ÖvrigtBorgar-tråden

fyfan några ungar pallade nyss äpplen från min tomt, hurungar.
Hade lika gärna kunnat hetat "vuxentråden".
Ursprungligen postat av rhymez
fyfan några ungar pallade nyss äpplen från min tomt, hurungar.
Utöka citat
Trodde du bodde vid skärholmens centrum
Vill anlite en jurist så jag kan berätta för andra att jag anlitat en jurist, hur går jag tillväga?
Ursprungligen postat av multifaros
Här pratar vi aktier, bolån, kreditkort, taxiresor, flygcert m.m.
Utöka citat
Såg jag dig vid kungsträdgården för dryga halvtimmen sedan? Satt i förhandling med en kund och såg dig på gatan med två kompisar tror jag.
vad förhandlade ni om? hur ni ska lura arbetarklassen på mer pengar?
Ja, det är faktiskt ganska så exakt det vi förhandlade om.
Min faster pratade en gång vid en släktmiddag väldigt argt om nått som hände när hon var ute med båten. 

"Vi är ju ute o seglar och alla vinkar mot varandra. Och så ba möter vi en båt som inte vinkar tillbaka??? Dom bara strunta i oss. Varför ska man ens segla och ha båt om man inte vinkar tillbaka till folk???"

Detta var en diskussion som varade i flera minuter med slutsatsen att folk borde alltid vinka. 

Tänker det är ontopic
Ursprungligen postat av Moopey
Tänker det är ontopic
Utöka citat

Tror mer det är gammelbeteende?
Tycker det låter som busschaufförs-beteende!
Är detta tråden för oss som inte går på piller?
Tycker det låter som trevligt beteende. Samma lilla vinken man gör när nån stannar vid ett övergångsställe, eller vid ett möte med annan bil där nån av oss måste stanna till.

I holland så sa 50%, gamla som unga, tack och hej då till busschaffisen när de hoppa av. Blev så himla glad i själen av det där :)
Ursprungligen postat av mooltipahs
Samma lilla vinken man gör när nån stannar vid ett övergångsställe, eller vid ett möte med annan bil där nån av oss måste stanna till.
Utöka citat
Den här vinken är viktig! Ger alltid onda ögat om jag inte får en vink när jag lämnar företräde
Ursprungligen postat av muttsork
Är detta tråden för oss som inte går på piller?
Utöka citat
va händer om man inte känner att man passar i någon av trådarna, kanske starten till en existentiell kris och ett religiöst uppvaknande?
Ursprungligen postat av jsf
va händer om man inte känner att man passar i någon av trådarna, kanske starten till en existentiell kris och ett religiöst uppvaknande?
Utöka citat

Prova någon av @Cid s trådar.
Ursprungligen postat av Moopey
Varför ska man ens segla och ha båt om man inte vinkar tillbaka till folk???
Utöka citat
Var väl just den här delen jag själv reagera lite på
Visste ej att det var vinkplikt för båtägare. Är samma med MC och det är ju skitjobbigt att hålla på och hallå-du-och-jag-är-coola-vinka till varenda jävla höj så dissar alltid alla.
Klart man vinkar från båten. Det handlar om hyfs!
båtar, cabbar och flintisar hejar på varann, det är sen gammalt
Ursprungligen postat av Fock
Trodde du bodde vid skärholmens centrum
Utöka citat

trodde alla skulle leka borgare
Ursprungligen postat av rhymez

trodde alla skulle leka borgare
Utöka citat
Ahh. Trädgård känns inte så typiskt borgarsvin dock imo
I rajrajs värld är det extremt mkt som är borgerligt. Ha jobb, runka, beställa saker inom Sverige osv.
Ursprungligen postat av Giffox
Såg jag dig vid kungsträdgården för dryga halvtimmen sedan? Satt i förhandling med en kund och såg dig på gatan med två kompisar tror jag.
Utöka citat

stämmer!
Önskar att jag hälsade på dig @multifaros på malmö central runt 2011 kanske? vår/höst , minns jag gick med vinterjacka fortf. Du gick med en mega bas i en svart låda på ryggen! :D

Såg dig i ögonvrån, blev helt ställd åsså fortsatte jag bara gå. Jag var lite pårökt o hade känt mig dum, kände jag. :/
Deja vu, jag måste fan ha skrivit detta innan kom jag på nu
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic