ÖvrigtTråden där man ställer frågor till illern å mekk

har haft en fett konstig grej senaste dagarna, en slags spänning i käkarna/munnen. började lite smått i söndags kväll och i natt gjorde det FETT ont, kunde inte somna förrän 05 då jag tog två voltaren. är liksom lite öm kring tänderna också, gör nästan ont när jag tuggar nåt hårt.

kan det va pga vätskebrist? jag drack rätt mycket öl i helgen och väldigt lite vatten. dessutom fick jag en sjuhelvetes hård massage på operan i lördags, och hon sa "drick mycket vatten nu" efter (vilket jag glömde lite).

känns nästan som jag har en inflammation eller nåt? har iaf druckit massa vatten sen igår.

är det lugnt att gå och gymma idag btw eller ska jag vila? känner mig OK pigg i övrigt

@illern @feta_mekk
nej, jag går inte på tjack!
Alla tänder? Visdomstand?
var hos tandläkaren för några månader sen och hon sa att mina visdomständer va chill.
är iofs lite mer öm på vänstra sidan ja
Senast redigerad av multifaros den 13 februari 2018 14:53.
Skulle kunna vara någon bihålegrej
fan mycket mer på vänster sida när jag tänker efter
Ok det låter som ett besvär jag hade med en visdomstand. Kom och gick men var inte värt att åtgärda. 

Blir det värre om du försöker tugga ihop rejält eller är det statiskt?
Senast redigerad av Giffox den 13 februari 2018 15:18.
Ursprungligen postat av Giffox
Ok det låter som ett besvär jag hade med en visdomstand. Kom och gick men var inte värt att åtgärda.

Blir det värre om du försöker tugga ihop rejält eller är det statiskt?
Utöka citat

gör ont om jag trycker ihop käkarna så undviker det.
om jag känner med fingrar inne i munnen är det dock inte ömt runt nån särskild tand där bak eller så, känns som mer att musklerna i hela käken är fucked :(
Konstig grej som hänt i två dagar nu.
När jag gäspar första gången på dagen så knäcker det till i högra käken, typ i höjd med örsnibben, och efter det så bränner/svider det rätt ordentligt i örat. vad är detta? Det sitter i ca 30 sek sen försvinner det.
Sorry @multifaros just tänder är som en okänd värld för mig. Skulle tippa på visdomstand som man snarrat här ovan.

@bring 

Det är din caput mandibulae som subluxeras skulle jag tro, dvs går ur led och sen tillbaka igen. Har man massa , ökande eller konstanta besvär kan man behöva åtgärda det
Ursprungligen postat av illern
Sorry @multifaros just tänder är som en okänd värld för mig. Skulle tippa på visdomstand som man snarrat här ovan.
Utöka citat
ok men confirmed att det är nåt med tänderna? jag kan gå och lyfta skrot ikväll m.a.o?
Har du feber?

Annars är ju classic infektion i tand en äkta inkörsport för hjärtklaffsinfektioner och sattyg.
Har du feber?
Utöka citat
nej känner mig pigg

Annars är ju classic infektion i tand en äkta inkörsport för hjärtklaffsinfektioner och sattyg.
Utöka citat
driv?
dra inte in mina hjärtklaffar i det här för helvete
Har du inte feber eller känner dig sjuk i kroppen i övrigt skulle jag säga att det är lugge!
bra, tack!
vilken jävla bild
Ursprungligen postat av Sheik
Utöka citat
men vafan

@illern  om man skulle ha en dödsinfektion som är påväg ner till hjärtat mår man väl dock rätt pissigt utöver lite öm i käften?
min morbror hade det för ett år sen, fick operera ny hjärtklaff men han hade legat hemma i en vecka då med 40 graders feber
Senast redigerad av multifaros den 13 februari 2018 18:57.
Ursprungligen postat av multifaros
men vafan

@illern  om man skulle ha en dödsinfektion som är påväg ner till hjärtat mår man väl dock rätt pissigt utöver lite öm i käften?
min morbror hade det för ett år sen, fick operera ny hjärtklaff men han hade legat hemma i en vecka då med 40 graders feber 
Utöka citat
Det börjar ju lindrigt men sen kan det ju ta fart och sprida sig t.ex om man tränar hårt osv. 

Sen dör man
Åh helvete vilken jäkla helvetesresa han varit med om. Så illa allt kan gå om de vill sig. Tur allt verkar gått bra, damn :S
Ursprungligen postat av mooltipahs
Åh helvete vilken jäkla helvetesresa han varit med om. Så illa allt kan gå om de vill sig. Tur allt verkar gått bra, damn :S
Utöka citat

Ibland ballar det ur från till synes triviala saker. Sjukaste jag sett var en influensa som spårade ur i raketfart där hjärtat i princip slogs ut, så personen samlade på sig vätska och höll i princip på att dränka sig själv inifrån! Gick bra i slutändan!

Ibland ballar det ur från till synes triviala saker. Sjukaste jag sett var en influensa som spårade ur i raketfart där hjärtat i princip slogs ut, så personen samlade på sig vätska och höll i princip på att dränka sig själv inifrån! Gick bra i slutändan!
Utöka citat
:(

Är sådana saker helt random? Typ en rad tillfälligheter som gör det oundvikligt med en sådan utveckling, eller är man mer skyddad mot sån skit med bra immunförsvar typ?

Kan inte du punkta ner några grejer man bör göra för maximum immunförsvar?
För att göra det lite mer komplext är det ibland ett bra immunförsvar som gör att man kolar. Förenklat överreagerar kroppen och sänker sig själv. Man ska ha lagom immunförsvar!
immunförsvaret ligger ju bakom en hel del vanliga sjukdomar, även diabetes right?
Precis! Autoimmuna sjukdomar finns i mängder

@bring 

Det är din caput mandibulae som subluxeras skulle jag tro, dvs går ur led och sen tillbaka igen. Har man massa , ökande eller konstanta besvär kan man behöva åtgärda det
Utöka citat
Tack!
Hoppas det ger med sig av sig själv.
gick till gymmet igår kväll och tog en rejäl bastu efter, nu känner jag inte av det längre :S vad kan det ha varit?
kan massören i lördags ha kommit åt några sjuka nerver i nacken så att käkarna blev helt spända några dagar eller?
Det är inte bara så att du är stressad och spänt käken på natten lilleman?
Ursprungligen postat av ctrlalttdc
Det är inte bara så att du är stressad och spänt käken på natten lilleman?
Utöka citat
har förvisso fullt upp men känner mig inte särskilt stressad, inte mer än vanligt iaf!
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic