Äta något speciellt eller bara sova mycket?

Känns som en omöjlig sak att googla på pga en miljard """wellness"""-sidor
Senast redigerad av Oddrose den 9 november 2017 10:45.
Du kan testa att man the fuck up
Ursprungligen postat av Boba
Du kan testa att man the fuck up
Utöka citat
Chillax to the max yo
Fuck off @Boba och @kin jag har inte klagat på symptomen (har nästan inga), tog fan 4 veckor innan jag gick till läkarhen. Men fett obehagligt (hypokondrisk som man är) att veta att man har ett virus i kroppen som typ vägrar försvinna. Inbillar mig att det kan sprida sig till andra ställen också! :(


Tack @feta_mekk @illern ska tänka på att vila mycket!
Senast redigerad av Oddrose den 9 november 2017 12:49.
Det är segt som fasen, men finns ingen vettig behandling som slår allmänt mot virus än riktigt. Den som uppfinner en säker sådan kommer bli äckligt, äckligt rik :D
Ba göre.
Ursprungligen postat av Oddrose
har nästan inga
Utöka citat
Varför klagar du nu då bitch?
Ursprungligen postat av illern
Det är segt som fasen, men finns ingen vettig behandling som slår allmänt mot virus än riktigt. Den som uppfinner en säker sådan kommer bli äckligt, äckligt rik :D
Utöka citat

CRISPR lär ju kunna göra det om något år (obs skjuter från höften här)
Ursprungligen postat av Boba
Varför klagar du nu då bitch?
Utöka citat

Ursprungligen postat av Oddrose
fett obehagligt (hypokondrisk som man är) att veta att man har ett virus i kroppen som typ vägrar försvinna. Inbillar mig att det kan sprida sig till andra ställen också! :(
Utöka citat

Lär dig läsa röv
Ursprungligen postat av Oddrose

CRISPR lär ju kunna göra det om något år (obs skjuter från höften här)
Utöka citat

Något år är nog lite väl hoppfullt, men inom en tio år kan man nog på marknaden ha bra brett slående antivirala mediciner! Sen är det väl möjligt att man lärt sig något från antibiotikan och väljer att ha en mer konservativ hållning.
Ursprungligen postat av Oddrose
Fuck off @Boba och @kin
Utöka citat
Dude d var ett skämt (därav memebilden). Antar att @Boba också skojade...

Sluta va så triggered. Det suger att vara sjuk, särskilt när det är långt och utdraget. Krya på dig!
Ursprungligen postat av kin
Dude d var ett skämt (därav memebilden). Antar att @Boba också skojade...

Sluta va så triggered. Det suger att vara sjuk, särskilt när det är långt och utdraget. Krya på dig!
Utöka citat

Dude min reaktion var skämtsam eftersom jag förstod att jag blev memead! Man vet att man hänger på ett aspieforum när sånt här måste redas ut ;)

Tack! Kram
Ursprungligen postat av Oddrose

Dude min reaktion var skämtsam eftersom jag förstod att jag blev memead! Man vet att man hänger på ett aspieforum när sånt här måste redas ut ;)

Tack! Kram
Utöka citat
Och min reaktion på din reaktion var också skämtsam ;)
kuk
playing.se allt var aspiekuk
gubbsjuka aspievänliga livststilsforumet playing.se 
gubbsjuka meme- och aspievänliga spoilerkänsliga kniv-och livstilsforumet playing
Senast redigerad av Boba den 9 november 2017 13:30.
Är denna någonting att ha? @illern @feta_mekk @Box 

https://www.apotea.se/nipaxon-tablett-50-mg-30-st

Har mycket rethosta just nu, och det leder till att jag får lite trögt att andas till och från. Ju mer jag hostar desto värre blir det. Enligt läkaren beror det på slem i luftvägarna. Men nu när jag hostar är det helt slemfritt. Känns bara torrt och irriterat. Men slemmet kanske bara är trögt och då kanske man ska köpa något som löser upp det? 

Kan köpa och testa flera saker, men har ingen aning om vad som funkar eller inte.
Senast redigerad av Oddrose den 14 november 2017 16:38.
Ursprungligen postat av Oddrose
Är denna någonting att ha? @illern @feta_mekk @Box 

https://www.apotea.se/nipaxon-tablett-50-mg-30-st

Har mycket rethosta just nu, och det leder till att jag får lite trögt att andas till och från. Ju mer jag hostar desto värre blir det. Enligt läkaren beror det på slem i luftvägarna. Men nu när jag hostar är det helt slemfritt. Känns bara torrt och irriterat. Men slemmet kanske bara är trögt och då kanske man ska köpa något som löser upp det? 

Kan köpa och testa flera saker, men har ingen aning om vad som funkar eller inte.
Utöka citat
rethosta - nipaxon
slemhosta - bromhexin

dock så är de väl mer lämpliga till lite lindrigare besvär, vet att du har väl just varit hos läkis med nån kraftig infektion?
tror inte de kommer ge så god effekt ärligt talat men det kanske är värt för dig att testa? finns mindre paket om du vill testa iaf. Det är ingen fara för dig att testa både slemlösande och hostdämpande samtidigt men det låter mer som att du har rethosta imo! svårt att säga men tror du känner bäst själv :)
om du har kraftiga besvär så tala med din läkare, det finns ju dunder på recept.
Ursprungligen postat av Box
rethosta - nipaxon
slemhosta - bromhexin
Utöka citat

Thx bro!

Ursprungligen postat av Box

om du har kraftiga besvär så tala med din läkare, det finns ju dunder på recept.
Utöka citat

Ska ringa och fråga i morgon, men kom på det för sent i dag och känner jag gärna vill ha något instadirr
In before oddrose blir etylmorfin-junkie
Ursprungligen postat av ti4
In before oddrose blir etylmorfin-junkie
Utöka citat
Är det inte rätt så låga doser etylmorfin i exempelvis Cocillana?
Nej det är jättehöga. Det är därför 4åringar kan dricka det
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic