Övrigt/metaPrata Spel

För mig handlar Shenmue mest om atmosfär.
Nu har jag inte spelat nåt av dem på år och dar och har därför ingen aning om hur jag skulle uppleva det idag, men när det begav sig så kändes världen de byggt upp helt magisk. Har inte spelat något sen dess som lyckats överträffa den mysfaktor jag upplevde där och då.
Ursprungligen postat av mazerfaka

dock ingen switch, känns som att hypen för switch redan är död och att den konsolen kommer dö snart?
Utöka citat
Verkligen! Switch är gay af. Den säljer mindre och mindre för varje månad som går och det har börjat gå rykten om att Nintendo måste avskeda folk och snabba på utvecklingen av nästa konsol för just nu verkar Switch bli en större katastrof än bajsmöglet wii u. Det går även rykten om att miyamoto försökt ta livet av sig på Nintendos herrtoalett genom att stoppa ner trosor i halsen och försöka kväva sig själv till döda, detta eftersom hans nyaste spel blev cancelat pga Nintendo går back och kan inte finansiera några mer spel så inom 2 år lär de ha gått i konkurs och blivit uppköpta av Sony !
hahahaha
Har inte du en switch @mazerfaka
Ursprungligen postat av Lystrad
Är dom roliga att spela? Eller är det mest p.g.a storyn det är intressant?
Utöka citat
ja de är dom, storyn absolut! sen roligt med fightingen och även qte(var ju spelet som qte kom med så massa qte fast ofta cutscenes med massa qte så om man missar en blir de inte fail som vanligast utan något annat händer osv) fightingen har ju motorn från virtua fighter 3 så massa combis och feta grejer, känner du inte för att progress kan du bara leva livet och jobba i hamnen och sedan spendera pengarna på arkadhallar osv.
Jag är lite förvånad över att de inte utannonserade detta på e3, ihop med en uppdatering om 3:an. Kan releasen vara nära? Jag vill ju ha det typ idag :)

hype
Sett att FMV-spel verkar ha blivit populärt igen. Sett ett par titlar till switch redan och fler verkar vara på väg. Jag trodde den här genren begravdes (med rätta) i slutet av 90-talet :/
Senast redigerad av Endymion den 16 april 2018 13:56.
Känns som ett spel som skulle bli avsevärt bättre med VR-stöd.
Shenmue-samlingen har fått en prissättning på $29.99 nu, så man kan väl räkna med 299 kr eller nåt liknande på svenska storen.
är steam nere eller?
Nej
Vad är skillnaden mot in-home streaming?
EDIT: att man inte behöver en htpc?
Senast redigerad av Giffox den 16 april 2018 20:15.
Ursprungligen postat av Giffox
Vad är skillnaden mot in-home streaming?
EDIT: att man inte behöver en htpc?
Utöka citat

ingen större skillnad, se den som en liten mini dator som streamar dina spel enkelt till TVn och som kan boota datorn åt dig.
Ursprungligen postat av Endymion
Sett att FMV-spel verkar ha blivit populärt igen. Sett ett par titlar till switch redan och fler verkar vara på väg. Jag trodde den här genren begravdes (med rätta) i slutet av 90-talet :/
Utöka citat
Vad har du emot FMV?

Prova Contradiction, Her Story, Late Shift eller #WarGames. Ingen fullspäckad genre men det har kommit små guldkorn de senaste åren.
Ok. Får ge genren en ärlig chans vid tillfälle då.
vad har hänt med neogaf, knappt någon aktivitet där längre?
Kommer bli så jävla fett !
Samma rykte om Battlefield V också.
Default avatar

« Tillbaka till Spel