MultiVad spelar du just nu? Kommentera!

Här kan du berätta vilket/vilka spel du spelar just nu och ge ett omdöme/en kort text (alltså inte bara namnet på spelet) och kanske nån nice bild. Jag:

SF4 (360)

Har inte lirat så mkt sen releaseveckan pga red light of doom mm, men nu jävlar är jag igång. Så sjukt kul spel och med sticka är det som en dröm. Köööööp allihopa

Oblivion (360)

Jag hatar Oblivion, men efter Fallout 3 blev jag så jävla sugen på ett liknande spel att jag plockade hem GOTY-versionen till 360. Inga moddar = så jävla jobbigt, men jag hoppas att jag kan få ut nåt nöje ur det iaf. Levelling-systemet är fortfarande sjukt broken och jag känner ingen motivation att utforska överhuvudtaget, men jag tänkte köra enbart Quests och inte vandra runt, samt att jag aldrig har provat Shivering Isles så det blir förhoppningsvis en trevlig upplevelse. Hoppas på att karaktären jag har byggt inte blir gimpad på högre levlar. Tips på vart man ska gå för att hitta roliga quests uppskattas. Är det gillena samt de fåtal quests man hittar på random i städerna som gäller, eller bör man söka sig till andra ställen?
Unreal Tournament 3 (PS3)
Lirat igenom det relativt töntiga kampanjläget i co-op split screen. Split-screen har verkligen blåst liv i spelet igen. Kontrollen fungerar oväntat bra trots att UT3 egentligen är en twitch-shooter. Ska börja kika på lite moddar och nya banor som communityn pumpat ut, borde finnas en del nu eftersom spelet legat på hyllan i några månader.
Shivering Isles är rätt riktigt bra. Har samma fokus som Fallout 3 när det gäller intressanta uppdrag och karaktärer. Man står aldrig och stampar på plats utan något kul att göra.

Jag spelar inget speciellt just nu. Har endast spelat Track & Field 2 till NES denna helg, mest för nostalgins skull. Misshandlade min tumme i häckloppet.
Nu spelar jag mycket Gears of War 2 mycket tack vare att de fixat multiplayern, det går på ett nafs att hitta matcher nu. Dock så har typ 2 matcher av 40 laggat något rejält! Men det är så jäkla roligt när det väl fungerar :)

Call of Duty:WaW spelas även det mycket på kvällarna med "mitt CoD-gäng".. Fast det inte är alls lika bra och roligt som CoD 4 så har vi ändå roligt när vi lirar det :)
-

Har dessutom börjat om en kula på Banjo&Kazooie;: N&B;
Antingen hatar man konceptet eller så älskar man det! Jag själv älskar humorn och konceptet och har hur roligt som helst när man åker omkring inne i bl a Nutty Acres :)
Otroligt vackert spel dessutom..
Se'n igår har jag och en vän spelat en massa RE5, blev precis klara med 3-2 tror jag. Det är ju ett bra spel, men hittills känns det lite som en sämre version av RE4, fast med co-op... Men vi har kul med det, iallafall  :)  Nu mat, se'n fortsätta resten av kvällen!
Assassins Creed (PS3)har lirat det lite grann till 360 först men kom inte så värst långt, tog och skaffade det igår till ps3 och det är skoj. lite dålig fps men sånt får man väl ta. riktigt härligt att hoppa på hustak osv ;D MEN... flaggorna känns helt onödiga utan achievements ^^bör väl nämnas att jag lirar utan gps också, blev sjukt mycket "svårare" än med gps som jag lirade med till 360. Eagle vision hit och eagle vision dit, så blir lätt att jag hoppar på tak och letar flaggor ^^

Killzone 2

Efter den inledande skepsisen i online-läget har jag nu lärt mig att
älska det rejält. Nästan general nu, och spelet blir så mycket roligare
när man har en massa klasser att leka runt med. Glöm allt vad 32-player
clusterfuck heter dock, spela små matcher runt 10 personer totalt.
Spelet blir SÅ mycket roligare då.

Resident Evil 5

Andra genomspelningen på veteran är nästan klar. Bara co-op som gäller förstås.

Burn Zombie Burn

Nytt Psn-lir som kom förra veckan. Härligt arkadig zombie-röjaraction.
Mycket innehåll och högst charmigt. Enda sugiga är att co op-läget är
separerat från kampanjläget, så det går inte att avancera när man
spelar med en kompis. :(Edit: På tiden att det kom en sådan här tråd btw, rätt sjukt att det inte fanns någon. ^^

Resident Evil 5 (PS3)

Spelar just nu igenom detta för tredje gången, denna gång på Veteran. Förstår inte riktigt all negativ kritik spelet fått, tycker detta är nästan lika bra som fyran. Ett av mina absoluta favoritspel denna generationan. Betyg 9.5/10.

Guitar Hero Metallica (PS3)

Till en början gillade jag inte alls spelet, kändes mest som ett mycket sämre Rock Band. Tog några timmar att vänja sig men nu är detta faktiskt riktigt kul, ett måste för alla Metallica-fans!

Halo Wars
Hade inga jättestora förhoppningar när Halo Wars landade i postlådan (vann spelet i en Level 7-tävling) men de små förhoppningarna som ändå fanns var att man kan lita på Ensemble att även om de gör ett RTS på konsol. Det visade sig vara sant. Halo Wars känns typiskt Ensemble samtidigt som de lyckas få konceptet att kännas relativt nytt. Detta är inte Age of Empires: Halo Edition. De lyckas blanda den klassiska Halo-känslan av mycket färger och den speciella musiken med RTS nästan helt fläckfritt. Storyn känns inte särskilt närvarande som i de andra Halo-spelen, och det är lite synd, men samtidigt är det inte många strategi-spel som storyn varit särskilt relevant. Kontrollerna kan kännas konstiga i början, men när du väl kört tutorialen och något uppdrag så kommer det funka helt felfritt och kännas lika bra som på dator (ingen överdrift). Mycket glatt överraskad av detta spel.
http://thesituationist.files.wordpre...ge.jpgResident Evil 5Började spela det igår med en kompis i coop! Klarat tre kapitel än så länge och det har varit en trevlig tid. Dock tycker jag fyran varit bättre än så länge, kanske beror på att fyran var så nytt och fräscht när det kom. Tycker (den näst intill obefintliga) storyn i femman än så länge inte är lika bra som den i fyran heller. Får se när jag kan spela klart det...Vet inte vilket mitt nästa spel blir. Funderar på att spela något klassiskt PS2-spel som jag missat (pga att jag inte ägt konsolen). Något Final Fantasy eller ICO typ.
http://metroidrecon.planets.gamespy....nes.jpgMetroid Prime. Stendör varje gång i gruvorna mot "space pirates with inferiour copies of your weapon systems", typ. Tittade på en film på youtube för att se om jag missat nåt bra vapen... Det hade jag inte. Killen på youtube hade nästan full hälsa när han kommit så långt jag kommit som längst... Precis efter det kommer en boss och är precis jättenära att döda honom. Moral -200%http://wiimedia.ign.com/wii/image/ar..._640w.jpgSuper Mario 64. Bara en stjärna till...http://www.mariowiki.com/images/7/72/BeanVa...yArea.pngSuper Mario RPG. Myspys... men FÖRBANNADE bean stalks!Mycket nintendo just nu - 50% nostalgi, 50% ta igen missade klassiker till N64 och GC på mitt relativt nya Wii
Untold Legens - Dark KingdomPåminner om gamla dar med Baldurs Gate - Dark Alliance.Långt ifrån lika bra men fortfarande väldigt underhållande i Co-Op. Man kan spela 4st online i Co-Op också! Hittar ni det för typ en hundring så slå till! :)Socom - US Navy SealsJag lirar Confrontation massa men det saknar single player. Tycker fortfarande att det kan vara roligt att sätta i ettan och lira lite kampanj. -BRAVO-/ATTACK TO-/CROSSHAIRS!Socom: US Navy Seals - ConfrontationJag skiter helt fullständigt i vad folk säger, detta är grymt! 32 spelare online, väldigt mycket sneak and shoot. Bäst! bandesign, massa vapen, armor, camo att costumiza. Sen är det riktigt många som lirar det också :D
Mafia Wars (Facebook)Oj oj oj så beroendeframkallande.

Det här är väl ett spel som det har varit mycket skriverier om , de har kallats för Oblivion with guns, det har kallats för en hädelse gentemot Fallout serien och det har hyllats.

Jag vette fan vad jag ska kalla det, det är ett väldigt underhållande konsol rpg, som ja på sätt och vis påminner väldigt mycket om Oblivion fast bättre, spelregelmässigt så har det inte mycket alls att göra med de gamla spelen.

Ett kärt barn har många namn Fallout 3 verkar vara ett kärt barn. Jag diggar spelet de 55 timmar jag har lagt ned på spelet har hittills flytit på utan att jag har känt att det börjar på bli tråkigt eller repetetivit. Faktum är att jag inte ens har börjat tröttna på spelet än. Jag har ett par saker som jag saknar i spelet, men det tar vi en annan gång.
Resident Evil 5http://gamersnews.info/wp-content/uploads/2...l-5.jpgFattigt på skräck och rikt på action. Ren upprepning av fyran egentligen i snyggare förpackning och ett co-op läge som ger mervärde. Funkar och har väl kanske klarat 1/3flowerhttp://ps3media.ign.com/ps3/image/article/8...40w.jpgMagiskt, fantastiskt, harmoniskt och perfekt att sitta och spela i ett nedsläckt rum innan läggdagsStreet Fighter 4 (PS3)http://www.techlivez.com/wp-content/...ter-4.jpgInget man hårdspelar utan tar fram då och då när man är i ett sällskap
Just nu mest:Touhou 7Daigasso Band Brothers DX
UnchartedKlarades ut natten till söndag. Var emellanåt ett väldigt underhållande spel som mot slutet dock blev extremt irriterande och jag fick plåga mig igenom sista timmen.Resident Evil 5Heldag igår tillsammans med en polare. Gissar på att spelet är slut snart efter drygt 10 timmars spelande tot. Otroligt underhållande spel. Förhoppningsvis blir det en ny vända till helgen.Valkyria ChroniclesJag har bara hunnit 3-4 kapitel in i spelet och hittills är det inte så underhållande som jag hade väntat mig efter att ha spelat demot mååååååånga varv. Jag misstänker dock att det beror på att jag hittills försökt klara uppdragen på så få rundor som möjligt, och det uppdrag jag är på nu lämpar sig nog inte för det om man inte spelat det tidigare.
Citat från Nemesis
plåga mig igenom
Utöka citat
Citat från Nemesis
Uncharted
Utöka citat
=

Does not compute
=P
Rock band 2För varje ny stad som kommer så får jag bara fler och fler bra låtar! Har blivit bjuden till Rolling stones gigget. :)
http://www.pixfans.com/wp-content/up...cclesia.jpgJag är ett hängiven Castlevania-fan och har längtat efter att sätta tänderna (höhö) i detta lir ett par månader nu. Har precis kommit till Draculas slott och jag måste säga att det här kan vara det bästa spelet i serien sen Symphony of the Night, tätt följt av Aria of Sorrow. Älskar att det finns så många nya monster och att storyn är så tuff.Shanoa är en perfekt huvudkaraktär, ser cool ut och slaktar skelett och zombies på löpande band. Svårighetsgraden har skruvats upp en aning vilket jag dock ser som odelat positivt. Tyvärr har jag fastnat på bossen Blackmore som är en riktig djävul. Jag förlåter honom dock för musiken är så underbar.http://
Zelda Ocarina of TimeKör om de för typ 10e gången. Fortfarande stört bra :D Klarade idag Eldtemplet och började i vattentemplet men fyfan vad tråkigt det templet är :( Bara massa Ta av/på järn stövlarna. Kom till spegelbildsgubben och dog. Har blivit riktigt kass på såna här spel sedan jag spelat så mycke RPG:n och FPS senaste tiden. Känns dock skönt att spela annat! :D
Call of Duty 4: Modern WarfareLika beroendeframkallande multiplayer-läge som heroin.Soulcalibur IVPå helgerna med kompisar.Resident Evil 5Bortsett från att Sheva kan ta och suga Chris Redfields kuk ibland, är Resident Evil 5 en riktig actionpärla.
http://xbox360media.ign.com/xbox360/...53_640w.jpgPES 2009Är det som körs just nu. Och jag hade mot alla odds hunnit glömt hur fullkomligt jävla idiotisk transfersystemet faktiskt är. Kör denna gång med IFK och det går faktiskt bra! kul och så. Men nu är alltså säsongen slut och spelare ska värvas, eller ja, jag hade TÄNKT värva spelare men Konami kör istället med världens mest oförståeliga "logik". Att jag ger Berg lika mycket i lön som Rooney och andra superstjärnor räcker inte, han tackar ändå nej även fast Groningen ligger i division 2 och jag i 1! Över tusen över sin lön där liksom men nejdå, fan heller. Och så är det med alla spelare, vill man ha dom får man ge rena fantasisummor, mycket mycket mer än vid kontraktsförnying(om man har nån i laget) och mycket mycket mer än någon annan spelare i hela spelet. Detta gäller SÅKLART inte när datorn värvar, då jävlar får de exakt samma lön i princip -.- Och ändå fortsätter jag spela, laddar om sparfiler för att försöka se om de går att värva osv... Jävla Konami :(
http://www.rpgland.com/content/media...reenz1.jpgFick hem Persona 4 igår. Har egentligen inte kommit nån vart än men de inledande timmarna har varit mycket, mycket trevliga hittills. Den engelska dubben är helt makalöst bra! hade förväntat mig nåt i Shenmue-kvalité. Topps!
Citat från jollenkollen
hade förväntat mig nåt i Shenmue-kvalité.
Utöka citat
varför det? det är ju atlus, du borde ha förväntat dig motsatsen!
Citat från gupp
varför det? det är ju atlus, du borde ha förväntat dig motsatsen!
Utöka citat
Har egentligen ingen koll på vad Atlus sysslat med tidigare förutom typ... Rockin Cats :P[i][/i]
Citat från jollenkollen
Har egentligen ingen koll på vad Atlus sysslat med tidigare förutom typ... Rockin Cats :P
Utöka citat
:O Atlus Japan är en av världens bästa rollspelsutvecklare. Gör äckligt snyggt designade jrpg som är bättre än i princip allt annat. Shin Megami Tensei Nocturne (del 3 i Shin Megami Tensei-serien), Digital Devil Saga 1-2, Persona (3-4 är mest kända), etc. Kolla in dessa, eller missa något STORT. Atlus USA lokaliserar alla deras spel och är antagligen bäst på lokalisering i världen, möjligen kan SquareEnix vara med och tävla. Atlus USA ger även ut tonvis med spel från andra utvecklare, många av dem jrpg.
Default avatar

« Tillbaka till Spel