ÖvrigtBostadstråden

Här snackar vi bostäder!

@illern hur går det med budgivningen?

Fan va jag skulle vilja bo här alltså. Tänk att vakna upp med denna jäkla utsikten varje dag! Oscar Properties erbjudet räntefria lån för insatsen till bostadslånet btw ;')

http://oscarproperties.com/projekt/no-4/

Fyfan vilken nice lägga, den där utsikten är ju helt magisk!

@Oddrose Det rullar på, väldigt seg budgivning där det dykt upp små jävlar som helt plötsligt budar. Plus att dom slängde in en till visning mitt under budgivningen, så det kanske dyker upp någon till!? Atm är priset 300k under vad jag kan lägga, så det finns hopp! Ganska sunkigt badrum som kommer behöva snyggas till, så förhoppningsvis skrämmer det bort några.
jaha är det dom som gör norra tornen, ser så framtiden ut
Ursprungligen postat av Oddrose
Här snackar vi bostäder!

@illern hur går det med budgivningen?

Fan va jag skulle vilja bo här alltså. Tänk att vakna upp med denna jäkla utsikten varje dag! Oscar Properties erbjudet räntefria lån för insatsen till bostadslånet btw ;')

http://oscarproperties.com/projekt/no-4/

Utöka citat
Det är min lya så buda gärna!
Ursprungligen postat av empo
jaha är det dom som gör norra tornen, ser så framtiden ut
Utöka citat

Tycker överlag att dom bygger jäkligt snygga grejer, men de där tornen ser fan för jävliga ut :D

Ursprungligen postat av Jackie
Det är min lya så buda gärna!
Utöka citat

Dude det är ett nybygge ^^
Dude det är ett nybygge ^^
Utöka citat
Hur mycket ska du ha för att hålla tyst om det här?
Fan va jag skulle vilja bo här alltså
Utöka citat
Nice, hur stor? Kostar? Står ju ingen info
Ursprungligen postat av jsf
Nice, hur stor? Kostar? Står ju ingen info
Utöka citat

4:orna är ungefär 100-105 kvadrat och ligger på 7-8 miljoner. Går att hitta alla lediga lägenheter om man verkligen letar på deras sida, sjukt svårorienterad!
4:orna är ungefär 100-105 kvadrat och ligger på 7-8 miljoner
Utöka citat
trodde faktiskt de var dyrare!
Ursprungligen postat av jsf
trodde faktiskt de var dyrare!
Utöka citat

Samma här! De där lägenheterna vid gärdet kostar ju det dubbla!
Även vid samma pris hade jag föredragit kvarnholmen.
Nice, kan bli drömläge på att köpa nåt stort om några år när man ska ha barn och allt.
köp nu?

kommer vara värda 10+ om några år!
Investera förbi nästa lågkonjuktur
patricier bostads-race

pun intended
Ska på förhandsvisning på en schysst lya nu vid 11.30. Så jävla svårt att veta hur man ska hantera det dock ifall jag och sambon faktiskt skulle fastna för bostaden och vilja ha den. 

Vill inte råka lägga ett för lågt bud och säljaren ba "fuck off, vi kör öppen visning på söndag" å så springer priset eventuellt iväg. Samtidigt vill man inte lägga för högt på direkten och cucka sig själv... 

Tips från borgarplaying? Utgångspriset på bostaden ifråga är 2,495mil. Vad är rimligt att plussa på förutsatt att vi är intresserade och allt verkar reko? 

Föreningen redan kollad och har bra ekonomi, bra och låg avgift (inga höjningar planerade), finns dolt kapital i form av flertalet hyresrätter i föreningen osv.

Edit: Samtidigt känns vårt utgångsläge rätt fördelaktigt. Priserna verkar ha stannat av, väldigt lite folk på visningar osv. Kan ju hoppas på att säljaren redan tjöpt någe annat dyrt å ba vill gå med liten liten vinst. Hittade slutpriset på vad vi tror är samma bostad när den köptes för 2 år sen av nuvarande ägare och då gick den för 2,5mil
Senast redigerad av kin den 24 oktober 2017 10:00.
Idag? Skitsvårt. För 2 år sen: plussa 200k
Ursprungligen postat av ctrlalttdc
Idag? Skitsvårt. För 2 år sen: plussa 200k
Utöka citat
Haha japp precis, skitsvårt är det :/
Lägg 2,4 då om ni verkligen gillar den. Glöm inte bort att det kommer nya läggor hela tiden.
Närå väl medveten om att dyker upp nya grejer på löpande band. Mycket som talar för denna bara, men som sagt, inte sett den irl än. Kan ju kännas sämst när vi väl är där å då blir inget oavsett!
Spela dum och säg bara ja vi tar den?
Är slow foxing en konstform i forna jugoslavien också?
Skulle inte plussa på nåt eftersom jag förstått det som att marknaden för bostadsrätter i Stockholm är mättad just nu och säljarna vet troligtvis detta. Låt dem komma med ett ev motbud
Faan, vette fan hur jag ska göra nu. Länge var det eg bara jag och en annan i budgivningen och det kändes som om man hade kontroll. Sen dök en ny jävel upp och började bidda. Utgångspriset var 1.475. Ganska raskt ökade det till runt 1.675, sen dök denna nya upp och la 1.7. Testade att bidda aningen högre bara för att kolla hans marginaler. Pang pang, nu är den på 1.8. Mitt max är 2 mille vilket känns aningen på gränsen för en äldre lägenhet i norrlands inland, men är hanterbart. Funderar på att lägga 1.9 dirr och se vad som händer. 1.9ish känns helt ok.  Men det känns så jävla drygt att budgivningen drar ut så länge, känns som om det bara kommer ramla in nya jävlar hela tiden.
jag hade lagt 1.9!
Lägg 1.9 ba, 100k är ju inte mycket/mån egentligen och högre höjningar avskräcker lättare.
Hmm, när bör man göra det tror ni? Man har slängt in en extra visning imorgon eftermiddag. Vänta tills dess, eller försöka avskräcka redan nu?
Lägg 1.920
Man kan väl lägga ett schysst bud o säga "de gäller 12 timmar" ;)
Default avatar

« Tillbaka till Off-topic