SamhällePRESIDENT TRUMP ༼∩☉ل͜☉༽⊃━☆゚. * ・ 。゚

@PimPim Fast det beror ju sig isåf på att det inte är intressant för makthavare att göra seriösa satsningar  på vetenskap om det inte ger en edge i krig och är det på det sättet håller ändå @mooltipahs tes.
Senast redigerad av Boba den 11 augusti 2017 22:43.
Ursprungligen postat av PimPim
Man kan nog argumentera för att det är just det är "tack" vare krig som gör att vi är så utvecklade.
Utöka citat
Tveksamt. Det har kommit innovationer därifrån ja men det har det gjort från alla möjliga håll.
Det var inte krig som motiverade einstein, newton, tesla, m.fl.
Ursprungligen postat av PimPim
Man kan nog argumentera för att det är just det är "tack" vare krig som gör att vi är så utvecklade.
Utöka citat
Ja. Det där har man hört ett stort antal ggr redan. 

I början av vår evolutionära resa så var "krig" något som bidrog till vår utveckling på något positivt sätt i slutändan.

2017? Not so much, majoriteten av världens konflikter borde kunna lösas på andra sätt. Kan vi inte göra teknologiska framsteg osv (tog detta som exempel då giffox påpekat samma trötta grej som dig, med bla teknologi som "poäng") ur positiv andemening från första början så förtjänar vi inte det heller.
Senast redigerad av mooltipahs den 11 augusti 2017 23:31.
Ursprungligen postat av mooltipahs
I början av vår evolutionära resa så var "krig" något som bidrog till vår utveckling på något positivt sätt i slutändan.
Utöka citat

Nä?
Jo?

Jag pallar inte så du vet. Diskutera med andra. Hej då.
Källa? Kanske, inte läst något om ämnet specifikt så vet ej. Jag tror jag skulle kunna argumentera för det. Diskutera. Men det gör jag inte med dig. Hej då.
Senast redigerad av mooltipahs den 12 augusti 2017 09:26.
Källa? Kanske. Jag tror jag skulle kunna argumentera för det.
Utöka citat

Homo Sapiens har typ krigat de sista 5% av vår "evolutionära resa" så det låter oerhört konstigt att det ska ha fortmat format början av vår evolutionära resa.
Stryp dig med mussladden. Kör upp musen i din röv. Svälj knapparna på ditt tangentbord. Sluta skriv. Dö. Välj något snälla
Ursprungligen postat av Oddrose
Homo Sapiens har typ krigat de sista 5% av vår "evolutionära resa"
Utöka citat
For real? Annars väldigt vanligt att djur träter över territorier.
Ursprungligen postat av de_leon
For real? Annars väldigt vanligt att djur träter över territorier.
Utöka citat

Homo sapiens var nomader fram till typ för cirka 14000 år sedan så det fanns inga territorier att försvara direkt. Efter det började man med jordbruk och man började bygga städer runt jordbruket. När det blev dålig skörd fick man börja slåss med grannen (om man hade någon)
Ursprungligen postat av Oddrose
Efter det började man med jordbruk och man började bygga städer runt jordbruket. När det blev dålig skörd fick man börja slåss med grannen (om man hade någon)
Utöka citat
Så basically började krigandet ungefär när tekniska utvecklingen tog fart :/
Så basically började krigandet ungefär när tekniska utvecklingen tog fart :/
Utöka citat

Japp, och den tekniska utvecklingen tog farm som en konsekvens att man började domesticera växter och djur och började med jordbruk.

Fun fact: cirka 95% av allt vi äter idag domesticerades av homo sapiens för typ 5-8000 år sedan.
Förutom de som mest äter fisk då kan man tänka :)
Förutom de som mest äter fisk då kan man tänka :)
Utöka citat

Sant :D
Stryp dig med mussladden. Kör upp musen i din röv. Svälj knapparna på ditt tangentbord. Sluta skriv. Dö. Välj något snälla
Utöka citat

coolio
Utöka citat
Too harsh.
Senast redigerad av Zeit2 den 12 augusti 2017 09:37.
Det stämmer nog det Oddrose skriver. Det var inte fören homo sapien gick igenom en kognitiv utveckling och uppfann myten om samhörighet som man började med jordbrukssamhället. Man gick från att vara kanske runt 100 st i en stam till att bilda byar med 1000 invånare. Råvarorna blev en resurs och man var tvungen att skydda dessa med väggar, hus och vapen.

Nåja, jag är ingen expert men skulle tro att mycket av vår utveckling ändå startade med att vi har en överlevnadsinstinkt. Det första vapnet utvecklades för att kunna jaga och tillslut hade man ett behov av att skydda sig själv mot inkräktare.

Förmodligen så var inte våra nomaddagar fri från sammandrabbningar heller.
Senast redigerad av Dilshad_Salih den 12 augusti 2017 01:34.
Utöka citat
Dude, sluta handla dina droger på möllan.
Vart ska man köpa knarket då?
Allt började med neanderthal genocide.
Fresh
Ursprungligen postat av jsf
Med Clinton hade det redan varit ett 3e världskrig!!
Utöka citat
Hon larvar inte runt med ett twitterkonto och skriver ohyggligt läskiga grejer on top of her mind som kan leda till kärnvapenkrig iaf. Trump saknar diplomati öht.
Tycker att de redan har förbrukat all indignation över Trump.
ja och om hillary satt så hade hon ju joinat nadzies och demonstrerat med dem
älskar hur vissa här bara "hillary hade trots allt varit värre!!!"
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic